Hiustenlähtö naisella. APUA!
Mulla on viime kuukausien aikana alkanut hiukset ohentua ohimolta ja päälaelta. Kun vedän hiukset nutturalle, ohimolla ja päälaella näkyy jo paljaita kohtia. Menin lääkärille ja hän ei löytänyt hiustenlähtöön mitään hyvää syytä vaan laittoi vaan hormonihäiriön piikkiin. Nyt yritän omatoimisesti keksiä apua tähän ongelmaan ja kaikki neuvot otetaan vastaan.
Olen ihan kauhean stressaantunut tästä ja pelkään että hiukseni lähtee pysyvästi =(
Kommentit (1250)
Minultakin jäi taannoin aina hiuksia harjatessa tukko hiuksia harjaan, mutta kampaajani valisti, että silloin tällöin hiusten lähtö ilman mitään erityistä syytä on luonnollinen asia ja lähteneiden hiusten tilalle kyllä kasvaa uutta hiusta. Minulla tuota hiusten lähtöä kesti muistaakseni n. parin kuukauden ajan ja omasta mielestäni silloin harventuneet hiukset ovat huomaamatta jo kasvaneet entisen laisiksi.
Onko elämä kunnossa muuten? elintavat,bmi, sun muut?
Itsellä anemia aiheutti hiusten lähtöä. Verikokeet, hb ja ferritiini. Jos syö huonosti, sekin vaikuttaa hiuksiin ja kynsiin. Vitamiinit, sinkki ja kalsium. Tarkistettava kilpirauhasarvot.
hohoijaa hohoijaa hohhoijaa hohoijaaj hohoijojoojojjojjjjooooojojojojojojojojojooojjjooojoooojoooojoooo
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ne hiukset ohenee iän myötä. Naisilla on kuitenkin se hyvä puoli että ne harvoin lähtee kokonaan. Esimerkiksi ohimolle jää jotakin haituvaa kun miehillä tulee ihan pälvikalju.
Ei ohene. Mun suvussa ei ohene missään iässä, etenkään naisilla. Turha lohdutella itseään ja muita valheilla, ei kaikki vanhene samalla lailla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei auttanut priorin yhtään mitään, vaan monipuolinen ruokavalio ja lopetin hiusten lämpökäsittelyn ja muun turhan "räpläämisen". Annoin hiusten levätä ja kerätä voimia rauhassa.
Hyvä homma sinulle. Joillakin lähtee hiukset, vaikka olisivat aina syöneet monipuolisesti, eivätkä koskaan föönaa tai värjää hiuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ne hiukset ohenee iän myötä. Naisilla on kuitenkin se hyvä puoli että ne harvoin lähtee kokonaan. Esimerkiksi ohimolle jää jotakin haituvaa kun miehillä tulee ihan pälvikalju.
Ei ohene. Mun suvussa ei ohene missään iässä, etenkään naisilla. Turha lohdutella itseään ja muita valheilla, ei kaikki vanhene samalla lailla.
Kannattaa sitten jatkossakin pysytellä sukurutsassa, ettei tule vahingossakaan ohuthiuksisia perheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona
https://kotiliesi.fi/terveys/sairaudet-ja-oireet/hiustenlahto-syyllinen…
Mulla on siis ollut korona jo monta vuotta ennen kuin koko koronasta tiedettiin. Miksi vatussa pitää tuota hvetin koronaa tukkia joka paikkaan? Eikö vaja**t tajua, että ei kaikki liity koronaan???
Varmaan totuus on tässä asiassa välimaastossa. Minäkään en usko, että korona aiheuttaisi suoraan hiustenlähtöä, vaikka jotkut niin väittävätkin. Sen sijaan uskon, että koronan (samoin kuin vaikka influenssan) sairastaminen voi saada aikaan raudanpuutoksen. Raudanpuutosoireisiin puolestaan kuuluu mm. hiustenlähtö.
