Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloin syömään enemmän vegaaniruokaa ja hemoglobiini nousi!

Vierailija
10.01.2023 |

Olen varmaan ennen syönyt liikaa maitotuotteita, nyt hb on yli 140 mikä on naiselle loistava tulos. Ferritiini oli kans ihan ok, 65.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut noin 145, olen ollut sekasyöjä, vegaani vähän aikaa ja nyt lakto-ovokasvissyöjä.

Vierailija
2/16 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo kiusaajaletka vielä ehtiny tänne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten maitotuotteet vaikuttaa hemoglobiinia alentavasti? :o  Itsellä tarttis saada nousuun, mutta rakastan maitotuotteita.. Syön kyllä monipuolisesti kaikkea mutta kuitenkin. Tosin mulla on verisairaus et luuydin ei tuota normaatisti, mutta hemoglobiini vasta nyt alkanu olla alhaalla vaikka tuotanto ei näytä heikentyneen. Mietin jos voin vaikuttaa ravinnolla asiaan.

Esim. keitetty porkkana auttaa valkosoluihin jne.

Vierailija
4/16 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina ollut noin 145, olen ollut sekasyöjä, vegaani vähän aikaa ja nyt lakto-ovokasvissyöjä.

Epäilen että tää olis perinnöllistä. En siis itsekään oo täysvegaani. Mutta syön nykyään enemmän vegaanista ruokaa. Ennen olin lakto-ovo kanssa.

Vierailija
5/16 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten maitotuotteet vaikuttaa hemoglobiinia alentavasti? :o  Itsellä tarttis saada nousuun, mutta rakastan maitotuotteita.. Syön kyllä monipuolisesti kaikkea mutta kuitenkin. Tosin mulla on verisairaus et luuydin ei tuota normaatisti, mutta hemoglobiini vasta nyt alkanu olla alhaalla vaikka tuotanto ei näytä heikentyneen. Mietin jos voin vaikuttaa ravinnolla asiaan.

Rauta ei imeydy jos on paljon kalsiumia.

Vierailija
6/16 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estää raudan imeytymistä, ei siis sovi ruokajuomaksi.

Vierailija
7/16 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset käyttävät ihan liikaa maitotuotteita, ei ole kovin terveellistä varsinkaan naisille.

Vierailija
8/16 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, täytyy ottaa sitten rautalisaa ruuan yhteydessä jos imeytyisi paremmin. En juo päivässä kuin yhden lasin maitoa, mutta syön rahkoja ja jugurtteja, mitkä sisältää maitoa. Eli ei kannata välipalan kanssa ottaa rautalisaa. Kiitos neuvosta! :) Kokonaan en pysty maitotuotteita jättämään, mutta vähentämään oon pyrkinyt.

Vierailija
9/16 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

rautalisää siis... xD

Vierailija
10/16 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt ikäni vähän maitotuotteita ja HB on aina maksimirajan tuntumassa.

Vierailija
11/16 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, täytyy ottaa sitten rautalisaa ruuan yhteydessä jos imeytyisi paremmin. En juo päivässä kuin yhden lasin maitoa, mutta syön rahkoja ja jugurtteja, mitkä sisältää maitoa. Eli ei kannata välipalan kanssa ottaa rautalisaa. Kiitos neuvosta! :) Kokonaan en pysty maitotuotteita jättämään, mutta vähentämään oon pyrkinyt.

Vegehyllyssäkin on nykyään hyvä valikoima rahkoja ja jugurtteja ym. että ei ole oikeesti kovin vaikeaa edes korvata ne maitotuotteet, varsinkin jos tosiaan hempan kanssa ongelmaa

Vierailija
12/16 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luonto on laittanut moneen kasvikunnan tuotteeseen molempia?

Vierailija
13/16 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vegaani vuosikaudet, hemppa 136.

Vierailija
14/16 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vegaani vuosikaudet, hemppa 136.

Jep. Mä kans jo vuoskymmeniä lakto-ovo, hemppa 155.

Vierailija
15/16 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luonto on laittanut moneen kasvikunnan tuotteeseen molempia?

Varmaan siksi että saataisiin kalsiumiakin, mutta suunnitelmiin ei varmaan kuulunut eläinten tehotuotanto kalsiumi siihen lisäksi, siksi potkii vastaan

Vierailija
16/16 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegehyllyssäkin on nykyään hyvä valikoima rahkoja ja jugurtteja ym. että ei ole oikeesti kovin vaikeaa edes korvata ne maitotuotteet, varsinkin jos tosiaan hempan kanssa ongelmaa

Näissä vaan proteiinin määrä on usein mitätön, joten eivät millään korvaa rahkoja tai edes jogurtteja.