naiset jotka ei halua YHTÄÄN lasta
tunnetko tälläisiä ? mun entinen pomoni ei halua ollenkaan lapsia, tuntuu oudolta kun yleensä kai naiset haluaa ainakin yhden. säälittää tämän entisen pomoni mies joka kovasti haluaisi lapsen, puhui siitä humalassa yksissä firman kekkereissä.
Kommentit (30)
mutta luonto päätti toisin. Onneksi :)!
Miksi pitäisi haluta tai varsinkaan tehdä yhtään lasta, jos se ei tunnu itselle oikealta ratkaisulta?
Jos mies haluaa lapsen ja nainen ei, niin miehen pitää etsiä uusi puoliso itselleen. Niin päin se vielä jotenkin menettelee, että mies " antaa" naiselle lapsen, vaikkei itse niin haluaisikaan (kunhan tekee sen vapaaehtoisesti), mutta toisin päin ei missään nimessä.
on tosi lapsirakast töissäkin lastenkanssa tekemisissä. Mutta ei ole tahtonut omia, sanookin aina että maailman lapset riittää hänelle :)
1. Olen itse sairas, ja se voi vaikuttaa sikiöön ja minuun
2. Olein usein syystä 1 väsyksissä, ja vauvanhoito voisi olla liian rankkaa
3. En usko, että muutenkaan olisin kovin hyvä äiti, olen melko mukavuudenhaluinen.
4. Minulla on ollut vaikea suhde isääni, pelkään vanhojen tunteiden ja tuntemusten kohtaamista, en lainkaan epäile, etteivätkö ne nousisi esiin lapsen tultua.
luulee. Mutta niinkuin jo sanoin, kyllä meidän tärkein tehtävämme tässä elämässä on lisääntyä. Kaikki tietää että tämä on täysin totta.
Nykyään ois katastrofaalista, jos kaikki lisääntymiskykyiset lisääntyis.
Vierailija:
Kyllä minusta on itsekästä, ettei lapsia tahdo. Ajatelkaa miten kävisi, jos kaikki naiset olisivat yhtä itsekkäitä. Onhan lasten kanssa raskasta, mutta niin tämä elämä kulkee.
Se on tämän elämän päällimmäinen tarkoitus,jatkaa sukua. Muut asiat ovat sitten ekstraa.
Kai sulla on jotain perusteluja näille väitteilles? ;)
Mun mielestä on itsekästä tehdä lapsia (varsinkin, koska sitä ei pystytä selittämään millään järjellä, vaan se syy tuntuu olevan yksinkertaisesti että " ku mä nyt vaan haluu-uuu-uuuu-n sen vauvan" )
Jotkut tehtailee mitä hirmuisimman määrän vauvoja perä perään vaan omista itsekkäsitä syistään ku on " niiiiiin kauheeee vauvakuume hei!" vaikka ois jo olemassaoleviakin lapsia rakastettavana ja huollettavana.
Jotkut tekevät niitä lapsia jopa kumppaniltaan salaa! Onko sekin epäitsekästä?
ja tulee hyvin toimeen minun alle kouluikäisten lasten kanssa!
leikkii aina heidän kanssaan meillä käydessään ja lapset myös tykkää hänestä...
kaikki naiset nyt ei vaan halua äidiksi. Piste.
halunnut lasta, mutta oli sitten suostunut kuitenkin koska vaimo halusi kovasti. kävi niin että lapsella ei ole kaikki ihan kunnossa, on joutunut useampaan kertaan leikkaukseen jne. isä kuulemma nyt sanoo että jos saisi uudestaan valita niin ei olisi suostunut lapsentekoon. vaikeita tilanteita jos vain toinen haluaa lasta.
Vierailija:
on tosi lapsirakast töissäkin lastenkanssa tekemisissä. Mutta ei ole tahtonut omia, sanookin aina että maailman lapset riittää hänelle :)
Ja totuus oli se, että olisin lapsen halunnut, jos vain sellainen olisi mulle suotu. Kaikki ei saa, ja jotain on pakko vastata, kun ihmiset ihmettelee ja kyselee, eikö teille jo ole lasta tulossa...
Yksi tuttu on tällainen. Nyt hänellä sitten on se yksi lapsi - enempää ei missään nimessä, koska pitäähän sitä päästä matkustelemaan - en tiedä, onko onnellinen, vai katuuko.
Siis niinq of course kaikki jotka sanoo 3t ne ei haluu omaa rakkauspakkaus ihqu-babyy on siis niiq tiiäksä ihan sal33n jotain m4hoi lehmii!!!11
Juu näinhän se menee :) miten jonkun päähän ei vaan mene, että kaikki (naisetkaan) eivät vaan halua omaa lasta. Vaikka muuten pitäisivätkin lapsista noin yleensä. Sen sijaan miehiä, joita lastenhoito ei kiinnosta ja jotka hankkivat ne vain naisensa mieliksi pidetään ihan normaaleina. Naisen on vain vähän vaikea toimia näin, kun se lapsi on sitten itse kannettava, synnytettävä, imetettävä jne. Ja ei, nämä naiset eivät ole poikkeuksellisen tunnekylmiä, huonossa suhteessa, kärsi lapsuudenaikaisista traumoista, ole erityisen itsekkäitä tai muuta sellaista. Miksi oi miksi sitä on niin vaikea joidenkin tajuta?