Mikset itse pysyttele vaatimassasi välimaastossa? Minulla on aina ollut hyvät rauta-arvot, mitattu monta kertaa. Hiuksissa se ei näy.
Otsikon oikeinkirjoitusvirheissä on riittävästi inhokkeja.
Jos tuntuu, että ei johdu stressistä, rauta-arvoista eikä muusta selkeästä syystä niin kyseessä voi olla myös alopecia. Se ei aina oireile kaljuilla kohdilla vaan hiukset voivat myös selkeästi alkaa harventumaan ja lopulta lähteä kokonaan.
Jos näin käy niin olemassa on nykyään kauniita peruukkeja, jotka tehdään oman pään mukaan. Peruukkiin on mahdollista saada maksusitoumus. Eikä hiustenlähtö lopulta ole maailmanloppu, vaikka ensimmäiset vuodet saattavat siltä tuntua.
t. kalju nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kaljuuntuva kaverini mainitsi että hänellä auttoi prioninin valmiste hiuksille.
Mikä?
"Hiusjuurien täsmäravinne, joka vahvistaa hiuksia ja ravitsee hiusjuuria": https://tinyurl.com/2s3cp6d3 periaatteessa niin kuin lisäravinne hiuksille. Bodarit ottaa lihaskasvua varten niiden lisäravinteita niin kaljuuntuvat ottaa tukan kasvuun.
Mulla on ollut ja edelleenkin on ohentuneet hiukset päälaelta ja edestä. Käytän priorini tabletteja, ja käytin yhden shampoon ja uusia hiuksia alkoi kasvaa. Myös mieheni huomasi sen, joten sitten sen täytyy toimia ;)
Mun kokemukset Priorinista on että silkkaa rahanhukkaa. Ei ainakaan tähän päähän auttanut. Kampaajani sanoi jälkeen päin, ettei hänen asiakkaistaan kukaan ole siitä hyötynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin olen tavannut iäkkäitä naisia, joilla olisi todella tuuheat hiukset. Kun estrogeeni elimistössä vähenee, harvenevat hapset.
Ikä, stressi, terveys. Mulla on aina noin 5-6 vuoden välein karvanlähtö. Hiukset vaan tippuu, kulmakarvat myös harvenee. Sitten ne kasvaa takaisin noin kahdessa vuodessa.
Pitkät ja paksut hiukset, ohenee ihan luiruiksi ja uutta hentoa kasvaa tilalle.
Jos uutta hiusalkua ei näy, on lääkäriin menon paikka.
Tämä ketju on kyllä hyvä kokoelma uskomuksia ja huuhaata. Esim väitteet että jokin lisäravinne teki paksut kiiltävät hiukset muutamassa kuukaudessa... Hiukset kasvavat noin sentin, max puolitoista, kuussa, miten ne koko pituudet paksuuntuivat kun edes teoriassa uutta hiusta oli vasta muutama sentti 🤦. Kyse on ihan pelkästään plasebovaikutuksesta, ja olen huolissaan aikuisten ihmisten käsityskyvystä jos he kuvittelevat että mikään ravinne kulkeutuu koko hiuksen matkalle kun sitä syö...
Ainoa vastaus on selvittää lääkärillä ettei taustalla ole mitään tautia, tutkia ettei kyse ole ravintoainepuutoksesta, ja joissakin tapauksissa minoxidil lääkeaine auttaa. On myös joitakin muita myös oikeita lääkkeitä, jotka auttavat tietyn tyyppisiin kaljuuntumisiin, näitä saa lääkäriltä.
Mikään ei auta kuukausissa, vaan aikaisintaan vuosissa. Kaikki keinot jotka lupaavat parannukset kuukausissa (ennen kuin hius on edes kasvanut!) ovat täysin huijausta eivätkä voi edes teoriassa toimia.
Näitä lisää näiden lueskelu on ollut hyvää ajanvietettä illan pimeinä tunteina