Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, miten lähdit "toiselle kierrokselle" parisuhdemarkkinoilla?

Vierailija
10.01.2023 |

Otsikossahan se juju jo olikin. Täällä pitkästä parisuhteesta eronnut (jätetty osapuoli), pari vuotta sinkkuna haavojaan parannellut nainen miettii, miten sitä vielä uskaltaisi jotain uutta ihmissuhdetta aloittaa. En ole oikeastaan koskaan deittaillut, koska olin naimisissa hyvin nuoresta asti. Eli vaikka ikää on jo 50+, olen näillä markkinoilla hyvin kokematon. Nyt parhaat vinkit kehiin, ja toivon, että Tinder ei ole niissä! :D

Sen verran vielä taustaa, että ulkonäköni tuskin karkottaa ketään (hauskan näköinen, jonkin verran pullukka, iloinen ja mutkaton luonne), mutta se koulutustausta. Akateeminen uraohjus on kai kirosana monelle (siihen kai se oma avioliittokin kaatui?), vaikka itse en katso koulutustaustan perään. Tuntuu, että jokin minussa pelottaa miehet pois, enkä oikeasti keksi muuta kuin tuon koulutustaustan. Omasta mielestäni olen ihan helposti lähestyttävä ihminen ja tehnyt paljon ihmistöitä ja saanut hyvää palautetta sosiaalisista taidoistani. Voihan toki olla, että oma peili vääristää... :)

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jätitkö jotain kertomatta? esim 3 agilitykoiraa, 18 kissaa, hevosharrastus, tatuoinnit, pukeutuminen legginseihin, lävistykset, feminismi...

Kyyyllähän sitä nyt tunikan alla voi joskus legginssejä pitää! :D Varmaan jätän jotain kertomatta, mutta en mielestäni mitään niin kamalaa, että karkottaisin ihmiset ympäriltäni. Omia virheitä on aika vaikea nähdä.

Flirttailutaidot on todellakin vuosikymmenien saatossa hukkuneet, enkä osaa päästä alkuun. En siis ole VIELÄ epäonnistunut deittimarkkinoilla, kun en ole sinne asti edes varsinaisesti päässyt. Mulla saattaa mennä tässä seuraava vuosi, kun suunnittelen tätä asiaa... ;)

Ap

Vierailija
22/29 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäi epäselväksi, että mitä juttuja ap pääasiassa haluaisi uudelta parisuhteelta.

N52

Hyvä kysymys! Ehkä mun pitää miettiä tätä vielä. Jotain syvää hyvää ystävyyttä, vielä kelpaisi hyvä seksikin, mutta ensin pitää olla yhteys, ennen kuin sellaiseen uskaltaa. Tässä iässä ei kuitenkaan ole ensisijaisen tärkeää esim. asua saman katon alla tai nyhjätä koko ajan yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäisesi mies kirjoitti:

Moni ikäisesi, asiansa hoitanut mies on parisuhtessa. Lopuista suurella osalla on ongelmia pariutumisen kannalta. Asuvat maalla, on työttömiä, alkoholisoituneita, sairaita tai asiansa sotkeneita, jotka eivät kelpaa kaltaisillesi naisille.

Niille lopuille sitten onkin ottajia joka sormelle niin Tinderissä kuin muuallakin. Miten olet ajatellut erottua joukosta? Olemalla aloitteellinen? 

Tarkoitatko, että minun kannattaa odottaa, enää "vain" reilu kymmenen vuotta sitten, niin sitten saattaisin löytää itselleni kumppanin. Kun ei tällainen, hoikka tavismaisteri mies, joka asustelee yliopistokaupungissa,  enkä ole erityisemmin sairas (en pidä itseäni erityisen sairaana siksi, että sairastan keliakiaa), enkä ole onnistunut sotkemaan asioitani.   Niin erityinen ja uniikki en ole tai ole ollut, että monikaan nainen olisi tähän mennessä osoittanut itseäni kohtaan kiinnostusta. - Tuskin se johtuu vain siitä, että en ole tinderissä, enkä liiemmin kuluta aikaani baareissa saati yökerhoissa.

