Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelu - "miksi juuri sinut pitäisi palkata" - mitä vastaat?

Vierailija
08.01.2023 |

Tai sanotaanko niin päin, että minkä vastauksen työnantajat haluaa kuulla tähän kysymykseen? En ole työtön juuri nyt, mutta joskus olen käynyt haastatteluissa, joissa tätä kysytään. Tähän on jotenkin tosi vaikea vastata. Kerran vähän nuorempana vastasin, että etsitte työntekijää ja minä olen varmaan yksi potentiaalinen vaihtoehto, koska kutsuitte haastatteluun. Rekryväki nauroi katketakseen, kunnes sitten vakavoitui ja sanoi, että tässä ei kysytä sitä.

Miten tähän kuuluisi vastata?

Kommentit (365)

Vierailija
281/365 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en alkaisi satuilla enkä runoilla. Jotain että haluaisin tämän paikan,  on kokemusta tästä työstä ja työhistoriastani näkee että harrastan pitkiä suhteita, en ole heti etsimässä uusia paikkoja. Ja että olen aiemmissa töissäni tullut monenlaisissa tiimeissä hyvin toimeen kaikkien kanssa (näin jopa lukee yhdessä työtodistuksessa) ..

Vierailija
282/365 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohautan olkiani ja totean että "En sitten tiedä millaisia muita vaihtoehtoja teillä on, mutta tällaista nyt ainakin on tarjolla"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/365 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä pörssiyhtiössä ja rekrynnyt paljon työntekijöitä.

En koskaan kysy tuota kysymystä tai muita loppuun kuluneita fraaseja (missä näet itsesi 5v päästä jne)

Jos tyyppi pääsee haastatteluun, hänen CV on pätevä tehtävään. Haastattelussa haluan enää varmistaa että ihminen on hyvä tyyppi ja sopii työyhteisöön.

Siksi haastatteluni on vapaamuotoisia juttutuokioita eikä mitään poliisikuulusteluja.

M41

Vierailija
284/365 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on vain psykologinen testi. Haastattelija haluaa vain nähdä katsotko silmiin vastatessasi, vai pälyiletkö seiniä. Testataan hermoja. Vastaus ei ole olennainen, sehän on ennalta arvattava.

Minulle nuorena oli silmiin katsominen täysin mahdotonta.

En varmaan olisi nykyisenkaltaisen rekrysirkuksen vallitessa työllistynyt ikinä.

T: nimim. Assburger

Vierailija
285/365 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eiköhän se ole sun homma päättää, kuka tähän palkataan ja miksi. Laitatko useinkin alaisia tai hakijoita tekemään sun duunit? Millanen hiton firma tää oikein on?"

"Ei teidän pidäkään.Ihan saatte itse päättää, kenet palkkaatte."

Vierailija
286/365 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän huolta henkilökohtaisesta hygieniasta. 

Vierailija
287/365 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn kokeneena duunarina helpottamaan kantahenkilökunnan taakkaa perustyön lisäksi. Teen keikkaa ja sijaisuuksia. Usein mut pyydetään, koska ei haluta märkäkorvaa toisensa perään perehdytysriesaksi vuorosta toiseen.

-sos.ala N52

Vierailija
288/365 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa. tällaisen kysymyksen esittäjä antaa itsestään kuvan, ettei tiedä mitä on tekemässä. oikea vastaus on nousta, ja alkaa siirtymään kohti ovea. tietenkin pitää mainita, että ammattitaitoni menee hukkaan näin amatöörimäisen firman kanssa. yleensä tarkistetaan työnantajan taloustiedot ennen haastattelua, ja varmistetaan palkanmaksu kyky. nämä kysymykset ovat peräisin ameriikan ihmemaasta, ja suomen media yrittää ujuttaa näitä typeriä kysymyksiä myös suomen työmarkkinoille. itse pidän tällaisia kyselijöitä aivan urpåina, enkä jatka haastattelua.

Vierailija
289/365 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen annoin ne peruslätinät, että etsitte sitä ja tätä ja minähän just vastaan tätä kuvausta ja enemmän. Nyt sanoisin, että etsimme molemmat win-win-ratkaisua molempien tarpeeseen ja tässä se nyt on.

Vierailija
290/365 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rekrytoinut paljon, enimmäkseen myyntihenkilöstä. En ole kysynyt juuri tuota kysymystä mutta olen kysynyt mitä tuot mukanasi työskentelytiimiisi.

