Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytys teki vahinkoa, nyt olen alle 30 ja kärsin tästä

Vierailija
11.01.2023 |

Sain lapset ihan parinkympin alkupuolella, nuorinkin ohittanut jo taaperoiän. Vaan eipä ollut synnytys mikään pikkujuttu ja kärsin tästä edelleen. Vielä nykypäivänä jos rakko on liian täysi, menetän hallinnan täysin. Voin puhtaasti pissata housuun vaikka missä sen verran että saan hallinnan palautettua. Lihakset on kunnossa, kyseessä pysyvä haitta isosta vauvasta.. Hävettää aivan älyttömästi.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:llä väljä ja haiseva?

Vierailija
62/65 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako asentoa jossa synnyttää valita itse?

saako vesisynnytyksen jos haluaa? ei taida kaikissa sairaaloissa olla mahdollisuus?

Saa valita itse asennon ja saa vesisynnytyksen jos haluaa. Sillä edellytyksellä tietysti, että kaikki menee hyvin ja se on turvallista. 

Itse halusin synnyttää veteen, mutta se ei ollut minulle niin tärkeää, että olisin ostanut/vuokrannut oman ammeen, vaan pistin sairaalan ammehuoneen varaan. No, ammehuone oli varattu silloin kun minä synnytin, joten ponnistin sitten pystyasennossa (Relax Birth-laite). Kaverini synnytyksessä kun olin, niin hän pyöri hetken ja otti sopivan asennon, joka oli hänen tapauksessaan kontallaan.

Eli saa valita itse aivan kaiken, ellei ole jonkun henki vaarassa. Ja kannattaakin valita itse, kuunnella itseään. 

Silloinkun saa valita. Suomessa saa valita jättää itsensä hoitamatta vaikka siitä tulisi kuolema.

Synnytystilanteesta oli kyse, ja kaikesta päätellen nimenomaan sairaalassa tapahtuvasta synnytyksestä. Siinä ei todellakaan saa valita jättää itseään hoitamatta, jos vauvan henki on vaarassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako asentoa jossa synnyttää valita itse?

saako vesisynnytyksen jos haluaa? ei taida kaikissa sairaaloissa olla mahdollisuus?

Saa valita itse asennon ja saa vesisynnytyksen jos haluaa. Sillä edellytyksellä tietysti, että kaikki menee hyvin ja se on turvallista. 

Itse halusin synnyttää veteen, mutta se ei ollut minulle niin tärkeää, että olisin ostanut/vuokrannut oman ammeen, vaan pistin sairaalan ammehuoneen varaan. No, ammehuone oli varattu silloin kun minä synnytin, joten ponnistin sitten pystyasennossa (Relax Birth-laite). Kaverini synnytyksessä kun olin, niin hän pyöri hetken ja otti sopivan asennon, joka oli hänen tapauksessaan kontallaan.

Eli saa valita itse aivan kaiken, ellei ole jonkun henki vaarassa. Ja kannattaakin valita itse, kuunnella itseään. 

Silloinkun saa valita. Suomessa saa valita jättää itsensä hoitamatta vaikka siitä tulisi kuolema.

Synnytystilanteesta oli kyse, ja kaikesta päätellen nimenomaan sairaalassa tapahtuvasta synnytyksestä. Siinä ei todellakaan saa valita jättää itseään hoitamatta, jos vauvan henki on vaarassa.

Itseasiassa kyllä saa. Potilaan itsemäärämisoikeus ei vähene synnytyksessä.

Vierailija
64/65 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis kannattanut vaatia sektio. 

Minä en ainakaan sitä saanut. Kaksi kertaa jouduin synnyttämään alakautta, vaikka minulla on sairauksia ja pahat rytmihäiriöt. Ei kiinnostanut lääkäreitä.

Minä sain. Tosin vaati muutaman tonnin rahaa.

Vierailija
65/65 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap:llä väljä ja haiseva?

Miten idiootti on oppinut kirjoittamaan??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän