Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekisitkö töitä, jos saisit pidettyä nykyisen elintasosi tekemättä töitä?

Vierailija
08.01.2023 |

Eli ajatellaan, että saisit jostain sen verran tuloja kuin nyt saat palkkaa. Irtisanoutuisitko? Jatkaisitko nykyisessä työssäsi? Vaihtaisitko töitä? Ja jos se vaikuttaa jonkun valintaan niin töiden tekeminen parantaisi elintasoa. Nykyinen elintaso olisi taattu ja se mitä valitsisit voisi parantaa, mutta ei heikentää sitä.

Tekisitkö töitä, jos saisit pidettyä nykyisen elintasosi tekemättä töitä?

Vaihtoehdot

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienillä muutoksilla. Jatkaisin edelleen lypsämistä ja ruokkimista, mutta jättäisin rehunteon ja peltotyöt muille :)

Vierailija
22/37 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin pidettyä työttömänäkin tämän saman elintason

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi palkkatöitä jos jostain tupsahtaisi palkkaa vastaava summa tilille. Sen sijaan voisin tehdä vapaaehtoistyötä vaikka parina-kolmena päivänä viikossa.

Vierailija
24/37 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tekis enää päivääkään. Varmasti löytäisin muuta tekemistä.

Olen ihmetellyt asiaa ennenkin täällä, mutta miksi ihmeessä niin monet viitsivät olla ikävässä työpaikassa ja tehdä ikävää työtä? Eikö olisi fiksumpaa kouluttaa itseään lisää tai tehdä muita muutoksia, jonka jälkeen voisi tehdä ehkä mukavampia töitäkin ja valita tarkemmin työpaikkansa?

Olet mukamas fiksu, mutta et tajua, että kaikilla ei ole älyä kouluttautumiseen, jotkut ovat liian vanhoja (ei 6-kymppisen kannata enää mennä koulun penkille) tai ei ole varaa jäädä opiskelijaksi. 

Onko sinulla työ, vaikka kuulostat tyhmältä?

Vierailija
25/37 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on se tilanne, ettei tarvitse tehdä, joten en tee.

Olen tehnyt töitä pitkään alalla, joka vaatii todella pitkän koulutuksen, työssä on iso vastuu ja hyvin rankkoja rankkoja juttuja tulee vastaan viikoittain eli työ vei voimavaroista paljon.  Tuntui, että olen saanut työstä sen minkä tarvitsen eikä työuraakaan enää olisi jäljellä kuin alle 10 vuotta. Harrastusmielessä olen tehnyt jonkin verran yrittäjänä oman alani hommia, mutta lopetin nekin pari vuotta sitten.

Iso merkitys oli läheisen ystävän yllättävällä kuolemalla joitakin vuosia sitten näihin päätöksiin. Elämää ei kannata elää niin kuin se jatkuisi ikuisesti.

Vierailija
26/37 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkaisin töissäni ja maksaisin asuntolainan pois. Sitten myös pintaremppaisin ja sisustaisin sekä säästäisin tuleviin muihin remppoihin. Kyllä sitä rahalle aina käyttöä löytyy.

Vierailija
27/37 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt asiaa ennenkin täällä, mutta miksi ihmeessä niin monet viitsivät olla ikävässä työpaikassa ja tehdä ikävää työtä? Eikö olisi fiksumpaa kouluttaa itseään lisää tai tehdä muita muutoksia, jonka jälkeen voisi tehdä ehkä mukavampia töitäkin ja valita tarkemmin työpaikkansa?

Ja kaikki jotka vaan haluu lääkäriksi niin senkun menee opiskelemaan lääkikseen, niinkö? Luuletko tosiaan että jokainen pääsee kouluttautumaan ja tekemään just niitä töitä mitä haluaa?

Vierailija
28/37 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin huono palkka että elämäni on paskaa joka tapauksessa. Joten jos saisin saman rahan käteen käymättä töissä, en tiedä mitä sitten tekisin😆. Olisin vaan täällä betonikuutiossani?

Vierailija
29/37 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkaisin, koska palkkani nousee kyllä.

Vierailija
30/37 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tosta puuttui se vaihtoehto, että jatkaisi töissä, mutta downshiftaisi. 

Tykkään työpaikastani, mutta 37,5h viikossa on hankala suorittaa, etenkin kun on lapsia. Ärsyttää jatkuva kiire ja tuntien laskeminen.

Vierailija
31/37 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisin työt, mutta alkaisin lisätienestejä saadakseni tekemään satunnaisia keikkoja vanhainkoteihin ja päiväkoteihin.

Vierailija
32/37 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole välttämättä niin mustavalkoista. Itse tykkään työstäni kyllä ja olen siinä erittäin hyvä, mutta se on silti työtä. Mieluummin mä aamulla kääntäisin kylkeä vain ja heräisin omia aikojani miettimään rauhassa mitäpä sitä tekisikään tänään. Samalla kun juo kolmannen kahvimukin ja ehtii lukea päivän lehden *kokonaan* joka aamu.

Vierailija
33/37 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa, että työssäkäynti nostaisi elintasoa? Kuinka paljon? Jatkaisin työssä, jos se tuplaisi käytettävissä olevan rahamäärän. Eli jos nyt saan noin 5000 käteen, niin jatkaisin työssä jos saisin 10 000. En jatkaisi, jos kotona makaamalla saisin 5000 ja työssä käymällä siihen tulisi vain tonni päälle.

Vierailija
34/37 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisi tehdä oman alani töitä, ehkä samaan työpaikkaankin, mutta sillä tavalla, että en tekisi isoja tuntimääriä, ja valkkaisin vain itselleni mukavat hommat.

Eli fiiliksen mukaan tekisin. Sadesäällä tai kun paskat säät, niin voisi töissä pyörähtää.

Vierailija
35/37 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tosta puuttui se vaihtoehto, että jatkaisi töissä, mutta downshiftaisi. 

Tykkään työpaikastani, mutta 37,5h viikossa on hankala suorittaa, etenkin kun on lapsia. Ärsyttää jatkuva kiire ja tuntien laskeminen.

Totta! Itse luultavasti jatkaisin nykyisessä paikassa, mutta 80% työajalla enkä tekisi enää iltoja tai viikonloppuja.

Vierailija
36/37 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa, että työssäkäynti nostaisi elintasoa? Kuinka paljon? Jatkaisin työssä, jos se tuplaisi käytettävissä olevan rahamäärän. Eli jos nyt saan noin 5000 käteen, niin jatkaisin työssä jos saisin 10 000. En jatkaisi, jos kotona makaamalla saisin 5000 ja työssä käymällä siihen tulisi vain tonni päälle.

Nostaisi elintasoa sen verran kun saisit palkkaa, tietysti. Tarjoilijana oletettavasti vähemmän kuin sydänkirurgina.

Tuskin saisit 10 000 käteen, koska verotuksen progressio puree kovempaa noilla tuloilla. 8-9000 lienee lähempänä oikeaa.

Vierailija
37/37 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tekisi. Eikä elintasoni ole tällä palkalla edes kummoinen. Lopettaisin välittömästi työt eli muiden ihmisten auttamisen, jos tilille tulisi joka kuukausi palkan verran rahaa.

T: riittävästi ihmisten itkuja kuunnellut