~~TP:t viikon 46 turinat :) ~~
Tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveemme on toteutuneet. Kaikki kahden lapsen äidit pinoon!
Kommentit (12)
No, johan se syysflunssat iski vihdoinkin (?) meillekin. Molemmat on ollut tosi kovassa yskassä viikonlopusta lähtien, oli sitä yskää jo paljon ennenkin, mutta viikonloppuna se oikein " puhkesi kukkaan" ..Tytön kanssa käytiin maanantaina lääkärissä; korvatulehdus ja keuhkoputkentulehdus. =( Eka antibioottikuuri on päällä. Esikko oli vain 9kk, kun sai ekan korvatulehduksen, ja siitä se kierre sit alkoi. Toivottavasti ei ole tytöllä sama edessä..
ONNEA MINSKUN 1v- " vauvalle" !!!!! Tulettehan te kaikki sieltä pikkuhiljaa perässä. =) Niin, koskas siirrytään Taapero- puolelle? Odotellaanko kuun loppuun asti, eikö sitten ole Joeelan ja Äityliininki vauvat vuoden?! Vai oliko Juho joulukuun puolella?? Muisti pätkii..
Tänään saatiin kerhokuvat! Jotka käytiin siis vaan hakemassa, kun poika oli kipeenä. Kerhossa olis ollu tänään pyjama- pippalot, harmi, ettei päässy mukaan..Mutta oli ihana sisaruskuva!!!! =) Yksittäiskuvia en ottanutkaan, sisaruskuva riittää hyvin. Onnistui siis tosi hyvin!
Missäs kaikki on..
Huhhuh, käytiin koko poppoo ruokakaupassa ja kyllä meni aikaa ja rahaakin, kun koko viikonlopulle jo ruuat ostettiin sekä lauantaille ja sunnuntaille synttärijuhliin leipomustarviketta yms.. Sitten vaan pitäis alkaa leipoon!
1-vuotisneuvolassa oltiin tänään myös. Tuo meidän taapero (joo, ehkä mun pitää jo unohtaa se vauva -nimitys...) painoi 11.7 kg ja pituutta oli 78.3cm. Sen neuvola tädin kanssa ihmeteltiin sitä mittaa minkä lääkäri sai päästä silloin sairaalassa ja terkka saikin pienemmän tuloksen. Silti kuitenkin vähän isomman kuin viimeksi mitatessaan, eli vähän oli kasvanut.
Meillä siis on päänympärys viime aikoina kasvanut seuraavasti
9.8.......46cm
3.10.....46,2cm
16.11...46,6cm
Joten kyllä pää siis kasvaa, ainakin jonkin verran. Mutta lääkäri sai sairaalassa mitaksi 47,5! Olisikohan katsonut mittaa väärin...?
No, mutta sellasta tällä kertaa! Taas tuli tuota pääasiaa jankattua, mutta siis mitään hätää ei ole!
Minsku ja taapero
Onnea eilisestä Minskun " vauvalle" joka on nyt taapero sitten virallisesti,Juho täyttää marraskuussa,jotain 1viikko4pv siihen enää aikaa=)Juho siis 28.11 ja Joeelanko oli 29.11??
sitten siirryn tai jos ennemmin pino siirtyy en taida yksin täällä höpistä heh heh=)
lyhyitä nää pinot muutenkin,en oo muuten ennen taaperopuolella pinoutunut mutta nyt kyllä=)
Mä mietin päässäni vaan nyt samalla mitä tarjoon Juhon juhlissa jotka pidetään ekat siis 2.12 ja luultavasti 3.12 toiset.
On ollut menoja ja kaikkee ja iltaisin kone ollut varattuna,nytkin jo torstai,en oo jouluisiinkaan pinoutunut,kääk!!
Tänään TAAS loppuu antibioottikuuri Juholla ja katotaan meneekö nytkään ohi korvatulehdus,vk.loppuna lauantaina suunnitelmissa nettikaverien tapaamista ja sunnuntaina Lapualle katsomaan kaverin kolmatta lasta,liki 2kk ikäistä neitoa=)
äityliini ja Juho 281105
hiljaista on,missä TP:t luuraa?kirjoitelkaa tekin kellä jo vuoden ikäinen tai kuihtuu tää pino!
Me ollaan oltu koko päivä menossa,nettikaveria tapaamassa sekä olin Katrin kanssa uimassa kaksin=)
Vielä ei ole korvatulehdus osoittanut merkkejä taas mutta pahoin pelkään ettei tää kierre lopu ennen putkitusta.
äityliini ja Juholiini reilun viikon päästä 1-vee
Tänään juhlittu eka erä synttäreitä, huomenna toinen...
Te kellä 1-vee neuvola ollut ja se rokote saatu, onko tullut sivuvaikutuksia? Me saatiin se torstaina ja sen jälkeen yöt olleet tosi levottomia. Kuumettakin nosti to iltana ja perjantaina päivällä. Vai olisko vaan hampaat...? Jos sattumalta osunut samaan syssyyn. Syö sormiansa kyllä koko ajan, tosin sanoen ikeniään hinkkaa koko ajan ja kuola valuu...
Täytyy mennä, BB jatkuu :D
Minsku
..pari (kolme?) päivää normaalia itkuisempi tyttö. Kitinää ja kiukkua riitti, sylissä sai kantaa paljon. Kuumetta ei tullut. Sellainen kova patti siihen rokotuskohtaan tuli, ihon alle. Nyt jo hävinny.
Onpas ollu hiljanen pino! Enpä kyllä itekään ole paljoa koneella ehtinyt käymään. Menee päivät niin nopsaan, ja kiirettä pitää, kun mies työpäivän jälkeen opiskelee neljänä iltana viikossa..Eipä sitä illalla jaksa enää kuin kaatua sohvalle.. =)
Tänään ajateltiin siskon kanssa kävästä siellä uudessa Toys " r" us- lelukaupassa. Saa nähdä millanen ruuhka on, jos kovin paljon ihmisiä, tarvii harkita menemistä.. =) Pitäis ostaa sieltä sellanen leikkikeittiö, anoppi ostaa sen lapsille pukinkonttiin, muttei pääse itse hakemaan. Löytyyhän se tosin BR- lelustakin, mutta siellä on hieman kalliimpi..Ja onhan se kiva mennä katsomaan, mitä muuta kivaa tuolta uudesta löytyy!
Kas minä ainakin haluaisin pinoutua tähän tp-porukkaan, sillä toiveena olisi tulla raskaaksi ja saada se toinen mukula.
Tämän pinon eka viestissä kuitenkin kehotat niitä kaikkia mukaan, joilla jo on se toinenkin (tai niin minä sen ymmärrän). Niinpä minä olen ainakin jättänyt tietoni vauvakuumeen puolella olevaan viikon 45 pinoon...
Luuk@
voi itkujen itku!!!!!ja pari kirosanaa perään!!
Juholla taas korvatulehdus,tää on jo neljäs peräkkäin ja yhteensä kuudes=(!!!!!!!!
Juuri viime torstaina viimeksi loppui 7pv.lääkekuuri.
Kunpa se aika korvalääkärille tulisi pian,ei tätä jaksa!!!!!!
äityliini ja korvakierteinen Juho raasu=(
Luuk@:tää pino on tosiaan meille joilla pikkukakkonen jo on toiveidemme jälkeen eli aluksi mekin olimme vauvakuumepuolella TP-pinossa ja toivottavasti sulla onnistuu ja saat pikkukakkosen=)
tsemppiä yritykseen!!
En tiedä huomasitko tämän pinon olevan vauvapuolella...?
Mutta siis joo, meillä täällä vauva -puolen TP -pinossa ne pikkukakkoset ovat jo syntyneet (Tahdoimme Pikkukakkosen)! Olemme (noin 2 vuotta sitten jo) olleet vauvakuumepuolella TP pinossa (itse asiassa me olimme sitä pinoa aloittamassa ;)), plussattuamme siirryimme odotus -puolelle ja nyt sitte olemme täällä vauva -puolella :D Ja kohta siirrytään taaperoihin, kun noilla meidän vauvoilla alkaa tuota ikää oleen sen verran... Mutta siis raahaamme edelleen tämän TP -pinon sinne, koska tämä on meille tuttu porukka ja olemme pitkään pitääneet yhtä.
Noita " listapäivityksiä" tms. nimilistoja me ei olla enää tehty, koska porukka on NIIIN paljon harventunut siitä mitä se oli kaksi vuotta sitten. Eikä meidänkään nimiä enää varmaan löydy sieltä vauvakuume puolelta...
Eli siis varmasti ne siellä vauvakuumepuolella laittavat nimesi listaan ja päivittelevät tietoja meitä ahkerammin :)
Toivottavasti vielä myös pääset/pääsette tänne vauvapuolelle jatkamaan näitä TP pinoja!
Minsku
Jatketaanko vielä samaan pinoon?!
Äityliinille jaksamisia!!! Kyllä on pienellä ilkeä kierre päällä.. =( Toivottavasti saatte putkituksesta avun! Ja pääsette sinne myös pian.
Täällä ei itse asiassa mitään ihmeellistä ole tapahtunut..Lauantaita kovin odottelen, pääsen Tallinnaan työpaikan pikkujoulupäiväristeilylle! Ihanaa päästä vähän tuulettumaan!!!
Mutta, olkaamme ahkerampia tällä viikolla.. =)
Meidän vauveli sitten täyttää tänään vuoden :D Voi sitä äidin vauvaa... Niin haikealla mielellä ajattelen, mitä vuosi sitten tapahtui. No, synnytyshän ei kai koskaan herkkua ole, mutta sitä pientä kääröä.... Ja kun kaikki oli taas niin uutta ja ihmeellistä, voih :)
Vauvakuume kasvaa samalla kun lapsetkin vanhenee. Nyt ollaan ajateltu niin, että ensi kesänä alettais yrittään... Tuntuu vaan niin kaukaiselta, mutta kuten huomaamme, aika menee niin äkkiä!
Mutta jokohan me kohta tuolle taaperopuolelle kokoonnumme :)
Minsku ja vuoden vanha vauva