Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidätkö alkoholistina ihmistä, joka juo pari lasillista viiniä joka päivä?

Vierailija
11.01.2023 |

Huvittaa melkein, kun mieheni mielestä pari lasia viiniä päivittäin (pikkurilli pystyssä) + konjakit sun muut ei ole alkoholismia, mutta viikonloppuisin pe ja la perseet on maailman pahinta alkoholismia. Eiköhän tuossa tapauksessa molemmilla ole jonkinasteinen alkoholi-ongelma.
Mitä mieltä muut on?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Koska alkoholi on jo lähtökohtaisesti myrkkyä. Ettehän te juo muitakaan myrkyllisiä aineita, mutta alkoholia kyllä. Koska näin on "opetettu" ja sitä on kaupoissa myytävänä. Se on hermomyrkkyä, joka sekoittaa elimistön normaalia toimintaa ja aivoja.

Vierailija
22/62 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ressukka sellainen on, joka ei ilman alkoholia voi olla.

Olis makia nähdä tämän henkilön nykypäivän piiloaddiktiot, kertoa niistä ja todeta kuinka ressukkaa on olla addikti, kun ei osaa elää ilman sitä ja tätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiniä lipittävä nainen on dealbreaker. Absolutistina pyydän, että nainen ei joisi itseään känniin ja hakkaisi tai raiskausi minua. Mutta kait pyydän liikoja. Viini on monelle naiselle tärkeämpää kuin miehen turvallisuus. M25

Vierailija
24/62 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä. Pidän alkoholismina vain käyttöä, joka on jollain tapaa hallitsematonta, eli ei pysty vaikka lopettamaan kun pitää mennä töihin, tai tulee aina juoneeksi kunnon kännit vaikka piti ottaa vain yksi tai pari, tai yritttää vähentää toistuvasti muttei vaan onnistu. Suurkuluttaja voi olla ilmankin, että on alkoholisti. 

Itse en noista esimerkeistä katso kumpiakaan alkoholisteiksi. Suurkuluttajia voivat olla, määristä riippuen. Mutta molemmilla selvästi on käyttö niin hallinnassa, että ihminen määrää, ei riippuvuus. Toinen osaa rajoittaa juomisensa viikonloppuun niin ettei se häiritse töitä ja arkea, toinen taas rajaa määrät sen verran pieneksi ettei tule haittoja.

Alkoholin suurkuluttaja = alkoholisti

Vierailija
25/62 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joka päivä pitää vetää jotain tunteakseen olonsa hyväksi, on se riippuvuutta. Oli sitten kyse seksistä, karkista, koka kolasta, himourheilusta, viinasta, huumeista...

Mutta riippuvaiset itse ovat omassa päässään saaneet seliteltyä asiat omalta kannalta parhain päin eli just noin. Minun käyttöni on hallinnassa ja vetää ääriesimerkit kehiin todistakselleen tätä. Hakee oikeutusta juomiselleen. Minun ex oli saanut seliteltyä itselleen, että joka päiväinen amfen veto oli ok, kun hän ei sentään piikitä sitä ja hoiti myös työnsä esimerkillisesti. Näillä perusteilla ei ollut kuulemma nisti. Olin jokseenkin eri mieltä.

Juurikin näin! Niitä on paljon juttuja mitä on vaan hyväksytty kulutettavaksi, vaikka ovatkin addiktiota aiheuttavia asioita.

Vierailija
26/62 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan sillä minun kaikki ranskalaiset, italialaiset, portugalilaiset, espanjalaiset, ja kreikkalaiset kaverit ja työkaveritkin juo pari lasillista viiniä joka päivä, ruuan kanssa, eivätkä he ole alkoholisteja. Päinvastoin todella teräviä tarvittaessa ja rentoja sitten vapaalla. Hyvä vastapaino ja kun pitävät hyvästä ruuastakin.

Jenkeissä kaikki kaverit, eli minun entiset opiskelu- ja työkaverit, juovat usein töiden jälkeen ravintolassa alkuun isot tequila- tai vodkadrinkit ja 1-2 lasia viiniä sitten kun saavat ruuat. Niiden yksi drinkki vastaa meidän kahta tai kolmea normaali drinkkiä!

Kellään noista ei ole sydäntauteja, eikä ole syöpiäkään.

Vierailija
27/62 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan sillä minun kaikki ranskalaiset, italialaiset, portugalilaiset, espanjalaiset, ja kreikkalaiset kaverit ja työkaveritkin juo pari lasillista viiniä joka päivä, ruuan kanssa, eivätkä he ole alkoholisteja. Päinvastoin todella teräviä tarvittaessa ja rentoja sitten vapaalla. Hyvä vastapaino ja kun pitävät hyvästä ruuastakin.

Jenkeissä kaikki kaverit, eli minun entiset opiskelu- ja työkaverit, juovat usein töiden jälkeen ravintolassa alkuun isot tequila- tai vodkadrinkit ja 1-2 lasia viiniä sitten kun saavat ruuat. Niiden yksi drinkki vastaa meidän kahta tai kolmea normaali drinkkiä!

Kellään noista ei ole sydäntauteja, eikä ole syöpiäkään.

Höpöhöpö.

Vierailija
28/62 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä. Pidän alkoholismina vain käyttöä, joka on jollain tapaa hallitsematonta, eli ei pysty vaikka lopettamaan kun pitää mennä töihin, tai tulee aina juoneeksi kunnon kännit vaikka piti ottaa vain yksi tai pari, tai yritttää vähentää toistuvasti muttei vaan onnistu. Suurkuluttaja voi olla ilmankin, että on alkoholisti. 

