Hiustenlähtö naisella. APUA!
Mulla on viime kuukausien aikana alkanut hiukset ohentua ohimolta ja päälaelta. Kun vedän hiukset nutturalle, ohimolla ja päälaella näkyy jo paljaita kohtia. Menin lääkärille ja hän ei löytänyt hiustenlähtöön mitään hyvää syytä vaan laittoi vaan hormonihäiriön piikkiin. Nyt yritän omatoimisesti keksiä apua tähän ongelmaan ja kaikki neuvot otetaan vastaan.
Olen ihan kauhean stressaantunut tästä ja pelkään että hiukseni lähtee pysyvästi =(
Kommentit (1250)
Olen kärsinyt hiustenlähdöstä 20 vuotiaasta. Lääkärit sanoivat sen olevan perinnöllistä. Olen 53 vuotias. Marraskuussa aloitin Lehtopeat hiusturpeen käytön. Kerran viikossa puoli tuntia. En mitään muuta. Nyt kolmen kuukauden jälkeen hiuspohja on puhdas ja täynnä uusia hiuksia. Otatin mikroskooppikameralla kuvat ennen ja jälkeen. Olen kokeillut ihan kaikkea mahdollista tähän vaivaan ja 30 e turve olikin se apu.
Liikun spurgujen kanssa aina päivisin kaupungilla ja olen huomannut että itsekin alan olemaan samanlainen.
Haluat provota TAAS tätä samaa. Ei siinä mitään. Samat vastaukset tulee.
jooojooojooojoooojojojojojojjj...
Opettele kirjoittamaan idiootti.
Mis sun komppis oikee viipyy?
100% ketjusta on tunteikasta olkiukkoilua ja projisointia
Ihan ensiksi, yritä olla stressaamatta, se ainoastaan huonontaa tilannetta. Tiedän, että se ei ole helppoa, mutta yritä. Itselle kävi sama juttu ja aloin jo miettiä peruukkeja yms. Se alkoi täysin samalla tavalla kuin sinulla. Yritin kuitenkin aina laittaa hiukset niin ettei kaljuja kohtia näy. Lopulta kaikkiin noihin kohtiin hiukset kasvoi takaisin, aikaa siihen meni ja varmaan ainakin puoli vuotta ennenkuin edes tajusin, että nehän kasvaa takaisin. Tämä sama on nyt tapahtunut jo kolme kertaa enkä ole vielä edes neljääkymmentä. Joka kerta kasvanut takaisin. Näin ei tietenkään aina käy ja syitä on lukemattomia, mutta aloita sillä, että annat tuolle hieman aikaa ennenkuin alat miettimään muita ratkaisuja.
Mitäs tuosta - jokainen tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Minultakin jäi taannoin aina hiuksia harjatessa tukko hiuksia harjaan, mutta kampaajani valisti, että silloin tällöin hiusten lähtö ilman mitään erityistä syytä on luonnollinen asia ja lähteneiden hiusten tilalle kyllä kasvaa uutta hiusta. Minulla tuota hiusten lähtöä kesti muistaakseni n. parin kuukauden ajan ja omasta mielestäni silloin harventuneet hiukset ovat huomaamatta jo kasvaneet entisen laisiksi.
Minulla oli juuri viiden vuoden jakso, jolloin hiuksia lähti niin paljon, että se oli jo kiusallista. Hiuksia nimittäin irtosi koko ajan töissä, ravintolassa, juhlissa, kaikkialla. Vaikka pidin niitä kiinni, silti jostain pääsi irtohiuksia tippumaan lounasbuffetlinjalle tms. Ja voin taata, että tukalle ei tee hyvää pitää sitä kiinni koko ajan ja yrittää "kiinnittää" sitä päähän hiuslakalla, pinneillä ja päähineillä.
Mutta sitten, yhtäkkiä se loppui. Viiden hirveän vuoden jälkeen se loppui! Nyt tukka alkaa pikku hiljaa paksuuntua taas, kun oli jo kauhea liru. Hiusta ei irtoa hallitsemattomasti kaikkialle. Riittää, kun harjaan sen aamuin illoin, saan irtomassa olevat kiinni hiusharjaan silloin. Nyt ei ole kodin lattia ja pinnat täynnä hiuksia.
En tiedä, mistä tuo johtui ja miksi se nyt loppui. Kun hiustenlähtö alkoi, olin 43-vuotias ja nyt kun se loppui, olen 48. Menkat on vielä, enkä koe tarvitsevani hormonihoitoa.
Mihin katosi Antti Hanhivaara?