Pelkosektio äidit terapiaan koko raskauden ajaksi (itse joutuisi kustantamaan sen)!
AIvan sairasta että itse saa päättää haluuko pelostaan keskustella!!
Minusta silloin voisi kyllä lääkärit sanoa ettei tule sitten mitään leikkaustakaan!
Kommentit (47)
Ne tuntuvat herättävät ap:ssa ja hänen kaltaisissaan hyvin voimakkaita tunteita. Olisi kiva kuulla hieman eritellympi perustelu sille, miksi on NIIN kamalaa jos joku on vähän turhamainen eikä halua rasittaa alapäätään ja saa ylipuhuttua itselleen sektion? Tai siis mikä siinä ulkopuolisia niin ärsyttää?
Vierailija:
Ne tuntuvat herättävät ap:ssa ja hänen kaltaisissaan hyvin voimakkaita tunteita. Olisi kiva kuulla hieman eritellympi perustelu sille, miksi on NIIN kamalaa jos joku on vähän turhamainen eikä halua rasittaa alapäätään ja saa ylipuhuttua itselleen sektion? Tai siis mikä siinä ulkopuolisia niin ärsyttää?
Mun mielestä voidaan pelkoterapia hyvin kustantaa verorahoista. Sektio tosin on mun mielestäni toisaalta yhtä pelottava vaihtoehto. Komplikaatioiden riski on suurempi ja lisäksi parantuminen keskimäärin hitaampaa. Kyseessä iso vatsan alueen leikkaus, ei mikään " otetaan tikku pois sormesta" ja seuraavana päivänä sattuu perkeleesti. Kummassakaan vaihtoehdossa ei voi tietää, mitä tapahtuu. Repeääkö perse vai maha.
Mun mielestä voidaan pelkoterapia hyvin kustantaa verorahoista. Sektio tosin on mun mielestäni toisaalta yhtä pelottava vaihtoehto. Komplikaatioiden riski on suurempi ja lisäksi parantuminen keskimäärin hitaampaa. Kyseessä iso vatsan alueen leikkaus, ei mikään " otetaan tikku pois sormesta" ja seuraavana päivänä sattuu perkeleesti. Kummassakaan vaihtoehdossa ei voi tietää, mitä tapahtuu. Repeääkö perse vai maha.
Ja entäpä jos löytyy meitä, joiden mielestä on kivempi kustantaa jonkun pirkon perän säästyminen kuin jonkun wahlroosin maataloustuki? Pitäisikö järjestää äänestys? :)
eivät osaa tukea lastensa pelkoja tai voivat jopa pahentaa niitä. Minusta aina on vastuuntuntoista kohdata vaikeitakin asioita kun siihen kerta ammattiapua tarjotaan.
tuo on muuten ihan totta. Esim. seksuaaliterapeuttia ei saa kunnalta kovin helposti ja kuinka monta naista joutuu vuosittain seksuaalisen väkivallan uhriksi, ihan noin esimerkkinä..
Joten ihan tasan ei mene kyllä suomessa avunsaanti : (
ap