Pelkosektio äidit terapiaan koko raskauden ajaksi (itse joutuisi kustantamaan sen)!
AIvan sairasta että itse saa päättää haluuko pelostaan keskustella!!
Minusta silloin voisi kyllä lääkärit sanoa ettei tule sitten mitään leikkaustakaan!
Kommentit (47)
samaa mieltä, VAIKKA hän hyvin provoavaan sävyyn asiansa esittääkin...;)
Eli jokainen lukekoon nyt tästä, mitä mieltä minä (ja ap?) olemme:
Pelkosektiota tahtovien naisten tulisi käydä pelkonsa vuoksi jonkinlaisessa terapiassa. Jos ihminen oikeasti kärsii lamauttavasta pelosta, eikä terapia auta, hän saisi toki sektion. Mutta moni pääsee pelkopolilla pelostaan!:) Luulen että nämä jotka tahtovat " mukavuus syistä" sektion, ovat ne jotka eivät tahdo pelkopolille, koska heidän todellinen motiivinsa paljastuisi...?
Ja jokaisella toki on oikeus saada sektio, mutta ilman hyvää syytä, maksakoon kukin sen itse. Kahdelle norm. työtä tekevälle, se ei edes ole mahdoton summa, aina saa lainaa sen verran pankista.
Jos nyt otetaan toinen esimerkki, niin ihmisillä on erilaisia " pelkoja" /traumoja, vaikkapa paniikkihäiriö/raiskaudesta. Näidenkin ihmisten elämä parantuu, kun he menevät/pääsevät terapiaan. Miksi synnytyspelkoa muka ei voitaisi hoitaa samalla tavalla? Luonnollisestikkaan kaikilla terapia ei toimi toivotulla tavalla, mutta SUURIMMALLE osalle se tuo avun!:)
ja yhteiskunta toki maksaisi terapian, ei synnytyspelkoinen nainen...
Uskon vain että tämä voi olla monelle niin kova paikka, että tästä ei saisi esittää mielipidettä ollenkaan. Ainkin mitä minulle tähän ketjuun on vastattu antaisi sen vaikutelman.
ap
Vaikka sinulla on oikeus mielipiteeseesi ja joku voi olla jopa kanssasi samaa mieltä niin asian esittäminen tuolla tavalla ei ole kovin rakentavaa.
Minustakin sinun kannattaisi miettiä, mikä siinä nyt erityisesti sapettaa siinä pelkosektiossa? Se, että joku saa olla niin " turhamainen" , että säilyttää paikkansa paremmassa kunnossa kuin alatiesynnyttäjä? Vai se, ettet kestä ihmisten valittamista ts. oma suhteesi ns. heikkouteen on ambivalentti? Vai oletko vaan ylipäänsä sellainen ihminen, joka ei salli kenellekään muulle mitään, mitä ei itsekään ole saanut/kokenut? Kuulostat aika mustavalkoiselta ihmiseltä. Usein kovin nuoret ja kouluttamattomat ovat tuollaisia. Myös kotirouvana oleminen tuntuu vähentävän kummallisella tavalla empatiakykyä - mikähän siinäkin on? Ehkä kaventunut elämänpiiri.
No, joka tapauksessa, onnea kaikille pelkosektioäideille ja alatiesynnyttäjille tasapuolisesti!
Itse en ole ketään haukkunut kouluttamattomaksi, pöndeksi, mielisairaaksi tms. mutta mua saa haukkua?
Niin en ehkä ole kovin hyvä vuorovaikutustaidoissani, työni on aina ollut itsenäistä ja viihdyn hyvin perheeni ja pienen piirin seurassa. Nuori tai kouluttamaton en ole, mustavalkoinen joskus kyllä.
Jos nyt mietin oikein huolella niin ehkä se ihmisten heikkous ärsyttää. Itse kun olen pärjännyt aina itsenäisesti ja ilman marinaa.
ap
Sillä tavalla ei kuluisi yhteiskunnan rahoja ja voisi aidosti sanoa, ettei ota tukia vastaan vaan on OIKEASTI ITSENÄINEN.
Loukkaava ja moukkamainen aloituksesi sai sellaisia vastauksia kuin ansaitsikin. Minua ei ainakaan lähtökohtaisesti voisi vähempää kiinnostaa asiallinen keskustelu tuollaisen aloituksen jälkeen. Jos oikeasti haluaisit asiallisuutta, olisit miettinyt vähän tarkemmin.
myös vapaahetoistyötä teemme koko perhe, luovutan töitäni keräyksiin jne.
