Miten suhtaudutte kaveriin, joka pommittaa joka päivä?
Niin että mitenkä? Miten saada viestit vähenemään radikaalisti ilman että loukkaa? Kaunis tapa ottaa vähän etäisyyttä ihmisriippuvaiseen?
Kommentit (46)
Toi juuri että sitten "ollaan huolestuneita" kun ei vastaa voi juma*auta!
Soittavat sitten vielä mun lapsille ja komentavat että sano sille että vastaa eivätkä tajua olevansa häiriköitä....
Vastaa vasta useamman tunnin viiveellä.
Kyllä minusta on outoa, jos ajatellaan, että joka ikiseen tekstarin pitäisi aina vastata ja vielä jonkun aikarajan sisällä.
Aloittaja voisi varmaan tiedottaa tuolle viestijälle, että kokee viestit stressaavina ja että hän kokee velvollisuudekseen vastailla niihin.
Minun mielestä olis tärkeää tarkkailla vastavuoroisuutta. ja suhteuttaa viestittely siihen vastavuoroisuuden määrään. Eli jos toinen ei ehdota mitään, ei vastaa, ei tee aloitteita - niin pitäisi ymmärtää lopettaa tai vähentää yhteydenpitoa. Mun mielestä tää on itsestäänselvää ja loogista ja ihan selvä juttu aivan jokaiselle normaaliälyisille ihmisille.
Mulla on yksi tällainen miespuolinen ystävä. En oikein tiedä, mitä hän ajaa takaa. Olen parisuhteessa kuitenkin.
Olen mykistänyt roikkujan viestit, jotta en saa ilmoitusta hänen viesteistään. Ahdistus vähenee. Vastaan jäljessä, jos ollenkaan. Joskus jätän vastaamatta.