Onko mulla skitso vai kakssuuntanen vai ahdistuneisuushäiriö?
Kuulostaako nää setit skitsolta vai kakssuuntaselt?
. Diagnooseina epäilty skitsofrenia, Asperger ja ahdistuneisuushäiriö.
Lääkityksenä tällä hetkellä pieni annos Leponexiä ja abilify-injektio joka 3. Viikko.
Mun suurin ongelma/oire ahdistuksen lisäksi on ollut harhaluulot/vainoharhat, paranoidisia siis.
mm. vanhemmat haluaa tappaa, illuminati ja vapaamuurarit haluaa tappaa kaikki tavalliset ihmiset, mua huumataan jollain aineilla ym. ekat tälläset ajatukset alkoi 11v ikäisenä.
12v ikäsenä mulla oli ajanjakso jolloin koin olevani parempi kun muut ja olin ylimielinenkin.
Yleensä koen olevani huonompi kuin muut joten tää oli poikkeavaa.
Joskus koin olevani ns. pilvessä vaikka en ole koskaan käyttänyt mitään.
Äitini on epäillyt monesti masennusta mulla ja kerran eräs psykiatri luuli että mulla olis jotain manian kaltaista oireilua. Psykoottiseksi ja harhaiseksi on myös sanottu psykiatrien toimesta.
Oon aina ollu helposti ärsyyntyvä ja vaihdoin koulua yhden tapahtuman takia.
Koulumenestys parantu silloin kunnes se 9lk jälleen laski hieman. Pelkäsin mm. sydänkohtausta ym (hypokondria tms.) paniikkioireiden vuoksi. En pystynyt ollenkaan menemään kouluun kuvitelmieni vuoksi ja 9lk jäi siis kesken.
Ahdistus kasvoi siihen, että en pystynyt nukkumaan kotona pelkojeni takia ja jouduin menemään osastolle
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos kysyisit ammattilaiselta sen sijaan.
En uskalla kysyä. -AP
Miten olis skitsoaffektiivinen? Onko sulla siis peruskoulu vielä kesken aikuisiällä?!
Vierailija kirjoitti:
Miten olis skitsoaffektiivinen? Onko sulla siis peruskoulu vielä kesken aikuisiällä?!
Oon 18 ja ei oo peruskoulu kesken. suoritin 9lk "myöhässä"
Miten sulla voi olla Leponex ilman että jotain noista ehdotuksistasi on diagnosoitu?
Mulla on siis itsellä skitsoaffektiivinen ja hyvin samankaltaisia oireita
Vierailija kirjoitti:
Miten sulla voi olla Leponex ilman että jotain noista ehdotuksistasi on diagnosoitu?
Koska mun psykiatri sano et se auttaa parhaiten psykoosioireisiin
Vierailija kirjoitti:
Millanen tuo skitsoaffektiivinen on? -AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On maniaa, masennusta ja harhoja. Kannattaa googlettaa, vaikka tuleekin vain vähän tekstiä, suht harvinainen sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On maniaa, masennusta ja harhoja. Kannattaa googlettaa, vaikka tuleekin vain vähän tekstiä, suht harvinainen sairaus.
en itse koe itteeni masentuneeks tai maaniseks. pitää googlata tuo -AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en itse koe itteeni masentuneeks tai maaniseks. pitää googlata tuo -AP
Okei, mietin vaan kun mainitsit kakssuuntasen että siinä on masennusta ja maniaa.
Onko niin väliä mikä muotidiagnoosi sinulle lyödään? Ole tyytyväinen että on edes joku.
Vierailija kirjoitti:
Onko niin väliä mikä muotidiagnoosi sinulle lyödään? Ole tyytyväinen että on edes joku.
Haluan vaan apua muutakin ku lääkityksen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auta itse itseäsi. Suomessa ei apua saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auta itse itseäsi. Suomessa ei apua saa.
Miten ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on skitsoaffektiivinen ja paljon ollut harhoja. Esim sellaisia et muut lukee mun ajatuksia ja että muut haluaa pahaa mulle ja seurailee mua.
Pääsin psykiatrian polin kautta ilmaiseksi kognitiivis-behavioralis psykoterapiaan jossa keskityttiin harhoihin. Sain käydä ilmaiseksi 16 kertaa. Harhat vähentyi sen jälkeen tosi paljon, kun niitä purettiin siellä psykoterapiassa. Kannattaa selvittää, onko mahdollista. Mä kävin Helsingissä psykoosipolilla.
Vierailija kirjoitti:
kyynel
Tiedätkö kuinka perseestä psykoosisairaudet ovat? Eivät ole sellaisia että on itse valittu olla sairaita. Vaan oikeasti sairaus on KAIKESSA läsnä.
Mitäpä jos kysyisit ammattilaiselta sen sijaan.