Tori.fin "onko vielä vapaana kyselijät", jotka eivät enää vastaa takaisin
Mikä juttu tämä oikein on? Minulla on ollut tori-tili muutaman vuoden ajan ja en ole vastannut nuille "onko vielä vapaana" -kyselijöille enää pitkään aikaan. Siis aikaisemmin, kun vielä vastasin kaikille kyselijöille, niin melkein kukaan näistä tietyn tyyppisistä ei enää vastannut takaisin, kun olen viestittänyt, että tuote on edelleen vapaana. Kyselijähän voi toki miettiä, onko tuote myyty ja ilmoitus vain unohdettu poistaa, mutta sehän tulisi ilmi vaikka kysyisi tyyliin "hei, sopiiko jos noudan tämän illalla?".
En voi olla ainoa, joka on kohdannut tämän ilmiön. Omalle kohdalle nuita on sattunut siis kymmeniä ja takaisin on sitten vastannut ihan murto-osa. No, onneksi heille ei tarvitse vastata ja heidän turhanpäiväistä kyselemisen tarvetta tyydyttää. Ovatko nämä jotain yksinäisiä ihmisiä vai mikä mahtaa olla hätänä? Ainakaan ostoaikeissa heistä ei ole kuin harvat.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
No epäilen, että asia on noin, koska ylivoimaisesti suurin osa ei enää vastaa. Ja kuten aloituksessa sanoin, että tuleehan se äkkiä selville, jos tuote olisikin juuri myyty toiselle. Itselleni ostajan
No siinäs epäilet. Tori on täynnä jopa puoli vuotta sitten julkaistuja ilmoituksia ja on melkoista ajan haaskausta käyttää näihin enempää aikaa ellei ensin kysy onko tuote enää edes myynnissä.
Tosiasia on se että torissa myydään oikeasti halutut ja oikein hinnoitellut tuotteet ennen kuin myyjä saa edes sormea Enteriltä joten on myös paikallaan kysyä onko tämä vielä jäljellä vaikka ilmoitus oli julkaistu vartti sitten.
Myin itse laadukasta Bosch-merkkistä 10-vuotiasta pesukonetta nimellisellä 50€ hinnalla kun olisin muuten joutunut maksamaan siitä että uuden myynyt liike olisi hakenut sen pois.
Sain 10 minuutissa jonka keskustelin ensimmäisen ostajakandidaatin kanssa siitä koska tämä tulee hakemaan koneen valehtelematta yli 30 viestiä ennen kuin ehdin edes poistaa ilmoitusta. Useimmissä kyseltiin ihan oikein onko se vielä jäljellä ja muutama rupesi jopa huutamaan hintaa ylöspäin kun en heti vastannut.
Jobbareita kaikki. Harmitti että joukossa olisi voinut olla joku oikesti pesukoneen tarpeessa oleva lapsiperhe jolle olisin voinut antaa koneen vaikka ilmaiseksi mutta milläpä minä tällaisen tunnistaisin kun kaikki runoilivat jotain kevytproosaa.
Torin ilmoitus poistuu kahdessa kuukaudessa, jos sitä ei uusi. Kovin vanhoja ilmoituksia ei pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
No epäilen, että asia on noin, koska ylivoimaisesti suurin osa ei enää vastaa. Ja kuten aloituksessa sanoin, että tuleehan se äkkiä selville, jos tuote olisikin juuri myyty toiselle. Itselleni ostajan
No siinäs epäilet. Tori on täynnä jopa puoli vuotta sitten julkaistuja ilmoituksia ja on melkoista ajan haaskausta käyttää näihin enempää aikaa ellei ensin kysy onko tuote enää edes myynnissä.
Tosiasia on se että torissa myydään oikeasti halutut ja oikein hinnoitellut tuotteet ennen kuin myyjä saa edes sormea Enteriltä joten on myös paikallaan kysyä onko tämä vielä jäljellä vaikka ilmoitus oli julkaistu vartti sitten.
Myin itse laadukasta Bosch-merkkistä 10-vuotiasta pesukonetta nimellisellä 50€ hinnalla kun olisin muuten joutunut maksamaan siitä että uuden myynyt liike olisi hakenut sen pois.
Sain 10 minuutissa jonka keskustelin ensimmäisen ostajakandidaatin kanssa siitä koska tämä tulee hakemaan koneen valehtelematta yli 30 viestiä ennen kuin ehdin edes poistaa ilmoitusta. Useimmissä kyseltiin ihan oikein onko se vielä jäljellä ja muutama rupesi jopa huutamaan hintaa ylöspäin kun en heti vastannut.