Itse en noista esimerkeistä katso kumpiakaan alkoholisteiksi. Suurkuluttajia voivat olla, määristä riippuen. Mutta molemmilla selvästi on käyttö niin hallinnassa, että ihminen määrää, ei riippuvuus. Toinen osaa rajoittaa juomisensa viikonloppuun niin ettei se häiritse töitä ja arkea, toinen taas rajaa määrät sen verran pieneksi ettei tule haittoja.

Alkoholin suurkuluttaja = alkoholisti

Eivät ole sama asia. Alkoholisti on alkoholiriippuvainen, suurkuluttaja taas käyttää alkoholia määrällisesti yli riskirajojen.

Vierailija
29/62 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän myös tupakoitsijana sellaista, joka polttaa 2 tupakkaa joka päivä

Vierailija
30/62 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se pitää juoda juomisen vuoksi, niin eri asia, mutta jos se juodaan ruuan kanssa niin se on normaalia Keski- ja Etelä-Euroopan elämää. Niissä lapsille lantrataan viiniä veteen kunnes täyttävät 18, sitten saavat sen vedettömänä :)

Vierailija
31/62 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi 12c lasia viiniä päivässä tarkoittaa 14 alkoholiannosta viikossa. Jos lasi on 18c niin huidellaan jo 21 alkoholiannoksessa. Tuolla määrällä saa jo aikaan maksa- ja haimaongelmia. Alkoholin suurkulutuksen rajana on pidetty 24 alkoholiannosta viikossa.

Alkoholisimi on kuitenkin eri asia kuin alkoholin suurkulutus. Alkoholisti juo siksi, että hänen on pakko juoda eli on alkoholin käytöstä riippuvainen.

Vierailija
32/62 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä v- u a?

Suomessa alkoholi kuten ruokajuoma viini on ITSE SAATANA, mutta JAUHOJENGIT ja PULVERIEN nenään vetämiset eli kemikaalit on SOMEihqua ja mahtavaa trenditouhua!

Vierailija
33/62 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi 12c lasia viiniä päivässä tarkoittaa 14 alkoholiannosta viikossa. Jos lasi on 18c niin huidellaan jo 21 alkoholiannoksessa. Tuolla määrällä saa jo aikaan maksa- ja haimaongelmia. Alkoholin suurkulutuksen rajana on pidetty 24 alkoholiannosta viikossa.

Alkoholisimi on kuitenkin eri asia kuin alkoholin suurkulutus. Alkoholisti juo siksi, että hänen on pakko juoda eli on alkoholin käytöstä riippuvainen.

Miksi Suomessa nuo rajat on erilaiset kuin Saksassa, Ranskassa ja Italiassa?

Vierailija
34/62 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja arabimaissa on sama alkoholipolitiikka ja tuomitaan alkoholi samalla tavalla?

Vierailija
35/62 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juot pari lasia viiniä päivässä, olet suurkuluttaja, jot et voi olla juomatta paria lasia viiniä päivässä, olet alkoholisti.

Vierailija
36/62 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viiniä lipittävä nainen on dealbreaker. Absolutistina pyydän, että nainen ei joisi itseään känniin ja hakkaisi tai raiskausi minua. Mutta kait pyydän liikoja. Viini on monelle naiselle tärkeämpää kuin miehen turvallisuus. M25

Siks sä et saa naisia. Turha sitten itkeä täällä kun kukaan ei kiinnostu tommosesta tossukasta.

Vierailija
37/62 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa mun kaikki maksa- ja haimasyöpään kuolleet tutut on olleet absolutisteja. :o

Vierailija
38/62 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on takapajula. Tervetuloa välimerelle,täällä ei kännätä, nautitaan lasi/kaksi viiniä päivittäin hyvän ruoan kanssa ja se on täysin normaalia.

Vierailija
39/62 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun on pakko juoda se pari lasillista joka päivä niin olet alkoholisti. Se juomisen määrä ei vaikuta siihen.

Jotenkin hassua että tästä tavasta tehdään tällainen numero. Ei siitä vaan, jos on vaikka pakko saada kuppi kahvia joka iltapäivä, tai lasi pepsi-maxia tai kivennäisvettä päivällisen kanssa. Yhtä lailla ne on "riippuvuuksia", jos se halutaan noin määritellä. 

No kukaan ei täällä ole siitä keskustellutkaan onko limun tai kahvin juoja riippuvainen. Kyllä minä ihan rehellisesti sanon, että olen riippuvainen kahvista. Mutta se ei olekaan niin epäterveellistä kuin alkoholiriippuvaisuus. Kahvin juonti ei vuosien varrella lisäänny, eikä se ole paheneva sairaus. Olen juonut kaksi kuppia päivässä jo vuosikaudet. Näkymissä ei ole ryhtyä juomaan yhtään enempää, ei menettää sen vuoksi työpaikkaa, suhteita ja terveyttä.

Mutta sitten kun kerran olet alkoholista riippuvainen, niin siitä tilasta ei enää voi peruuttaa mitenkään. Se vain pahenee, ellet lopeta kokonaan. Saattaa kuitenkin mennä 10-20 vuotta, että jokapäiväinen tissuttelija ajautuu kunnon alkoholiksi. Silti se matka on jo alkanut jos se tapahtuu joka päivä.

Vierailija
40/62 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla Euroopassa saatetaan ottaa lasillinen viiniä ruuan kanssa jopa joka päivä.

1. ruuan kanssa

2. 1 lasillinen

Kummassakaan ei ole kyse kännifiilikseen pääsystä vaan makuyhdistelmistä.

Saatan ottaa minäkin erityisen hyvän ruuan kanssa