Laittaako monikin keittoon perunat pakastepussista?
Katsellut nyt loman aikana paljon erilaisia videoita ja todella monessa keittoruoassa perunat laitetaan valmiina pakastepussista. Eikö ihmiset jaksa enää kuoria muutamaa perunaa ja pilkkoa niitä?
Kommentit (61)
Saako siitä jotenkin paremman taivaspaikan, kun kuorii perunat itse?
Huolehdi vaan omista perunoistasi.
Pakasteilla on helppo hillitä kotikeittiöiden ruokahävikkiä. Ne säilyvät pakastimessa pitkään ravintoarvojaan menettämättä. Pakasteet myös helpottavat pitkän säilyvyytensä ansiosta ruoanlaittohetkien suunnittelua ja tuovat huolettomuutta keittiöön, kun niitä voi käyttää kerralla vain todellisen tarpeen mukaan.
En koskaan...hän perunat kellarista ja kuorin itse.
Joo, laittaa.
Mutta katsooko monikin nykyään videoita, joissa ihmiset tekee keittoa?
Eikö ne muussannu sinne? Eihän keittojuureksiakaan laiteta kuin vasta loppupuolella.
Vierailija kirjoitti:
Saa. Ruusuisempi pilvi ja kimaltavampi harppu. Jälkimmäisellä viittasin soittimeen.
Vierailija kirjoitti:
Joo, laittaa.
Ihan youtube, tiktok ,insta ruokavideoita.
Kunnon Emäntä kylvää, nostaa, varastoi kellariin, ja tietenkin myös kuorii itse juurekset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, laittaa.
Et osaa tehdä ruokaa ilman videoita?
Kerran käytin pakastettua perunaa. Ei ikinä enää. Meni mössöksi keittäessä ja ei maistunut hyvälle.
Perunoiden ja vihannesten pitää olla tuoretta.
Kuori, pilko, kuori, pilko, uhriudu kun kotityöt ovat raskaita, kirkkaamman kruunun saat.
Peruna ja keittojuureksetpakasteesta on nopea tehdä keittoa,mulla on aina niitä pakastimessa.
Vierailija kirjoitti:
Saa paremman makuista ruokaa. Tuonpuoleisesta en osaa sanoa. Ehkä taputuksen ollalle ja hyväksyviä katseita?
Vierailija kirjoitti:
Tulee kai se halvemmaksi, jos itse kuorii. En edes tiedä, millaisia valmiita pakasteperunoita on olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Kunnon Emäntä kylvää, nostaa, varastoi kellariin, ja tietenkin myös kuorii itse juurekset.
No, joo. Rouva Virtanen ei vaan enää ole ammatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, laittaa.
Et osaa tehdä ruokaa ilman videoita?
Osaan. Muuta kysyttävää?
En, koska ainakin niissä on purjoa. Muuten käyttäisin. Ei hävikkiä ja nopea käyttää.
Yleensä käytän vain perunaa, porkkanaa ja lanttua.
Laitetaan usein niitä muitakin keittojuureksia. Mikäs siinä jos haluaa aikaansa säästää, mutta kuitenkin tehdä kotiruokaa.