Jobbareita kaikki. Harmitti että joukossa olisi voinut olla joku oikesti pesukoneen tarpeessa oleva lapsiperhe jolle olisin voinut antaa koneen vaikka ilmaiseksi mutta milläpä minä tällaisen tunnistaisin kun kaikki runoilivat jotain kevytproosaa.
Tori.fi: Ilmoitukset ovat voimassa noin 2 kuukautta, jonka jälkeen ne vanhenevat ja poistuvat sivustolta automaattisesti.
Suurinosa ei osta, ja jos ensimmäisen 3-4 viestin kohdalla ole tullut sopimusta noudosta, niin ei ole ostamassakaan, jotain mielenterveyspotilaita.
Kun lähettää ostoaikeissa viestin, ostaisin tämän, onko vapaana? Ei saa vastausta. Todella turhauttavaa vielä kun huomaa että myyjä on nähnyt viestin.
Pitäis saada kyllä toriin se arvosteluhomma niin kuin huutonetissä, niin osais välttää. Laittakaa palautetta sinne!!
Vierailija kirjoitti:
Ok, nyt ymmärrän miksi en ole saanut muutaman kerran vastauksia kun olen kysynyt että onko tuote vielä myynnissä.
Kyse on ollut tietyn merkkisistä vauvatarvikkeista, mitkä useasti menee todella nopeasti.
Olisin ollut ihan tosissani ostamassa ja hakemassa vaikka saman päivän aikana.
Muotoilenviesti tyyliin "Jos tämä on vielä niin ostan sen pois", tällöin et sekoitu niihin turhankyselijöihin.
Sain juuri tuollaisen viestin viikonloppuna. Kannatti vastata koska eilen sain tavaran myytyä. Osa kyselijöistä on huijareita, osa ihan rehellisiä ostajia.
Mua ärsyttää se kun jotkut vastaavat viestiin niin hitaasti, parin päivän päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatus selkiytyy kun konkreettisesti ryhtyy ostoaikeisiin ja ottaa yhteyttä, mutta koska on pelko että sitoutuu kauppaan vahingossa, myyjistähän ei tiedä minkä sortin jankkaaja sattuu olemaan, niin on helpointa vain kysäistä jotain.
Voihan sen jo ennen yhteydenottoa miettiä, haluaako tavaran ostaa vai ei? Myyjä tuskin haluaa kirjekaveria, vaan päästä tavarasta eroon ja saada rahat siitä.
AP
En halua kirjekaveria, mutta kun laitan myyjälle viestin, että ostan tämän myymäsi tuotteen, toivon, että lähetät sen osoitteeseen X ja lähin postin automaatti on paikka Y, saisinko tilinumerosi, maksan samantien (vai käykö mobilepay), niin vastaus 2 päivän kuluttua on, että tuote on myyty aikaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä minua häiritse, mutta sellaiset jotka kyselevät kuljetusta tms. kun ei ole autoa. Vieläpä sellaisille tuotteille, jotka annetaan tai maksavat esim. 10 euroa. Niin toisitko sen pinnasängyn 40 km päähän ja kannat vielä 7. kerrokseen.
Eivät tajua, että pelkkä polttoaine maksaa jo toistakymppiä saati sitten aika ja vaiva.
Lopetin ajat sitten tämän tavaran antamisen ja halvempien tuotteiden myymisen, juuri tästä syystä. Vien ne suosiolla konttiin tai kierrätyskeskukseen.
Kerran annoin ilmaiseksi tavaran ja se tosiaan pyydettiin vielä tuomaan, ja minä tyhmä suostuin. Siinä sitten odottelin sovitussa paikassa ja minulle tehtiin ilmoittamatta oharit. En ole enää tuon jälkeen suostunut, vaikka ruinaajia on ollut. Uskomattomia ovat kyllä jotkut.
Jos on useampia kiinnostuneita niin sovin kaupat aina sellaisen kanssa joka ilmoittaa heti ekassa viestissä haluavansa ostaa tuotteen ja kysyy jo sopivaa noutoaikaakin. En siis tarjoa enää järjestyksessä.
Minulla on juuri meneillään tämä onko vielä vapaana -kyselyrumba. Olen myymässä muuton vuoksi isokokoista huonekalua pilkkahintaan.
Ensimmäinen varma ostaja ei tullutkaan sovittuna aikana, kun lähtiessään tajusi ettei huonekalu mahdu henkilöautoon. Aikoi hommata peräkärryn tuonnempana jostain lainaan, ja toivoi että voisin pitää tavaraa hänelle varattuna. En suostunut.
Toinen ei tullutkaan, kun lähtiessä tajusi, ettei naisena pysty yksin kantamaan huonekalua. Aikoi hommata kantoapua ja toivoi että voisin pitää varattuna jne.
Huomenna on tulossa kolmas ostattelija.
