Miten suhtaudutte kaveriin, joka pommittaa joka päivä?
Niin että mitenkä? Miten saada viestit vähenemään radikaalisti ilman että loukkaa? Kaunis tapa ottaa vähän etäisyyttä ihmisriippuvaiseen?
Kommentit (46)
Pyydä edes ensin häntä vähentämään. Ei varmaan itse tajua, että häiritsee. Minäkin kuvittelen olevani avuksi ja iloksi, kun lähetän tekstareita. Ja käsitän monta kertaa, että oho, taisi mennä tänään överiksi tekstareitten määrä. Joskus vaan on päiviä, jolloin tapahtuu paljon.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Pyydä edes ensin häntä vähentämään. Ei varmaan itse tajua, että häiritsee. Minäkin kuvittelen olevani avuksi ja iloksi, kun lähetän tekstareita. Ja käsitän monta kertaa, että oho, taisi mennä tänään överiksi tekstareitten määrä. Joskus vaan on päiviä, jolloin tapahtuu paljon.
Miten pyytää vähentämään loukkaamatta? T. Se, joka lähettää liikaa
Mulla oli joskus kaveri, joka lähetti valehtelematta jotain 30 viestiä päivässä. 😳
En vaan jaksanut enää, joten oli pakko katkaista välit kokonaan.
Ap, miten paljon se niitä viestejä lähettää?
Vierailija kirjoitti:
Itselläni joitain kontakteja, joiden kanssa vastavuoroisia viestejä joka päivä, toiset eivät välttämättä vastaa. Täytyykö nyt ajatella, että ne jotka eivät vastaa, ajattelevat kuin ap?
Eihän sille ole mitään muuta syytä, kuin että vastaamatonta tai älyttömällä viiveellä vastaavaa vastaanottajaa ottaa aivoon kun laittaa viestiä. Muutenhan olisi innoissaan vastaamassa heti ensimmäisen tilaisuuden tullen kuten ne muutkin jotka löytää kyllä aikaa vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni joitain kontakteja, joiden kanssa vastavuoroisia viestejä joka päivä, toiset eivät välttämättä vastaa. Täytyykö nyt ajatella, että ne jotka eivät vastaa, ajattelevat kuin ap?
Eihän sille ole mitään muuta syytä, kuin että vastaamatonta tai älyttömällä viiveellä vastaavaa vastaanottajaa ottaa aivoon kun laittaa viestiä. Muutenhan olisi innoissaan vastaamassa heti ensimmäisen tilaisuuden tullen kuten ne muutkin jotka löytää kyllä aikaa vastata.
Aika tylsää. Eihän tässä uskalla enää tekstailla.
Miten joku pystyy edes tekstaamaan, koska nykyään kosketusnäppäimistö on mahdoton ja lisäksi pieni.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
No miten olis vaikka "sulta tulee niin kovin viestiä etten kerkee vastaillakaan" tai siihen tyyliin, ei kai se niin vaikeaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Some-riippuvuus on joillekin todellinen ongelma, luulevat jotta kaikki muutkin riippuvat kännykässään 24/7 kuten he itse. Kuten palstan narkkari yrttimies joka uskoo jotta kaikki muutkin kaipaavat huumeita yhtä paljon kuin hän ja siksi mainostaa omaa riippuvuuttaan. Pistäisin tutulle ensin viestiä ja jos ei yhtään rauhoitu niin estäisin toviksi?
Eräs kaverini kyllä itsekin sanoi, että jatkuvasti on kännykkä kädessä muttei siltikään noteeraa viestejä. Tulee oikein mukava ignoorattu olo.
Miksi ajattelet, että olet niin uniikki, että JUURI SINUN viestisi pitää jatkuvasti vastata?
No, mitä nyt hehkuttaa että parhaita kavereita ollaan....
Kyllä nyt parhaalle kaverille luulisi kiinnostavan vastailla, taitaa olla joku ihmissuhdehuijari joka puhuu myös selkäsi takana paskaa sinusta. Näitä on nähty.
Te turbotekstailijat, oletteko tulleet ajatelleeksi asiaa siltä kantilta, että olette rajattomia, ja jatkuvalla viestitulvallanne yritätte kontrolloida ja ohjailla viestien vastaanottajan ajankäyttöä? Omasta mielestänne viestinne ovat niin tärkeitä, että niihin on saatava vastaus mahdollisimman pian, mieluiten heti. Ette tiedä, mitä sillä vastaanottajalla on meneillään, ja jos vielä tulee haloo ja huhuu -viestejä perään, niin ainakin minulta saisi tiukan vastauksen lopettaa hörhöily.