Yksi olisi tehnyt, jos olisi löytynyt oikea mies (elää yksin ), toinen olisi tehnyt, jos olisi sata prosenttisesti voinut vaikuttaa siihen, että lapsi on tyttö (lastentarhanope) ja kolmas melkein teki pikkasen vaille nelikymppisenä uuden aviomiehen kanssa, mutta muisti sitten niitä perusteluja, miksei aiemminkaan ole halunnut lasta ja innostus meni ohi, mieskään ei enään kaivannut, kun edellisestä liitosta oli jo 3 lasta.
Että tälläsiä tapauksia...
itsekäs,hedelmätön,ei onnistunutta suhdetta yms...
Mutta vaikka en ymmärrä, niin silti hyväksyn jokaisen valinnan/päätöksen.
Tarkoittaako se, ettei välttämättä halua omia lapsia sitä, että henkilö on lapsivastainen? Eikös tässäkin keskustelussa ole mainittu pari lastentarhanopea, jotka eivät lapsia halua. Ja en usko, että he olisivat valinneet ammatikseen lasten kanssa työskentelyä, jos olisivat erityisen lapsivastaisia.
Nähdäkseni se, ettei halua lapsia ei ole mikään muoti-ilmiö, vaan asiasta on alettu keskustelemaan julkisuudessa yhä enemmän. Esim. Trendissä oli joku aika sitten juttua naisista, jotka eivät halua lasta, Minttu Hapulin Selibaattipäiväkirja on ollut julkisuudessa melko paljon, päättäjät ovat sotkeneet näppinsä asiaan ja vaativat naisia tekemään enemmän lapsia, Plazan jossain artikkelissa on käsitelty vapaaehtoista lapsettomuutta, heille on perustettu/he ovat perustaneet omia keskustelupalstojaan nettiin sekä Suomessa että muualla maailmassa jne.
Ja mikäs siinä - mitä se on keltään pois jos joku ei haluakaan 1,7 lasta? Ehkäisy on keksitty, joten käyttäköön sitä ne, jotka haluavat. Edelleenkään en ymmärrä, miksi ajatus vapaaehtoisesta lapsettomuudesta on niin käsittämätön, että " sitä ei voi ymmärtää" ? Ei kaikki halua koiria - jaa, kaikki eivät halua omakotitaloa - aha, kaikki eivät harrasta sauvakävelyä - vai niin, kaikki eivät halua mennä naimisiin - jaahas, kaikki eivät halua lapsia -mitä ihmettä, kyllä siinä ihmisessä täytyy olla jotakin vikaa, kyllhän kaikki normaalit nyt lapsia haluaa tehdä kun ne on niiiiiin ihania ja sitten ei tarvi vanhana olla yksin! (Yeah, right. Kuinkas moni teistä on suunnitellut omaishoitajan uraa? Oikeasti?)
Kaverini ei halua lasta. Eikä hän ole itsekäs, eikä hedelmätön, ja hänellä on toimiva suhde. Kaikki eivät vain halua. En minäkään halunnut omasta päätöksestäni, mutta meille tuli ns. vahinkolapsi, ja toisen teimme sitten tarkoituksella, mutta tämä kaksi on meille ehdoton maksimilapsiluku. Ja jos ensimmäistä lasta ei olisi tullut vasten suunnitelmiani, olisin elänyt elämäni onnellisena lapsettomana.
Kaikilla ne biologiset vietit eivät ole päällimmäisenä ohjaamassa elämää. Ja biologiastahan tuossa lasten haluamisessa on ensisijaisesti kyse, sanokaa mitä sanotte.
Siis laitoitko tuon viestin ihan vakavissasi? Ja jos olet tuota mieltä, niin halusitko lapsia alunalkaenkaan vai oliko sinulla ehkä liian ruusunpunainen kuva elämästä lasten kanssa?
Suurelle osalle oman lapsen saaminen on niin perustavaa laatua oleva tarve, että on vaikea ymmärtää, että toisilla sitä ei ole.
Sitten on vielä tämä sukupuolittunut maailmamme, missä meidän naisten osa yhä ja aina on vain jälkeläisten tuottaminen. On olemassa naisia, jotka keksivät elämälleen muitakin merkityksiä kuin suvunjatkamisen ja se riittää heille.
Itse kuulun naisiin, jotka ovat aina toivoneet omaa lasta ja onneksi voinut tulla äidiksi. Mutta on olemassa naisia, jotka ovat aivan kokonaisia eheitä ihmisiä ilman, että haluavat olla äitejä.
Miehensä haluaisi, mutta ei voi mitään.