Voiko 7-kuisen vielä ilmoittaa vauvauintiin?
Aloitusikä 3-6 kk. Keväällä oli liian pieni, nytkö liian vanha?
Vauvauintiohjaaja ei vastaa sähköposteihini, siksi tiedustelen mielipiteitänne.
Ja ilmoittautuminen tapahtuu netin kautta, ei henk. koht.
Kommentit (14)
Näin ainakin sanoi kaverini joka ei päässyt juuri tästä syystä uintiin.
sukellusrefleksi opetetaan jos sitä ei ole enää vauvalla,mutta meille sanottiin että 7kk on vielä se,testattiin minun pojalla joka oli silloin reilu 6kk kun mentiin uimaan ja oli viel tallella,joillakin ei ollu mutta sankotuksella tuli sukellurefleksi "takaisin"
Refleksi on vauvakohtaista ja voi olla jopa joillakin vielä tallella 8kk. Kyllähän vauvauinnista on aina hyötyä. Ohjaajat osavat kyllä neuvoa miten sukellus onnistuu jos refleksit jo heikenneet. Suosittelen ilmoittautumaan. Meillä tyttö (nyt 1v.)syntynyt helmikuussa ja aloitti vauvauinnit elokuun(eli oli n.6kk) lopulla, hyvin on mennyt vaikka ei ihan joka kerta kerettykkään !!
ilman kalliita vauva-uinteja. Menette uimaan heti sen jälkeen, kun hallissa on ollut vauva-uinti, niin vesikin on kivan lämpöistä....
Alle 1-vuotiaan kanssa ei suositella menevän yleisillä vuoroilla uimaan!! Kauhistuttaa katsoa, kun pieníä vauvoja uitetaan kylpylöissä!!!
Refleksi oli tallella, mutta ilman sitäkin uinti olisi ollut tosi mukavaa. Sukellutus on vain pieni osa uintia (eikä kaikista vauvoista edes mitenkään kivaa). Sitäpaitsi vähän isommat vauvat näyttivät vauvauinnissakin nauttivan vedessä olosta eniten.
kanssa yleisellä vuorolla uimassa vai vauva-uinnissa, en ymmärrä???? Paikka on sama, vesi on sama......Itse olen käynyt 4 lapsen kanssa uimassa pari kertaa viikossa kun lapset on olleet noin puolivuotiaita. Ei mitään ongelmaa. Ja kaikki ovat oppineet 3-4 vuotiaina uimaan.
Meidän uimahallissa allas on tyhjillään n.½h ennen vauvauintia tai aamuisin ekana...
on siihen, mitä se oli puolituntia aikaisemmin? Meidän hallissa ei muuten altaan vettä mitenkään vaihdeta ennen vauva-uintia, siihen vaan lisätään lämmintä vettä....
Esim la vauvaryhmiä on 5 -> 2,5 h
ja su 3 -> 1,5 h eli en usko että su vauvauinnin jälkeen vesi olisi likaisempi kuin esim. lauantaina viimeisillä ryhmillä.
Hintaeroakin on, ohjattu puolituntinen ei ollut niin erityinen että maksaisin siitä (enää) 10 € enemmän verrattuna itsenäiseen puolituntiseen.
Meidän hallissa ei muuten altaan vettä mitenkään vaihdeta ennen vauva-uintia, siihen vaan lisätään lämmintä vettä....
Voi hyvää päivää!! Uimahallissa vaihtuu vesi koko ajan, vai luulitko että ne lisää sinne vettä ja ylimenevä valuu laitoja pitkin yli :-D
(tungin tähän samaan topiciin, sori)
on aika paljon uimaseuroja jotka järjestää. Jos ei asu kaukana espoo-vantaa linjalta niin luulis ainakin johonkin mahtuvan...
ainakin minun poikani pääsi vauvauintiin kun oli reilu 6kk ja siitä sitten jatkettiin jatkoryhmässä. minusta aika outoa että ei vastaa. meillä päin ilmottautuminen oli puhelimen kautta ja sit piti mennä info tilaisuuteen jossa arvottiin ketkä pääsevat uintiin koska tulijoita oli niin paljon.
toivottavasti tekin pääsette meillä tykättiin paljon siitä:)