Itselläni on sellainen käytäntö, että jos asiani on tärkeä, tai hankala selittää viestissä, soitan sellaiseen aikaan, kun oletan toisen olevan vapaa. Muuten lähetän yhden viestin, ja siihen tulee yleensä saman päivän aikana vastaus. Ei ole vielä tuottanut minkäänlaista ongelmaa.
Rajattomat myös yleensä loukkaantuvat verisesti, jos asiasta sanoo, ystävällisestikin.
Minulla oli ystävä, joka lopulta katkaisi kokonaan välit. Olisi halunnut olla koko ajan yhteydessä, enkä kyennyt siihen. Ja puhelut eivät olleet mitään vastavuoroista kuulumisten vaihtelua, vaan hänen kriisiensä läpikäyntiä, joka kerta.
Kuuluuko kaverisi kenties itänaapurin johtoon?
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Miksi sinä niistä tapahtumista kavereille raportoit?
En vastaa, jos en halua juuri sillä hetkellä vastata. Haluan itse päättää omasta ajankäytöstäni enkä toimia vastentahtoisesti seuraneitinä tai kuunteluautomaattina kenellekään. Mulla oli tällainen tuttava, joka pommitti viesteillä ja soitteli päivittäin (puhuakseen tunnin omista asioistaan), ja loukkaantui verisesti, jos en vastannut hänelle. En käsitä tällaisia ihmisiä.. Antakaa toisten olla rauhassa!
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko kaverisi kenties itänaapurin johtoon?
Otsikon perusteella kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Some-riippuvuus on joillekin todellinen ongelma, luulevat jotta kaikki muutkin riippuvat kännykässään 24/7 kuten he itse. Kuten palstan narkkari yrttimies joka uskoo jotta kaikki muutkin kaipaavat huumeita yhtä paljon kuin hän ja siksi mainostaa omaa riippuvuuttaan. Pistäisin tutulle ensin viestiä ja jos ei yhtään rauhoitu niin estäisin toviksi?
Eräs kaverini kyllä itsekin sanoi, että jatkuvasti on kännykkä kädessä muttei siltikään noteeraa viestejä. Tulee oikein mukava ignoorattu olo.
Miksi ajattelet, että olet niin uniikki, että JUURI SINUN viestisi pitää jatkuvasti vastata?
Ja joillakin on myös elämä ja työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Jospa vähentäisit pyytämättä, kun kerran itsekin ongelman tiedostat.
Kuulostaa aika radikaalilta tuollainen, että ystävä pommittaa päivittäin.
Siinähän kuolee paljon jo sivullisiakin.
Mun (nyt jo ex)kaveri lähetti monta viestiä päivässä, keskimäärin ehkä joku 5-10 ja odotti niihin vastausta heti. Jos meni vaikka puoli tuntia viestin ja vastauksen välillä, tämä jo lähetti "huolestuneita", onko kaikki ok kun et ole vastannut viestejä.
Yritin monta kertaa selittää että olen päivät duunissa, kaveri oli yrittäjä joka teki duunia itsenäisesti, mulla on usein duunimatkoja joissa tiukka aikataulu ja monen tunnin asiakaspalavereita joissa ei todellakaan lueta mitään henkkoht viestejä. Iltaisin kotona haluan hengailla perheen kanssa ja olla läsnä lapsille. Mulla saattaa olla kännykkä vaikkapa koko illan jossain laukunpohjalla hiljaisella jos olen perheen kanssa kotona, luen ja vastaan viestit sitten kun on siihen sopiva hetki. Usein se on bussissa, taksissa, lentokentällä tai jetlagisenä hotellissa aamuneljältä. Todella harvoin klo 14 tavallisena maanantaina.
Mä stressaannuin tästä jatkuvasta pommituksesta eikä kauniisti sanominen ja tilanteen selittäminen auttanut.
Sittemmin meillä meni välit poikki muusta syystä ja mun olo on lähinnä huojentunut ettei kukaan pommita jatkuvasti.
Nämä ihmiset vihaa kaikkea muutakin, antaa olla. Ostakoon ystävät ystäväpalvelusta tai mistä nyt haluaakin.