Ja koko ajan plingahtelee viestejä, joissa kysytään onko tuote vielä vapaana.
Mitä siihen nyt sanoisi. Ei ole vapaana kun kaupoista on sovittu, mutta edelleen huonekalu on muuttopakkaamisen tiellä olohuoneessa 🙄
Vierailija kirjoitti:
Minulla on juuri meneillään tämä onko vielä vapaana -kyselyrumba. Olen myymässä muuton vuoksi isokokoista huonekalua pilkkahintaan.
Ensimmäinen varma ostaja ei tullutkaan sovittuna aikana, kun lähtiessään tajusi ettei huonekalu mahdu henkilöautoon. Aikoi hommata peräkärryn tuonnempana jostain lainaan, ja toivoi että voisin pitää tavaraa hänelle varattuna. En suostunut.
Toinen ei tullutkaan, kun lähtiessä tajusi, ettei naisena pysty yksin kantamaan huonekalua. Aikoi hommata kantoapua ja toivoi että voisin pitää varattuna jne.
Huomenna on tulossa kolmas ostattelija.
Ja koko ajan plingahtelee viestejä, joissa kysytään onko tuote vielä vapaana.
Mitä siihen nyt sanoisi. Ei ole vapaana kun kaupoista on sovittu, mutta edelleen huonekalu on muuttopakkaamisen tiellä olohuoneessa 🙄
Tää on niin tätä, samoin ilmaisen tavaran kohdalla mutta myös kalliimmissa... en tajua mikä noita hörhöjä vaivaa. Ehkei kukaan vaan ole opettanut käytöstapoja, netissä on niin helppo vaan huudella ja varailla, ei ymmärretä että siellä toisella puolella on ihminen joka joutuu myös käyttämään aikaa vastaillakseen ja odotellakseen hakijaa jos nyt arvon ostaja sattuu tulemaan paikalle.
Joku hauskasti kirjoitti ettei enää uskalla myydä torissa kun ostajille sattuu aina kaikkea ettei voikaan hakea, milloin kissat, mummot, naapurit kuolee tai sairastuu, autot hajoaa yms... On se rankkaa!
Ja mitä tää tarjoaminen on, jos tavara jää ostamatta muutaman euron vuoksi?? Ei sitä kai sitten alunperin halunnutkaan? Onko ne kaupassakin silleen että maitoa tekis mieli mutta kun en saa siitä 20 senttiä hinnasta pois niin jätän ostamatta?
Jännää sekin ettei mulle ole tehnyt ohareita koskaan yksikään myyjä, ostaja sen sijaan vaikka ja kuinka. Muutama on jättänyt vastaamatta kun on ollut kyse jostain heti menevästä jutusta, mutta sen nyt ymmärtää kun viestiä tulee hulluna.
Mikä ihmeen kysymys se "onko vapaana" on, kun siitä on kuitenkin ilmoitus sivuilla? Kai nyt voi ihan perusolettamus olla, että se tavara on ja siitä halutaan eroon! Itse myyn tyypeille, jotka eivät turhia kysele, tinkaavat kohtuullisesti ja sanovat heti, milloin ovat tulossa hakemaan tai lupautuvat maisamaan postikulut. Ohareiden tekijä ei toimi suoraviivaisesti ja lyhyin lausein, joten erottaa helposti. Nopein maksaja/hakija saa tavaran vaikka olisi 50. "Onko vapaana"-kyselijä. Piste.
Laittakaa toriin palautetta että saadaan näihin höpöhöpöostajiin joku roti, esim palaute/pisteytys olisi hyvä
Itse kysyn usein onko tuote vapaana (juuri sen takia kun monesti ovatkin jo varattuja tai menneet juuri) mutta samassa viestissä esitän jatkokysymyksen, että mihin tuotteen voi maksaa jos on vapaana. Näihin viesteihin olen ainakin aina saanut vastauksen (ja tuotteen myös sitten ostanut jos ovat olleet vapaana).
Sitten on nää jotka kysyy että onko vapaa ja vastaat että kyllä on, lukevat viestin ja vastaavat joskus vuorokauden päästä että saanko osoitteen, tulisin viikon päästä hakemaan. Sitten kun sanot että sovit kaupat jo toisen kanssa niin ulistaan että hän ehti varata tuotteen.... WTF... :D Enköhän minä myyjänä päätä kelle myyn.
Ok, nyt ymmärrän miksi en ole saanut muutaman kerran vastauksia kun olen kysynyt että onko tuote vielä myynnissä.
Kyse on ollut tietyn merkkisistä vauvatarvikkeista, mitkä useasti menee todella nopeasti.
Olisin ollut ihan tosissani ostamassa ja hakemassa vaikka saman päivän aikana.