Oliko vielä muuta, joo vanhempi lapsi käy yksityistä koulua, pienempi on vielä kotihoidossa.
ap
sekä tietysti korjausleikkauksensa ja mahdollisen synnytyksessä vammautuneen lapsen hoidon, eikö niin? Sitäpaitsi Suomessa ei ole tietääkseni mahdollista saada sektiota omalla rahalla, niitä tehdään vaan julkisen terveydenhuollon piirissä. Moni varmaan kyllä siitä mielellään maksaisi.
natsimielinen, empatiakyvytön, narsistinen, minä-olen-parempi-ihminen tuomitseva fanaatikko.
Vierailija:
Ap ymmärtää kyllä pelkoa, muttei sitä ettei sitä haluta hoitaa tai edes keskustella! Ap:lla on muutama tuttu jotka härskisti on sanonut, että mun vartalo mä päätän joka on ihan ok, mutta musta sen sektion saisi kyllä kustantaa sitten itse..Mutta jos lääkärille feikataan pelkoa niin mistä sen sitten tietää, toisaalta uskoisin että ne jotka oikeasti pelkää hakeutuu puhumaan siitä..
Tämän takia ne jotka ei mene puhumaan pelostaan joutuisivat kyllä kustantamaan sen sektion tai sitten VELVOITETTAISIIN menemään sinne terapiaan!
ap
Jos joku tietää, olisi kiva kuulla ihan kirkasta faktaa asiasta. Totta on varmasti myös se, ettei terapiamahdollisuuksia ole tarpeeksi tai niistä ei tiedetä. Ap:n asenne " kun itsekin olen pärjännyt ilman turhaa marinaa" on ihmisten keskuudessa valitettavan tavallinen, ja voi olla esteenä psykologipalveluiden käytölle leimautumisen pelon vuoksi (" enhän mä mikään hullu ole" )
Verovarojen jaosta ei valitettavasti voi päättää itse. En mäkään maksaisi Wahlroosin maataloustukia, urheilukilpailujen valtionosuuksia ja lentokerosiinin tukea, jos itse voisin päättää. Pelkosektioita voin hyvinkin olla tukemassa, sillä tähän maahan tarvitaan lapsia ja äitiys on ihana asia, jonka tarpeellisine tukipalveluineen soisin kaikille, jotka sitä kaipaavat.
En ole empatiakyvytön natsi olenhan jo kertonut että teen PALJON työtä hyväntekeväisyydessä minun sydämeen mahtuu paljon, mutta sitä en ymmärrä miten ei aikuinen ihminen hoida itseään!
Aloituksessa minulla oli ajatus hieman sekaisin olin niin vihainen tälle tuttavalle kun hän asiastaan kertoi. Tarkoitin että sektion saisi maksaa itse jos ei pelostaan suostu menemään hoitoon ja puhumaan.
ap
" Parannuin" , mutta kyllä siihen meni rahaa. En marise, mutta jos mietin tarkemmin niin kyllä minusta oli hieman epäreilua, että jouduin maksamaan tuon kaiken itse. Siihen meni noin 1000 euroa.
Vierailija:
myös vapaahetoistyötä teemme koko perhe, luovutan töitäni keräyksiin jne.
Oliko vielä muuta, joo vanhempi lapsi käy yksityistä koulua, pienempi on vielä kotihoidossa.
ap
Hän oli vain vihainen aloittaessaan kirjoitusta. Nyt hän on rauhoittunut ja pystyy jo erittelemään tunteitaan ja ajatuksiaan. Varmaan ihan kelpo tyyppi :)
En ole tästä ennen tänne kirjoittanut enkä osallistunut keskusteluihin aiheesta. Minusta vaan yhteiskunnassamme kustannetaan hyvin erikoisia asioita ja jätetään erikoisia asioita kustantamatta.. (esim. nuorten vieroitushoito, lastenpsykiatriset palvelut on retuperällä, puhe ja toimintaterapia on lapsille kortilla jne.)
Kuhan nyt sapetti, ei sen kummempaa. Terapiaan ei onneksi ole tarvetta tällä hetkellä, mutta
ps. on hyvä muistaa että sinnekään ei kunnan puoleta noin vain pääse, joten on hyvä jos on säästössä sitäkin varten!
ap