Pelkäättekö asua itärajalla?
Miten te, joilla talosta matkaa vain muutama metri tai alle 300 m Venäjän rajaan, pelottaako?
Kommentit (23)
Miksi pelottaisi?
Ainoa mikä vähän mietityttää on susien yleisyys näillä alueilla, varsinkin marjametässä mietityttää.
Eiväthän ne yleensä mitään tee, jos eivät ole sairaita.
Nykyään hyvä kun on rajakamerat lisääntynyt, ei huolta hiippareista. Ovien lukot tarpeettomia vyöhykkeen lähellä.
Kuuluuko joskus outoja ääniä Venäjän puolelta? Muuttuiko suhtautuminen tai tuliko varautuneisuutta kun Ukrainan sota alkoi vai eikö vaikuttanut mitenkään?
Kuinka monta metriä on rajaan omasta kodista?
Lehtien propaganda ei minuun iske. Turvallistaha täälä o
Ikkunasta näkyy Venäjälle asti. En pelkää, mutta jos alkavat keräämään joukkoja, niin lähden mökille karkuun. Niillä kun on tapana pommittaa kerrostaloja.
Mitä kuuluisi pelätä? Liukasta on ollut ja melkein kaaduin kun olin lenkillä, muuta ei nyt tule mieleen.
Enemmän minä pelkäsin kun asuin Helsingissä.
Yhtä turvallista on itä ja länsirajalla
Sain etiäisiä, että vanja tuli Imatran kohdalta yli ja päätiet oli jo katkaistu....
Vierailija kirjoitti:
Sama. Ja jos ohjuksella vetäistään, niin tuskin se Simpeleelle tähdätään.
En pelkää enkä ole koskaan pelännyt. Miksi pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sieltä tykistö/ohjuskeskitys nimenomaan tulee ennen jalkaväkeä....
Tuota noin,... ballistinen ohjus lentää valtameren yli olevaan kohteeseen 20 minuutissa (ja uusimmat vielä nopeammin) joten jotain isompaa alkaa, on aika akateemista missä päin maailmaa asuu.
Itärajan ihmiset on tehty toisenlaisesta materiaalista =D
Vierailija kirjoitti:
Itärajan ihmiset on tehty toisenlaisesta materiaalista =D
No tämä on totta. Länsisuomessa jo viritellään soutuveneitä kuntoon ruotsinmatkaa varten kunnes muistetaan, että jäässähän se meri on.... 🤣
Ai venäjäö ja puttea pitäisi pelätä? Saalithan iigor että nauran. Korkeintaan pelkään että sieltä tuleva paskan haju tarttuu vaatteisiin.
Venäjän ja Suomen raja varmaankin maailman turvallisimpia rajoja. Ei mitään ongelmia 80 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sieltä tykistö/ohjuskeskitys nimenomaan tulee ennen jalkaväkeä....
Jalkaväki on teuraana jo kaukana täältä. Ei täällä ole iigor mitään pelättävää. Tietenkin jos joku päättää lanata venäjän sileäksi, siinä saattaa vähän roiskua paskaa tännekkin.
Ei ole ikinä pelottanut, ei sitä edes ajattele.