Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksoin viikon lomamatkasta 1600€. Olenko hullu?

Vierailija
09.01.2023 |

Viikko Kreetalla kesäkuussa. 5* hotelli + lennot yhdelle. Sisältää aamiaisen. Haluan rentoutua ja vain olla, levätä. Lapset ovat silloin isänsä kanssa kalastuslomalla pohjoisessa.

Onhan tuo ihan järjetön hinta, vaikka minulla onkin ihan hyvin varaa siihen. Eilen ostin matkan ja nyt iski katumus.

Kommentit (244)

Vierailija
161/244 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse maksoi 500 e lentolipusta mumbaihin suora lento 9 t finnair ja 1600 eurolla elän hyvin 3 kuukautta, onneksi ansikka juoksee koko ajan

Vierailija
162/244 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andyspirit kirjoitti:

itse maksoi 500 e lentolipusta mumbaihin suora lento 9 t finnair ja 1600 eurolla elän hyvin 3 kuukautta, onneksi ansikka juoksee koko ajan

Noh, nämä ovat makuasioita. Itse en tuonne haluaisi vaikka maksettaisiin.,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/244 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
164/244 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on varaa niin mikä ettei. Meillä mies halusi säästää 100€ ja tuli hankalammat lennot välilaskuineen. No säästö se on pienikin säästö. Ei muuten, mutta kun lasten kanssa matkalla niin säästön järkevyys kiikun kaakun.

Mä en kyllä ikinä säästäisi 100 euroa siitä hyvästä että joutuisi tekemään välilaskuja. Huh. 

Mikä siinä on niin kauheaa? 100 euroa on iso raha ja kyllä sen takia voi matkustaa pidempään. Helpoimmillaan astut koneesta ulos ja kävelet seuraavaan koneeseen muutaman kymmenen metrin matkan.

Vierailija
165/244 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huh tuolla 1600€ voi saada neljälle hengelle lennot ja pienen talon etelässä jos oikein etsii ja ajoittaa ja onni suo. Esim. kerran meillä lennot 600€ ja talo 900€ viikko etelässä.

Mutta todellakin yksi huomionarvoinen seikka on että kaikkein halvimmat on yleensä matkanjärjestäjien ylijäämä äkkilähtö lennot. Niitä kun on joskus 150€ hlö meno-paluu ja sisältää vielä kirjatun matkatavaran.

Halpalentohtiöiltä voi löytyä vaikka 100€/hlö meno-paluu, mutta ei sisällä matkatavaroita ja yksi matkalaukku voi maksaa 150€ edestakaisille lennoille eli tuleekin 250€ hlö. Tulee halvemmaksi vain jos ei tarvitse matkalaukkuja montaa kpl ja jos löytää todellakin superhalvat lennot.

Usein myös sisältää välilaskuja ja monesti halvimmat lennot aikoihin, joihin on pakko ottaa yöpyminen ellei voi lentokentällä viettää yötä.

Saattaa tulla äkkiä lähes saman hintaiseksi kun paljon kalliimpi suora lento. Riippuu ihan siitä mihin hintaan noita suoria löytyy siihen kohteeseen.

Jos voi jättää äkkilähtöjen varaan pääsee ehkä halvimmalla. Ei halpalentoyhtiöiden äkkilähtöjen, vaan matkanjörjestäjien, joihin sisältyy matkatavarat.

Halpalentoyhtiöiden lennot saa halvimmalla kun on vähän ajoissa liikkeellä.

Kannattaa vilkaista mitä maksaa nykyään? Se mitä joskus oli ei tällä hetkellä toteudu. Sekä lennot että majoitukset kalliimpia. 

Minuakin kiinnostaisi kuinka vanhaa tietoa tuossa tarinassa oli.

Vierailija
166/244 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on varaa niin mikä ettei. Meillä mies halusi säästää 100€ ja tuli hankalammat lennot välilaskuineen. No säästö se on pienikin säästö. Ei muuten, mutta kun lasten kanssa matkalla niin säästön järkevyys kiikun kaakun.

Mä en kyllä ikinä säästäisi 100 euroa siitä hyvästä että joutuisi tekemään välilaskuja. Huh. 

Mikä siinä on niin kauheaa? 100 euroa on iso raha ja kyllä sen takia voi matkustaa pidempään. Helpoimmillaan astut koneesta ulos ja kävelet seuraavaan koneeseen muutaman kymmenen metrin matkan.

Tai sitten se välilasku on 4h eikä voida edes syömässä käydä, kun on niin kallista.

Vierailija
167/244 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Ihan saakelin rasittavaa ja mitä järkeä venyttää matka-aikaa, vielä jos kentällä syö tai juo jotain niin se on siinä se säästö. Toki jotkut kuulemma raahaa eväitä repussa ympäri maailmaa.

Vierailija
168/244 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja harmittaa kun välillä on vaan pakko ottaa niitä välilaskullisia kun asutaan täällä Euroopan pussinperällä, esim jos haluaa talvella Kreikkaan, muualle kuin Ateenaan, tarvii sen 2 pomppua.

Vierailija
169/244 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yleensä se ei ole mikään muutaman kymmenen metrin matka vaan isommilla lentokentillä etäisyyttä on paljon. Saattaa olla jopa kiire seuraavalle lennolle ja myöhästyt siitä tai laukut jäävät matkan varrelle. Väli voi myös olla useita tunteja ja matkustat kohteeseen vuorokauden jos oikein huonosti käy kun suoralla lennolla olisit perillä 4 tunnissa. Että ei kyllä tuntuisi satasen säästö missään. Jos niin on niin tiukka budjetti niin ei ehkä kannata edes matkustaa. Matkalla kun voi tapahtua mitä vaan odottamatonta joka maksaa. 

Vierailija
170/244 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuolla 1600e saa edes halvinta hotellia viikoksi esim. Lontoossa tai New yorkissa.

Vierailija
171/244 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroppa yksikin kenttä, jossa kävellään koneesta ulos ja seuraavaan koneeseen muutaman kymmenen metrin matkan. 

Vierailija
172/244 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja harmittaa kun välillä on vaan pakko ottaa niitä välilaskullisia kun asutaan täällä Euroopan pussinperällä, esim jos haluaa talvella Kreikkaan, muualle kuin Ateenaan, tarvii sen 2 pomppua.

Jos sen ylimääräisen pompun ottaa extra kokemuksena (näkee uuden lentokentän) niin ei se välilasku ihan mahdoton ole. Tai Ihan hyvä jaloittelutauko.

Mutta joo euroopaan ei pali välilaskuu olis tarve.

Vierailija
173/244 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkalla kun voi tapahtua mitä vaan odottamatonta joka maksaa. 

Näitä vartenhan on suurlähetystö!

😂🤪

Vierailija
174/244 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen 1500e itsekin useamman kerran maksanut lennoista ja hotelleista 1-1,5 viikon lomasta. Tosin ne reissut olleet euroopan ulkopuolelle.

Aasiaan lennot kalliita mutta hotellit suht halpoja, kuitenkin hintaa tulee kun esim 10 hotelliyötä. 50e/yö niin on jo 500e.

Jenkkilään lennot aavistuksen halvempia mutta jos esim New Yorkissa haluaa hotellille hyvän sijainnin ja jonkinlaista näköalaa, helposti 200e/yö. Tuon takia New York ollut varmaan kallein lomani vaikka olin vain 5 yötä. Pelkkä hotelli 1000e vaikkei todellakaan mikään luksushotelli, sijainti ja näköala etelä-manhattanin ylle oli kuitenkin sen arvoista.

Lentoonkin otan nykyään economy plus, on se lisäjalkatila vaan niin paljon mukavampi pitkille lennoille.

Vierailija
175/244 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, eihän tuo ole kummonen hinta?

Vierailija
176/244 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti täysin rinnoin matkastasi vaikka saatatkin olla vähän hullu, kun tuollaisen avauksen tälle palstalle teit. Hyvää matkaa!

Vierailija
177/244 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kallis jos on pelkkä aamiainen. Mutta jos olisi all inc ja kuljetyukset omalla taksilla niin sitten voisin harkita jos kaikki muuten sitä mitä lomalta haluan. Sijainti on tärkeä eli minulla lähellä lentokenttää ja rannalla ja kaupat, kahvilat ja terassit ym vieressä. Tällaisestä lomasta ollaankin maksettu 1200 e per nuppi ja oli kyllä joka pennin arvoista. Hintaa kuului ison hotellin kaikki palvelut ja ohjelmatkin.

Vierailija
178/244 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla ilonpilaaja, mutta mulle on nyt kahdesti sattunut niin, että olen saanut ihan minihuoneen, vaikka olen maksanut kahdenhengen huoneesta ja just Kreetalla. Tjärellä ei onnistunut huoneen vaihto, oli kuulemma niin täyttä. Aurinkomatkalla onnistui, mutta vasta kolmantena päivänä.

Vierailija
179/244 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroppa yksikin kenttä, jossa kävellään koneesta ulos ja seuraavaan koneeseen muutaman kymmenen metrin matkan. 

Noinhan voi käydä missä vaan kentällä, etenkin jos on kyse Schengen alueen lennoista. Omalla kohdallani ainakin Münchenissä ja Varsovassa on käynyt näin.

Münchenissä kun putkesta tuli ulos terminaalialueelle, niin seuraava lento lähti viereiseltä portilta. Matkaa oli juurikin se 20-30 metriä. Varsovassa piti kyllä kävellä melkein sata metriä, kun jatkolento lähti neljän portin päästä.

Ei tuo siis yleistä ole, mutta näinkin voi käydä. 

Vierailija
180/244 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinhan voi käydä missä vaan kentällä, etenkin jos on kyse Schengen alueen lennoista. Omalla kohdallani ainakin Münchenissä ja Varsovassa on käynyt näin.

Münchenissä kun putkesta tuli ulos terminaalialueelle, niin seuraava lento lähti viereiseltä portilta. Matkaa oli juurikin se 20-30 metriä. Varsovassa piti kyllä kävellä melkein sata metriä, kun jatkolento lähti neljän portin päästä.

Ei tuo siis yleistä ole, mutta näinkin voi käydä. 

Mulla on kans Münchenissä lähtenyt lähes viereiseltä portilta seuraava lento. Vaihtoaikaa oli 30 minuuttia ja se oli runsaasti aikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän