Hiustenlähtö naisella. APUA!
Mulla on viime kuukausien aikana alkanut hiukset ohentua ohimolta ja päälaelta. Kun vedän hiukset nutturalle, ohimolla ja päälaella näkyy jo paljaita kohtia. Menin lääkärille ja hän ei löytänyt hiustenlähtöön mitään hyvää syytä vaan laittoi vaan hormonihäiriön piikkiin. Nyt yritän omatoimisesti keksiä apua tähän ongelmaan ja kaikki neuvot otetaan vastaan.
Olen ihan kauhean stressaantunut tästä ja pelkään että hiukseni lähtee pysyvästi =(
Kommentit (1250)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kaljuuntuva kaverini mainitsi että hänellä auttoi prioninin valmiste hiuksille.
Mikä?
"Hiusjuurien täsmäravinne, joka vahvistaa hiuksia ja ravitsee hiusjuuria": https://tinyurl.com/2s3cp6d3 periaatteessa niin kuin lisäravinne hiuksille. Bodarit ottaa lihaskasvua varten niiden lisäravinteita niin kaljuuntuvat ottaa tukan kasvuun.
Olen jo useamman vuoden käyttänyt ja ottanut aina kolmen kuukauden kuurin / vuosi. Kuurin jälkeen hiukset on heti elävämmät ja paksummat. Saan usein työkavereilta palautetta paksuista, ja kiiltävistä hiuksista.
Mutta ei voi johtua sitten tuosta ravinteesta. Hiukset reagoi viiveellä, se on joku 4kk -6kk. Eikä ne ravinteet vaikuta jo olemassa oleviin hiuksiin, vaan niihin jotka kasvaa uutena.
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttoi hiustenlähtöön Priorin Extra 2 tabl. päivässä sekä Priorin shampoon käyttö, lisäksi käytän Rogaine liuosta( apteekista) paikallisesti aamuin sekä illoin. Olen saanut muutamassa kuukaudessa ko. tuotteista avun. Molempia tuotteita tulee käyttää säännöllisesti.
noi tuotteet ei vaikuta noin nopeasti.. sait avun jostain muusta tai liiottelet..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kaljuuntuva kaverini mainitsi että hänellä auttoi prioninin valmiste hiuksille.
Mikä?
"Hiusjuurien täsmäravinne, joka vahvistaa hiuksia ja ravitsee hiusjuuria": https://tinyurl.com/2s3cp6d3 periaatteessa niin kuin lisäravinne hiuksille. Bodarit ottaa lihaskasvua varten niiden lisäravinteita niin kaljuuntuvat ottaa tukan kasvuun.
Olen jo useamman vuoden käyttänyt ja ottanut aina kolmen kuukauden kuurin / vuosi. Kuurin jälkeen hiukset on heti elävämmät ja paksummat. Saan usein työkavereilta palautetta paksuista, ja kiiltävistä hiuksista.
Mutta ei voi johtua sitten tuosta ravinteesta. Hiukset reagoi viiveellä, se on joku 4kk -6kk. Eikä ne ravinteet vaikuta jo olemassa oleviin hiuksiin, vaan niihin jotka kasvaa uutena.
Mutta se sitä edellinen kuuri voi vaikuttaa..
Ihmettelen, että jos toi on noin tehokas tapa saada kauniit hiukset, niin miksi käyttää vain 3kk kuuria eikä syödä jatkuvasti?
Kävitkö ihotautien erikoislääkärillä ?
Hei,
mulla kanssa hiukset alkoi ohentua vähitellen. Löysin nettikeskusteluista ja sittemmin tieteellisistä artikkeleista spironolactone-nimisen lääkkeen, joka auttaa naisten miestyyppiseen kaljuuntumiseen.
Ihotautilääkäri voi tehdä diagnoosin ja määrätä lääkettä. (nesteenpoistolääke ja käytetty myös sydämen vajaatoimintaan sekä aknen hoitoon). Söin reilun vuoden ja hiukset tuuhentuivat kymmenen vuoden takaiseen loistoonsa. Aloitin myös Rogaine-liuoksen aamuin illoin.
Kun lopetin lääkkeen, hiukset pysyivät jonkin aikaa hyvänä, mutta nyt kahden vuoden jälkeen ilman lääkettä ovat alkaneet uudestaan ohentua, joten lääkkeettä hiukset eivät välttämättä pysy tuuheina. Rogaine kyllä auttaa, mutta ei samalla tavalla itsellä ainakaan tee ihmeitä. Hiukset kyllä kasvavat, mutta jäävät lyhyiksi, sillä ponihäntä puolet entisestä.
Itse lopetin lääkkeen, koska joissakin tutkimuksissa siinä epäiltiin kohonnutta syöpäriskiä, mutta nyt uusissa tutkimuksissa yhteyttä ei ole enää havaittu. Siksi ajattelin aloittaa uudestaan, vaikka esim. kaliumin saantia tarvii miettiä.
Kun guuglailet niin löydät kyllä tietoa ja vinkkejä :)
Vierailija kirjoitti:
Korona
https://kotiliesi.fi/terveys/sairaudet-ja-oireet/hiustenlahto-syyllinen…
Mulla on siis ollut korona jo monta vuotta ennen kuin koko koronasta tiedettiin. Miksi vatussa pitää tuota hvetin koronaa tukkia joka paikkaan? Eikö vaja**t tajua, että ei kaikki liity koronaan???
Miksi palsta on niin outo paikka? Koska kaikki kirjoittajat ovat anonyymejä ja he eivät ole vastuussa sanomisistaan.
Kaikkien hiukset ohenee kun ikää tulee, miehillä se vaan alkaa aikasemmin, usein 20 puolessa välissä ja etenee siitä vaihtelevalla nopeudella. Naisilla sama juttu mutta usein merkittävästi hitaammin koska X X. Sellasta se elämä on. Se on kuitenki vaan hiusten lähtö eikä mitään tappavaa. Sattuuhan se henkisesti kun ei oo enää mitää harjasta, mutta kaikkeen tottuu lopulta.
Mulla ei auttanut priorin yhtään mitään, vaan monipuolinen ruokavalio ja lopetin hiusten lämpökäsittelyn ja muun turhan "räpläämisen". Annoin hiusten levätä ja kerätä voimia rauhassa.
mä koetan olla hyvä tyyppi.. ja mulla on työpaikka ja kämppä ja auto..silti ei kelpaa
Ihmisellä on monta kättä mutta ei koskaan tarpeeksi.
Asia on mustavakoinen mutta suhtautumistavat erilaisia.
Lopettakaa tämä hölynpölykeskustelu!
Sekavaa selitystä mutta pointtini on että AV:lla vain arvaillaan millaisia olemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona
https://kotiliesi.fi/terveys/sairaudet-ja-oireet/hiustenlahto-syyllinen…
Mulla on siis ollut korona jo monta vuotta ennen kuin koko koronasta tiedettiin. Miksi vatussa pitää tuota hvetin koronaa tukkia joka paikkaan? Eikö vaja**t tajua, että ei kaikki liity koronaan???
Varmaan totuus on tässä asiassa välimaastossa. Minäkään en usko, että korona aiheuttaisi suoraan hiustenlähtöä, vaikka jotkut niin väittävätkin. Sen sijaan uskon, että koronan (samoin kuin vaikka influenssan) sairastaminen voi saada aikaan raudanpuutoksen. Raudanpuutosoireisiin puolestaan kuuluu mm. hiustenlähtö.
Aihe kiinnostaa, koska omat, ennen vahvat kynnet alkoivat yhtäkkiä hapertua ja hiukset lähteä enemmän kuin koskaan ennen. Myös väsymystä, muistiongelmia ym. Jos nämä johtuisivat koronasta niin miksi ne alkaisivat vasta kuukausien päästä siitä, kun olen jo täysin toipunut? Törmäsin raudanpuutosoireisiin ja kaikki oireeni täsmäävät. Minulla ei ole koskaan ennen ollut raudanpuutoosta. Ainoat selittävät tekijät puutokselle kohdallani ovat pitkäkestoinen stressi sekä korona n. 4-5 kk ennen oireiden alkua. Aloitin rautakuurin, mutta olen huonosti muistanut ottaa sitä. Hiustenlähtö on ehkä hieman vähentynyt, mutta se voi johtua muustakin kuin raudasta.
Mikä kipale?