Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vihanneksia syöt leivän päällä talvell tomaatin ja kurkun sijasta?

Vierailija
11.01.2023 |

Itse syön paprikaa (NAM!) ja maustekurkkuviipaleita (jos niitä nyt vihanneksiksi lasketaan). 😋

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turnipseja. Niihin sopivaa viiniä on vain vaikea löytää Suomesta.

Vierailija
22/31 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön leipää erittäin vähän joskus en siivuakaan päivässä, enkä ole laihduttaja. Eli en syö mitään kasviksia leipien päällä, enkä tomaatteja ja kurkkuja muutenkaan syö talvella koskaan kun ovat täysin mauttomia. Kasviksia ja juureksia sensijaan syön melkoisen määrän lounaalla ja päivällisellä, noin kilon verran eri muodoissa, vihersalaattia tuoreena ja juureksia paahdettuna mutta aina ilman fetaa ym. juustoja. Hedelmiä lisäksi tyyliin yksi omena ja pari kolme mandariinia, mustikoita ja puolukoita lisäksi. 

Ja tätähän tässä kysyttiin. Ei hitto joidenkin ihmisten omahyväisyyttä ja/tai järjenjuoksua.

Kiitos kohteliaisuudesta. Saattoi mennä vähän aiheen ohi, joskus sattuu sellaistakin. Olen tavis maalaisakka, enkä omahyväinen ollenkaan. Joskus kurkkaan tänne palstalle, akka 78 v. eikä lihaskatoa ole ollut, vaan terve kuin pukki olen. Anteeksi oikein paljon, että uskalsin kirjoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tein munakoisotahnaa, esimerkiksi sitä. Usein viipaloin tähteeksi jääneen perunan leivän päälle, mutta kurkku, tomaatti, paprika ja salaatti ovat kyllä yleisimmät. Avocadoa tulee myös usein laitettua, hieron ensin tomaatin sisustalla leivän pintaa.

Vierailija
24/31 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo vihanneksia syönyt leivän päällä sitten 70-luvun. Iltapalaleivän kaverina on teevadillinen raastetta/salaattia/marjoja sen mukaan mitä kaapista läytyy.

Vierailija
25/31 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihmisillä luetun ymmärtäminen kohdallaan! Kysymys on nimen omaan "mitä syöt _leivän päällä_" ja heti on monta vastausta, etten syö leipää tai ainakaan mitään sen päällä. Oletteko kaikessa samanlaisia puusilmiä? Pitääkö teidän aina päästä sanomaan oma mielipiteenne asioista, vaikka se olisikin täysin aiheen vierestä? Vai ettekö vain ihan oikeasti ymmärrä lukemaanne?

Nykyaikana keskustelu menee aina vain vaikeammaksi. Jos kysyy ostaisinko kaalta vai porkkanoita, kumpi olisi edullisempaa, niin joku älypää vastaa kuitenkin, että omenat ovat nyt halpoja, osta niitä! No sitähän minä kysyinkin...

Itse aiheeseen, vinkkejä kaipaisin myös itse, mitä leivän päälle.

Vierailija
26/31 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paprikaa, jäävuorisalaattia ja maustekurkkuja

Vierailija
27/31 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avocadoa, paprikaa, sipulia, salaattia, persiljaa ja laitan myös kurkkua ja tomaattia vaikkei ne talvella niin hyviä olekaan. Hummusta tai ripaus suolaa ja pippuria päälle. Joskus teen porkkanahilloa ja syön paahdetun kauraleivän päällä.

Vierailija
28/31 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

suolakurkkua

Vierailija
29/31 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkun ja emmentaalin päälle  laitan kyllä mieluusti paprikaa, jos sitä sattuu huushollissani olemaan.

Vierailija
30/31 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persiljaa, pinaattia, erilaisia salaatteja ja tomaattia tulee näin talvellakin laitettua leivän päälle, jos jotain vihanneksia leivän päälle laitan.

Hyvä on sellainen erittäin tumma leipä, päälle hyvin maustettu paistettu kananmuna, tomaattiviipaleet ja ruohosipuli. 

Vierailija
31/31 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoleivän päällä omena on hyvää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi