Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tapahtuu selluliitille kun laihtuu?

Vierailija
10.01.2023 |

Tai lähinnä miten selluliitti silloin käyttäytyy ja näkyy, paremmin vai huonommin? Ekaa kertaa elämäni aikana kun lihoin, niin tuntuu, että yhtäkkiä reisissä oli kauheasti selluliittia, en ollut sellaista laihempana havainnut. Nyt olen hyvää vauhtia laihtumassa, joten otsikon kysymys on ajankohtainen.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentyy, muttei katoa kokonaan.

Vierailija
2/26 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klomput ja kuopat syvenevät. Joskus alkavat roikkuakin pahasti ja hautua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin vanhemmilla ihmisillä selluliitti näkyy selvemmin, kun laihtuu.

Vierailija
4/26 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaharjaa ihoa joka päivä. Auttaa.

Vierailija
5/26 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paakkuuntunut rasva muuttuu taas juoksevaksi, eikä siksi näy sellaisena ihon läpi. 

Vierailija
6/26 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa liikunnalla kiinteyttää.

Vierailija
7/26 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää näkyviin.

Vierailija
8/26 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla jäi varsinkin reidet ja takamus muhkuraiseksi, vaikka laihduinkin entiseen painooni. Tavallaan pahemman näköinen, löysän nahan sisällä pahkuroita. Laihdutin 28 kg kaikkiaan.

Vierailija
9/26 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaako se?

Vierailija
10/26 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaa kyllä, pitäisiköhän sitten elellä muutaman ekstrakilon kanssa, jos muhkurat sitten näkyisivät vähemmän.

Vierailija
11/26 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaa kyllä, pitäisiköhän sitten elellä muutaman ekstrakilon kanssa, jos muhkurat sitten näkyisivät vähemmän.

Ei. Liikakilot on terveysuhka, selluliitti ei.

Vierailija
12/26 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän sitten johtuu että jotkut eivät saa selluliittia?

Itse kuulun näihin. Taitaa olla perinnöllistä koska äidilläni ja siskoillanikaan ei ole koskaan ollut eikä ole.

Vierailija
13/26 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selluliitille ei oikein voi mitään. Kaikillehan ei tule selluliittia, vaikka lihoisivatkin ja taas koko ikänsä laihana pysyneellä ihmisellä voi olla selluliittia paljonkin. Urheilijoillakin on selluliittia, vaikka ovat tosi matalissa rasvoissa.

Vierailija
14/26 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut paljon selluliittiä ja olen pohtinut aivan samaa. Sitten onnistuin laihduttamaan 45 kg kuntosalin ja ruokavalion avulla. Nyt rasvaprosentti 17. Selluliitti on lähestulkoon hävinnyt. Sitä en enää vain takareisissä. Muualla ei enää saa näkymään edes ihoa puristamalla. Luulen, että olennaista ei ole tuo painonpudotus, vaan rasvattomuus. Olen niin rasvaton, ettei selluliittiä ole. Eli kannattaa panostaa lihaksiin ja laihduttaa rasvaa pois.

Vierailija
15/26 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aina ollut paljon selluliittiä ja olen pohtinut aivan samaa. Sitten onnistuin laihduttamaan 45 kg kuntosalin ja ruokavalion avulla. Nyt rasvaprosentti 17. Selluliitti on lähestulkoon hävinnyt. Sitä en enää vain takareisissä. Muualla ei enää saa näkymään edes ihoa puristamalla. Luulen, että olennaista ei ole tuo painonpudotus, vaan rasvattomuus. Olen niin rasvaton, ettei selluliittiä ole. Eli kannattaa panostaa lihaksiin ja laihduttaa rasvaa pois.

Lihaksilla ei ole selluliitin kanssa mitään tekemistä. Eikä sillä rasvalla, joka laihuttaessa lähtee.

Vierailija
16/26 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen hoikan ja erittäin urheilullisen naisen, joka on elämänsä ollut hyvässä kunnossa. Hänellä oli jo parikymppisenä hirveästi selluliittia. Taitaa olla perinnöllinen ongelma.

Vierailija
17/26 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhu tässä kuin ehkä 3-5 kg tavoitepainoani enemmän, tekee BMI:llä 23.5

Vierailija
18/26 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

muutama extrakilo ei ole uhka

Vierailija
19/26 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paakkuuntunut rasva muuttuu taas juoksevaksi, eikä siksi näy sellaisena ihon läpi. 

Heh. Ei ihmisessä mitään juoksevaa rasvaa ole. Muutenhan laihtumiseen riittäisi, kun tekee reiän ihoon vaikka saunassa. Tsiisus.

Vierailija
20/26 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän sitten johtuu että jotkut eivät saa selluliittia?

Itse kuulun näihin. Taitaa olla perinnöllistä koska äidilläni ja siskoillanikaan ei ole koskaan ollut eikä ole.

"Selluliitti on yleistä ja perinnöllistä. Useimmiten selluliitista kärsivällä paino on normaali tai hieman kohonnut, mutta myös hoikilla esiintyy selluliittia. Naisilla rasva kertyy helpoiten reisiin, käsivarsiin, takapuoleen, vyötärölle ja lantiolle. Siellä rasvalokerot ovat suurempia ja rasva-aineenvaihdunta hitaampaa. Rasvakudoksen huonon aineenvaihdunnan vuoksi selluliitista on vaikea päästä eroon.

Selluliittia on yhdeksällä naisella kymmenestä. Estrogeenin ansiosta 8090 prosentilla naisista on selluliittikudosta. Naissukuhormonista johtuen selluliitti lisääntyy herkästi puberteetin, raskauden ja hormonivalmisteiden käytön seurauksena."

Tsilläviisiin (terve.fi lähteenä)