Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mulla skitso vai kakssuuntanen vai ahdistuneisuushäiriö?

Vierailija
10.01.2023 |

Kuulostaako nää setit skitsolta vai kakssuuntaselt?
. Diagnooseina epäilty skitsofrenia, Asperger ja ahdistuneisuushäiriö.
Lääkityksenä tällä hetkellä pieni annos Leponexiä ja abilify-injektio joka 3. Viikko.

Mun suurin ongelma/oire ahdistuksen lisäksi on ollut harhaluulot/vainoharhat, paranoidisia siis.
mm. vanhemmat haluaa tappaa, illuminati ja vapaamuurarit haluaa tappaa kaikki tavalliset ihmiset, mua huumataan jollain aineilla ym. ekat tälläset ajatukset alkoi 11v ikäisenä.

12v ikäsenä mulla oli ajanjakso jolloin koin olevani parempi kun muut ja olin ylimielinenkin.
Yleensä koen olevani huonompi kuin muut joten tää oli poikkeavaa.

Joskus koin olevani ns. pilvessä vaikka en ole koskaan käyttänyt mitään.

Äitini on epäillyt monesti masennusta mulla ja kerran eräs psykiatri luuli että mulla olis jotain manian kaltaista oireilua. Psykoottiseksi ja harhaiseksi on myös sanottu psykiatrien toimesta.

Oon aina ollu helposti ärsyyntyvä ja vaihdoin koulua yhden tapahtuman takia.
Koulumenestys parantu silloin kunnes se 9lk jälleen laski hieman. Pelkäsin mm. sydänkohtausta ym (hypokondria tms.) paniikkioireiden vuoksi. En pystynyt ollenkaan menemään kouluun kuvitelmieni vuoksi ja 9lk jäi siis kesken.

Ahdistus kasvoi siihen, että en pystynyt nukkumaan kotona pelkojeni takia ja jouduin menemään osastolle

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyynel

Tiedätkö kuinka perseestä psykoosisairaudet ovat? Eivät ole sellaisia että on itse valittu olla sairaita. Vaan oikeasti sairaus on KAIKESSA läsnä.

tää just. -AP

Vierailija
22/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos kysyisit ammattilaiselta sen sijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä toi illuminati meinaa?

Vierailija
24/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo mun mielestä skitsoaffektiiviselta vaikuttaa. Se on nimensä mukaisesti mielialahäiriön ja skitsofrenian yhdistelmä tavallaan.

T. Skitsoaffektiivisen (aikuinen) lapsi

Vierailija
25/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin menee psykoosiin sen ensimmäisen kerran, voisi opetella ymmärtämään ja kuuntelemaan itseään. Se auttaisi jonkinlaisen todellisuudentajun säilyttämisessä.

Hengitysrytmi, vatsan normaali toiminta, jota tukee monipuolinen ruoka, uni, lepo, opiskelu, liikunta ja harrastus sekä keskustelu jonkun kanssa. Jos ei muuta, niin puhelimessa keskustelu  iäkkään sukulaisen kanssa tai kaupan kassalle kiitos ja moi. Ei päihteitä.

Vierailija
26/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo mun mielestä skitsoaffektiiviselta vaikuttaa. Se on nimensä mukaisesti mielialahäiriön ja skitsofrenian yhdistelmä tavallaan.

Voiko se alkaa alle 13v? -AP

Vierailija
27/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi alkaa lapsena. Itsellä puhkesi vasta 24-vuotiaana.

Vierailija
28/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin menee psykoosiin sen ensimmäisen kerran, voisi opetella ymmärtämään ja kuuntelemaan itseään. Se auttaisi jonkinlaisen todellisuudentajun säilyttämisessä.

Hengitysrytmi, vatsan normaali toiminta, jota tukee monipuolinen ruoka, uni, lepo, opiskelu, liikunta ja harrastus sekä keskustelu jonkun kanssa. Jos ei muuta, niin puhelimessa keskustelu  iäkkään sukulaisen kanssa tai kaupan kassalle kiitos ja moi. Ei päihteitä.

Yleensä psykoosia ei ennakoi. Ei sitä tiedä miten se alkaa. Joten ÄLÄ kommentoi kiitos.

Vierailija
29/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet psykoosisairaat on ennen psykoosiaan eläneet ihan normaalia elämää. Typeriä ja syyllistäviä neuvoja.

30/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo skitsofrenialta kuulostaa.

Noihin muihin mainitsemiisi diagnooseihin ei vainoharhaisuus olennaisesti kuulu.

Kaksisuuntaiseen voi kuulua vainoharhaisuus joissain tapauksissa, mutta se tulee manian yhteydessä jos on tullakseen.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
31/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi alkaa lapsena. Itsellä puhkesi vasta 24-vuotiaana.

Ok: -AP

Vierailija
32/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvailua. Voi olla ahdistuneisuushäiriö ja neuroottisuutta, mikä on yleistä. Lääkkeiden haittoina voi harhaluuloisuus, pelot ja neurottisuus lisääntyä, eli ehkä turhia lääkkeitä ja noin nuorelle. On aikuisissakin folio-ihmisiä eli nähdään maailma erilailla, ehkä kuulostaa että olet vähän maadoittamaton lääkkeiden vuoksi vaikka ylimaadoitus ei hyvä (joillakin alkoholi tekee sen maadoittamattomuuden ja ajatukset lennossa). Kaikenlaisia diagnooseja tyrkytetään kun joku on paniikissa, osa välttyy niiltä, jos ei kaikkia visioita luettele. Ehkä kanavoit ympäristöä tehokkaasti.

Vierailija
33/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue meidän uutidia tai saat katua!!!

Vierailija
34/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei ole sitten ihan vaan epävarmuutta ja epäluuloisuutta muita ihmisiä kohtaan?

Vierailija
35/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm

Vierailija
36/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
37/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa hoitaa ne psykoosisairaudet kunnolla. Oma lapseni jätti lääkkeet syömättä, psykoosi palasi ja hän tap.poi itsensä.