Oikeaa vastausta ei ole mutta hyvä vastaus on jotain aitoa ja tiimityöskentelyyn liittyvää. Koska sitä kysyttiin. Ammattimyyjä myy haastattelussa itseään ja osaa usein sanoa ns oikeat asiat ja luoda itsestään tietyn laista kuvaa. Jos vastaus kysymykseen on jokin myyntistrategia tai myyntijargonia, se ei vakuuta. Se kertoo, ettei henkilö kuunnellut kunnolla eikä luultavasti kuuntele asiakastakaan.

Vierailija
291/365 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hölmö haastattelukysymys ja vastaamalla jotain nokkelaa kuten että kysymykseen ei voi vastata tietämättä ketä ne muut hakijat ovat ja mitä vahvuuksia heillä on nolaat haastattelijan ja se harvoin on hyvä.

Parasta on leikkiä mukana ja luetella joku ennalta mietitty litania siitä miten luonteva jatko tämä tehtävä olisi aikaisemmille kokemuksellesi ja kuinka juuri sinun osaamisesi voisi työyhteisöä auttaa.

Se mitä EI kannata sanoa on mihin näet tämän tehtävän johtavan sinut tulevaisuudessa, koska rekrytoiva esihenkilö ei halua valita henkilöä joka näkee tämän tehtävän vain astinlautana johonkin parempaan.

Vierailija
292/365 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin että ottakaa tästä paras ja hymyilin iloisesti, haastattelijat tulivat iloisen näköiseksi, sain paikan 😁

Vierailija
293/365 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen rekrytoinut paljon, enimmäkseen myyntihenkilöstä. En ole kysynyt juuri tuota kysymystä mutta olen kysynyt mitä tuot mukanasi työskentelytiimiisi.

Oikeaa vastausta ei ole mutta hyvä vastaus on jotain aitoa ja tiimityöskentelyyn liittyvää. Koska sitä kysyttiin. Ammattimyyjä myy haastattelussa itseään ja osaa usein sanoa ns oikeat asiat ja luoda itsestään tietyn laista kuvaa. Jos vastaus kysymykseen on jokin myyntistrategia tai myyntijargonia, se ei vakuuta. Se kertoo, ettei henkilö kuunnellut kunnolla eikä luultavasti kuuntele asiakastakaan.

Jos oikeaa vastausta ei ole niin kysymys on auttamatta vain tyhmä ja turha - ihan sama mitä siihen kukaan vastaa. Todellinen totuus selviäisi vasta kaikkien hakijoiden koeajan jälkeen.

Vierailija
294/365 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska haluan rahaa ja työkkäri pakottaa.

Se/ne olisi ainakin rehellisiä vastauksia ja kertovat minusta motivaatiosta. Tai ainakin tuo rahan himo.  

Ei se ole rahan himo mikä ihmisiä töihin ajaa vaan asunnon, ruoan, sähkön, puhelimen, internetin, kampaajan, vaatteiden, harrastusten jne himo. Päälle kertoimia lasten lukumäärän mukaan. Vaikea elää ilman rahaa.

Vierailija
295/365 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä analysoin työpaikkailmoituksen läpi, että minkälaista työntekijää/ mitä osaamista etsivät.

Jos jokin on epäselvää, soitan paikkaan ennen haastattelua ja kysyn lisää.

Näiden pohjalta valmistelen vastauksen, jossa nostan esille sen, minkälaista osaamista voin itse tarjota heille, eli siis toisin sanoen, miksi minut tulisi valita.

Jos haastattelussa nousee vielä jotain olennaista, niin koetan sitoa senkin vastaukseen mukaan. 

Vierailija
296/365 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtotilani on sellainen että valitsemalla minut, yrityksen tuottavuus kohoaa 8,753 prosenttia viime vuoden vastaavasta kvartaalista jos tietyt muutkin ehdot täyttyvät, ja työyhteisön tyytyväisyys kohoaa 5,147 prosenttia verrattuna viime vuoden tutkimustulokseen.

Vierailija
297/365 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tyhmin kysymys ikinä ja niin nähty ja kuultu .... 

Vierailija
298/365 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan että unohda koko juttu jos kysymykset on noin avuttomia. Tuskin se firmakaan sitten sen laadukkaampi on. 

Vierailija
299/365 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikea vastaus on: siksi koska täällä näyttää olevan niin typerää ja taitamatonta sakkia, etteivät tiedä miksi ketään palkataan. tekemään jotain mitätöntä pskaduunia, jota eivät itse osaa hoitaa. kas näin varmistat paikkasi köyhässä junttifirmassa.

Vierailija
300/365 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverini tämän kuultuaan kysyi haastattelijalta, että luuletko olevasi usassa, vai oletko muutenvain retardo? ei saanut paikkaa. miksiköhän?