Sossu ei maksa mun vesilaskua
Sain 400e lisämaksua viime vuoden vedestä. Ennakkomaksu on 17e/kk. En ymmärrä millä ton maksaa, mulla jää pakollisten maksujen jälkeen 150e/kk ruokarahaa + hygieniarahaa. Enhän mä näillä kohonneilla ruokien hinnoilla pysty ikinä maksaa tota? Mistä ihmeestä maksan 400e ? Ennen ovat maksaneet ton.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Ikäviä yllätyslaskut ja varmaan monelta kuulta. Tasauslaskut eivät ole reiluja, pitäisi olla kulutus tiedossa vesilaitoksella /isännöinti ja maksut sen mukaan kuukausittain jolloin yllätyksiä ei tule. Joillakin vesimittarit. Ikävää että ihmiset joutuvat hankaluuksiin tuollaisten asioiden vuoksi.
Ilmeisesti AP:llä on tullut yhtä suuria tasauslaskuja ihan joka vuosi, mutta hän on silti päättänyt olla vähentämättä sitä veden kanssa läträämistä. Silloin se ei ole mikään yllätys.
Minun piti käydä pitkällä paskalla maksullisessa wc:ssä. Sossu ei suostunut maksamaan.
Käyt harvemmin siellä kaupassa. Laitat pipon tai huivin päähän (esim. turbaanityyppisesti kiedottua huivia voi käyttää kesällä, muut ajat sitten sään mukaan). Näin ei hiukset ota hajua ollenkaan. Ihmisiä voi tavata raikkaassa ulkoilmassa, niin ei hajut tartu. Tässä nyt muutama vinkki jatkoa ajatellen.
Mites töihin meno ja omien laskujen maksaminen itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäviä yllätyslaskut ja varmaan monelta kuulta. Tasauslaskut eivät ole reiluja, pitäisi olla kulutus tiedossa vesilaitoksella /isännöinti ja maksut sen mukaan kuukausittain jolloin yllätyksiä ei tule. Joillakin vesimittarit. Ikävää että ihmiset joutuvat hankaluuksiin tuollaisten asioiden vuoksi.
Kyllä. EN saa edes pikavippiä.En yksinkertaisesti käsitä miten pystyn selviytymään tästä maksusta ilman häätöä.
Siis täydentävä toimeentulotuki pitäisi tuon hoitaa.
Diakoniasta saa myös apua.
Varaa sinne aika.
Toisaalta muutto vois olla hyväkin ratkaisu jps pyykit varastetaan ja tulee tollasia ylläri laskuja.
Itse muutin asuntoon jossa kiinteä vesimaksu.
Edellisessä kulutuksen mukaan ja ihan kamalaa oli maksaa 200-300 laskuja.
Eli ap:lla menee veteen 50 euroa kuussa. Onhan tuo ihan järkyttävä summa, ei ihme jos sossu ei maksa.
Asutko yksin ja menee 600€ veteen vuodessa? Huh huh, jotain rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Eli ap:lla menee veteen 50 euroa kuussa. Onhan tuo ihan järkyttävä summa, ei ihme jos sossu ei maksa.
Saman verran menee meidän urheilevalla viiden hengen perheellä jossa pyykkikone pyörii yhtenään. Ei siellä lämpimässä suihkussa tartte ap asua.
Häätö ja ulosottoon. Joudut asumaan roska laatikossa, kun et halua elää varojesi mukaan vaan tuhlaat ja humputat kaikki rahat.
Ei tänne kannata valittaa näissä sos.turvaan liittyvissä asioissa.
Vattuilua saat vain palkaksesi, ja noita mee töihin-vinkkejä.
Porukka on tosi ilkeätä nykyisin. Tästäkin tulee vattuilua kokkaripersunazzeilta.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nuori nainen niin aina voit myydä itseäsi, sillä tienaa nopeasti.
Tällainen taitaa olla uuden lain mukaan rikos. Siis kehottaminen prostituutioon.
Kutsu huoltomies tarkistamaan hanat ja vessanpönttö. Sulla voi olla tippumistakin.
Itse otan vettä säästöön. Jos lasken hanasta ensin vettä, otan sen tiskipöydällä olevaan astiaan ja käytän sitten johonkin vaikka astioiden huuhteluun. En vedä vessaa joka kerta jne. Sain takaisin 30 euroa vesimaksuista.
Ei suihkussakaan tarvitse kauan olla etenkin jos käyt useasti suihkussa.
Mieti pyykkäämisesi tarkkaan.
Tuo jatkuva vedellä läträäminen ja peseminen voi olla joku pakko-oirekin. Ei minun monikemikaaliyliherkkä ja sisäilman sairastuttama kaverini painele suihkuun heti kaupasta tultuaan.
Aloittajalla siis on pakollisia maksuja joita sossu ei korvaa? Vippejä? Käteenhän pitäisi toimeentuloasiakkaalla jäädä kai liki 400 kuussa, en jaksa nyt tarkistaa, onko jo liki 500.
Puhelunkulut on itse maksettavia mutta mulle telian pojat tarjosi 19 e kk. En voinut ottaa kun vähän kalliimpi on kesään asti voimassa.
Ei sossu maksa ap kannan kasvatuksesta johtuvaa vesimaksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. EN saa edes pikavippiä.En yksinkertaisesti käsitä miten pystyn selviytymään tästä maksusta ilman häätöä.
Siis täydentävä toimeentulotuki pitäisi tuon hoitaa.
Diakoniasta saa myös apua.
Varaa sinne aika.
Toisaalta muutto vois olla hyväkin ratkaisu jps pyykit varastetaan ja tulee tollasia ylläri laskuja.Itse muutin asuntoon jossa kiinteä vesimaksu.
Edellisessä kulutuksen mukaan ja ihan kamalaa oli maksaa 200-300 laskuja.
Asun yksin. Maksan vedestä 12*18 euroa kuussa ennakkoon. Sain 30 euroa palautusta.
Vähemmän enää kai taloja joissa ei huoneistokohtaista mittausta.
Kaikki eivät läträä vedellä huvin vuoksi. Osalla esim kipusairaus helpottuu vain kuumassa suihkussa, kun ei saa kunnon lääkkeitä. Myös esim vaikea pakko-oireet, jotka eivät ole oma vika, nostavat vesilaskun sietämättömäksi.
Viime vuonna. Ei tarvinnut perustella.