Kysyn sinultakin, että missä olet tehnyt aloitteita mielenkiintoisille naisille? Veikkaan, että passiivisuus on suurin syy sekä miesten, että naisten sinkkuuteen. Tinderiin ei haluta, työpaikkaromanssi kauhistuttaa, eikä käydä paikoissa, jossa tapaisi vastakkaisen sukupuolen edustajia. Paitsi kaupassa ja harva sielläkään pariutuu.

Vierailija
24/29 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koulutuksesi tuntuu olevan sinulle tärkeä aihe, joten kannattaa varmaan etsiä koulutettua miestä, jonka palkalla voit nostaa elintasoasi

Koulutukseni on mulle tärkeä aihe sen takia, että olen sen turvin saanut elätettyä itseni. En tarvitse kenenkään rahoja nostamaan elintasoani. Parisuhteessa koulutus ei ole minulle tärkeä aihe, paitsi tietysti jos se estää tai haittaa parisuhdetta. :D

Ap

Vierailija
25/29 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä vielä. Teidän muutamat vastaukset eilen saivat kyllä minut ajattelemaan ja peiliin katsomaan. Kiitokset niistä.

Ehkä olen tosiaan elänyt liikaa työlle ja nyt pitäisi vähän löysätä sen suhteen. Muistin esimerkiksi, että free lance -työtä tehdessäni ja aina vaan lisää haaliessani aikoinaan exäni kutsui minua nimellä "nainen, joka ei osannut sanoa ei".

Vierailija
26/29 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhainkodista voit löytää seuraa.

Vierailija
27/29 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhainkodista voit löytää seuraa.

No tämä vasta idea! :D Pistetään muistiin sekin.

Ap

Vierailija
28/29 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole aktiivinen ja nauti elämästä. Harrasta, matkustele, liiku, tutustu uusiin ihmisiin, hanki etenkin yhteisöllisiä uusia harrastuksia (yhdistystoiminta, politiikka, lukupiiri...). Mitä enemmän ystäviä ja tuttavia sinulla on, sitä enemmän ihmisiä on verkostossasi. Kerro ystävillesi ja tuttavillesi, että jos he tuntevat kiinnostavan, vapaan, ikäisesi miehen, niin saa vinkata.

Sillä tavalla minä tapasin puolisoni 51-vuotiaana. Emme olisi koskaan kohdanneet Tinderissä tai nettideiteissä, kun ei kumpikaan niitä käyttänyt. Kumpikaan ei liioin tanssi eikä istu iltoja ravintoloissa (baareissa), ja vaikka olisi istunutkin, niin tuskinpa olisimme tavanneet, kun asuimme eri paikkakunnilla.

Vierailija
29/29 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jätitkö jotain kertomatta? esim 3 agilitykoiraa, 18 kissaa, hevosharrastus, tatuoinnit, pukeutuminen legginseihin, lävistykset, feminismi...

Kyyyllähän sitä nyt tunikan alla voi joskus legginssejä pitää! :D Varmaan jätän jotain kertomatta, mutta en mielestäni mitään niin kamalaa, että karkottaisin ihmiset ympäriltäni. Omia virheitä on aika vaikea nähdä.

Flirttailutaidot on todellakin vuosikymmenien saatossa hukkuneet, enkä osaa päästä alkuun. En siis ole VIELÄ epäonnistunut deittimarkkinoilla, kun en ole sinne asti edes varsinaisesti päässyt. Mulla saattaa mennä tässä seuraava vuosi, kun suunnittelen tätä asiaa... ;)

Ap

Ihan vinkiksi, että itselläni meni eron jälkeiset kaksi vuotta niin, etten voinut kuvitellakaan uutta parisuhdetta. Mutta siitä, kun kaipuu toista ihmistä kohtaan uudelleen syntyi, meni vielä viisi vuotta ennen kuin tuo nykyinen puoliso osui kohdalle. Ja asuin sentään Helsingissä, missä on paljon korkeasti koulutettuja miehiä. Korkeasti koulutettu on tuo puolisokin, mutta hän tosiaan asuikin ihan muualla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi