Maksoin viikon lomamatkasta 1600€. Olenko hullu?
Viikko Kreetalla kesäkuussa. 5* hotelli + lennot yhdelle. Sisältää aamiaisen. Haluan rentoutua ja vain olla, levätä. Lapset ovat silloin isänsä kanssa kalastuslomalla pohjoisessa.
Onhan tuo ihan järjetön hinta, vaikka minulla onkin ihan hyvin varaa siihen. Eilen ostin matkan ja nyt iski katumus.
Kommentit (244)
Kallista on.
Itsellä 1 viikon matka, yksi kahden viikon ja yksi 5 päivän loma hommattuna tälle vuodelle ja hintaa yhteensä 1300€
Vierailija kirjoitti:
Kallista on.
Itsellä 1 viikon matka, yksi kahden viikon ja yksi 5 päivän loma hommattuna tälle vuodelle ja hintaa yhteensä 1300€
Kreikka, Espanja Italia kohteet, 2 matkatoimiston ja yksi omatoimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on varaa niin mikä ettei. Meillä mies halusi säästää 100€ ja tuli hankalammat lennot välilaskuineen. No säästö se on pienikin säästö. Ei muuten, mutta kun lasten kanssa matkalla niin säästön järkevyys kiikun kaakun.
Mä en kyllä ikinä säästäisi 100 euroa siitä hyvästä että joutuisi tekemään välilaskuja. Huh.
Mikä siinä on niin kauheaa? 100 euroa on iso raha ja kyllä sen takia voi matkustaa pidempään. Helpoimmillaan astut koneesta ulos ja kävelet seuraavaan koneeseen muutaman kymmenen metrin matkan.
Kerroppa yksikin kenttä, jossa kävellään koneesta ulos ja seuraavaan koneeseen muutaman kymmenen metrin matkan.
Noinhan voi käydä missä vaan kentällä, etenkin jos on kyse Schengen alueen lennoista. Omalla kohdallani ainakin Münchenissä ja Varsovassa on käynyt näin.
Münchenissä kun putkesta tuli ulos terminaalialueelle, niin seuraava lento lähti viereiseltä portilta. Matkaa oli juurikin se 20-30 metriä. Varsovassa piti kyllä kävellä melkein sata metriä, kun jatkolento lähti neljän portin päästä.
Ei tuo siis yleistä ole, mutta näinkin voi käydä.
Mulla on kans Münchenissä lähtenyt lähes viereiseltä portilta seuraava lento. Vaihtoaikaa oli 30 minuuttia ja se oli runsaasti aikaa.
Tuollaiset 30 min välilaskut muuttuvat runsaasta ajasta painajaiseksi kun eka lento on myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on varaa niin mikä ettei. Meillä mies halusi säästää 100€ ja tuli hankalammat lennot välilaskuineen. No säästö se on pienikin säästö. Ei muuten, mutta kun lasten kanssa matkalla niin säästön järkevyys kiikun kaakun.
Mä en kyllä ikinä säästäisi 100 euroa siitä hyvästä että joutuisi tekemään välilaskuja. Huh.
Mikä siinä on niin kauheaa? 100 euroa on iso raha ja kyllä sen takia voi matkustaa pidempään. Helpoimmillaan astut koneesta ulos ja kävelet seuraavaan koneeseen muutaman kymmenen metrin matkan.
Kerroppa yksikin kenttä, jossa kävellään koneesta ulos ja seuraavaan koneeseen muutaman kymmenen metrin matkan.
Noinhan voi käydä missä vaan kentällä, etenkin jos on kyse Schengen alueen lennoista. Omalla kohdallani ainakin Münchenissä ja Varsovassa on käynyt näin.
Münchenissä kun putkesta tuli ulos terminaalialueelle, niin seuraava lento lähti viereiseltä portilta. Matkaa oli juurikin se 20-30 metriä. Varsovassa piti kyllä kävellä melkein sata metriä, kun jatkolento lähti neljän portin päästä.
Ei tuo siis yleistä ole, mutta näinkin voi käydä.
Mulla on kans Münchenissä lähtenyt lähes viereiseltä portilta seuraava lento. Vaihtoaikaa oli 30 minuuttia ja se oli runsaasti aikaa.
Tuollaiset 30 min välilaskut muuttuvat runsaasta ajasta painajaiseksi kun eka lento on myöhässä.
Niin tuota eikö suositella min. 3 h varsinkin, jos joutuu uudelleen tekemään matkaselvityksen javei maansisäinen lento. Jos ei joudu, niin suositys min. tunti. En lähtisi tuollaisilla vaihdoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten se välilasku on 4h eikä voida edes syömässä käydä, kun on niin kallista.
Tai siis oikeastaan se säästö menee sitten syömisiin ja lentokentällä hengailuun. Sekin kokemus ja seikkailu.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole tyhmä joka pyytää.
Mutta älä huolehdi, vielä ehtii koronata säännöt muuttua ja et pääse edes matkalle.
Ja et saa edes rahoja takaisin, korkeintaan kupongin joka oikeuttaa joskus ehkä johonkin, ehkä kahvi mukilliseen....
Mistä niin päättelet ettei saisi rahoja takaisin ?
NO jaa, itse maksoin muutama vuosi sitten 2 vk matkasta + 5000 e
Jos tollasta pitää pohtia, paree jäädä kotio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan toi tosi kallis viikosta Kreetalla. Tolla hinnalla olis päässyt esim. Thaimaahan tai Karibialle. Tehty mikä tehty, nauti koko rahan edestä kun kerta on jo maksettu.
No ei ois päässy, vaikka olenkin sitä mieltä, että maksoi Kreetan matkan liikaa.
Kyllä todellakin pääsee 1600 eurolla Thaimaahan tai Karibialle!
Mutta ei hyvään hotelliin, ellei ole äkkilähtö
Ap asuu erittäin hyvässä hotellissa. Niissä on kiva olla, kun känniset budjettinatkailijat eivät örvellä hotellin käytävillä tai muissakaan hotellin yleisissä tiloissa.
Toivotan ap:lle oikein hyvää matkaa.
Verrokiksi: omatoimimatkailuni kotimaassa maksaa satasen päivässä. Tuolla rahalla siis reissaisin yli kaksi viikkoa. Ja muuten kesän tullen reissailenkin.
Kuulostaa kalliilta, itse tekisin tuolla 1600 eurolla ainakin 4 Kreikan-matkaa.
Vierailija kirjoitti:
No joo, varmaan laadukkaissa hotelleissa, suorilla lennoilla? Tai mainostetaanhan noita halpoja reissuja, mutta aina niissä on joku elementti mikä useimmille ei natsaa (heikkotasoinen hotelli, tai sijainti hevonkuusessa esim.)
trekkeri kirjoitti:
Verrokiksi: omatoimimatkailuni kotimaassa maksaa satasen päivässä. Tuolla rahalla siis reissaisin yli kaksi viikkoa. Ja muuten kesän tullen reissailenkin.
Eri ihmiset pitävät eri asioista, tai joskus samatkin ihmiset. Minä reissaan useimmiten kotimaassa alle satasella päivässä, mutta joskus tekee mieli mukavaa hotellia ja huonepalvelua, ja silloin useampi sata euroa yöltä ei ole ongelma. Kun välillä säästää, välillä voi tuhlata.
Vierailija kirjoitti:
Menetkö hiihtolomaviikolla, vai miten sait noin kovan hinnan viikon matkalle? Tuskin mihinkään Thaimaahan asti viikoksi matkustat?
Et sit jaksanut lukea kuin otsikon. 🤣
Lomailu on niin täysin turhaa.
Ja vielä joutuisi maksamaan joutenolosta, aivan älytöntä.
Tuohan maksaa melkein saman kuin mökkiviikko Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
400€ reissu? Ohhoh. Onko matkustaminen ja lentäminen oikeasti noin halpaa!? Ja juma*iste täällä me kärvistellään törkeän hintaisen autojen polttoaineen kanssa että päästään töihin ja hoitamaan muita arjen velvollisuuksia. Sitten vielä syyllistetään saastuttavasta yksityisautoilusta.
Ihan normaali hinta hyvästä hotellista. Just otin äkkilähdön Dubaihin ja maksoi 3000e kahdelta. Kerran kirpaisee, nyt vaan nautit loman odotuksesta ja kesällä itse lomasta!
Ilmeisesti itsekin vähän epäilet, kun tällaista kyselet?