Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työhaastattelu - "miksi juuri sinut pitäisi palkata" - mitä vastaat?

Vierailija
08.01.2023 |

Tai sanotaanko niin päin, että minkä vastauksen työnantajat haluaa kuulla tähän kysymykseen? En ole työtön juuri nyt, mutta joskus olen käynyt haastatteluissa, joissa tätä kysytään. Tähän on jotenkin tosi vaikea vastata. Kerran vähän nuorempana vastasin, että etsitte työntekijää ja minä olen varmaan yksi potentiaalinen vaihtoehto, koska kutsuitte haastatteluun. Rekryväki nauroi katketakseen, kunnes sitten vakavoitui ja sanoi, että tässä ei kysytä sitä.

Miten tähän kuuluisi vastata?

Kommentit (365)

Vierailija
221/365 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oli vastanju tarviin työn ja palkkaa. Sai paikan. Oli kuulemma ainoa rehellinen vastaus.

Vierailija
222/365 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomatalolle ainakin riittää se, että sanoo olevansa sosiopaatti ja rakastaa trollata ihmisiä raivoamaan toisiaan vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/365 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paras kaikista ja tarvitsen rahaa autojen ym. ostamiseen

Vierailija
224/365 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älkää nyt vain minua palkatko, ettei multa mene tuet"

Työpaikan saanti on varma.

Vierailija
225/365 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska haluan rahaa ja työkkäri pakottaa.

Se/ne olisi ainakin rehellisiä vastauksia ja kertovat minusta motivaatiosta. Tai ainakin tuo rahan himo.  

Olen törmännyt tähän aika lailla joka haastattelussa, jossa olen käynyt. Ja tämä on mielestäni myös huonoin kysymys, jonka rekryssä voi tehdä. Sitähän en kuitenkaan vastaa, vaan vedän tiivistelmän omasta osaamisestani ja miksi olen hakenut kyseiseen työhön.

Vierailija
226/365 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin hiljattain työpaikkaa IT-alalla.  Edellinen työpaikan vaihtoni ei ollut onnistunut, asiat eivät olleet kuten piti.

Ehkä tästä johtuen olin haastattelussa todella negatiivisskeptinen kaikkea asioita kohtaan (olin myös ollut kyseisessä firmassa kauan sitten). Tuota kysymystä ei suoranaisesti koskaan kysytty, ja mitä teki tämä haastattelija? Palkkasi minut töihin siltä istumalta. Hän näki syvemmälle ja näki kunnian miehen. En tätä maininnut mutta en ole työurallani vielä kertaakaan ollut pois töistä sairauden tai muun syyn takia palkattomasti.

Eli nyt uskon siihen, että jotkut näkevät syvemmälle kuin valmiiksi valmistellut vastaukset valmiisiin kysymyksiin.

Vierailija
227/365 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri minut pitäisi palkata? Teillä on selkeästi tarve työntekijälle. Joko positio on uusi tai entinen työntekijä on vaihtamassa työpaikkaa. Olette varmasti saaneet paljon hyviä hakemuksia. En minä osaa sanoa olenko kaikista hakijoista paras, mutta joku hakemuksessani selvästi teitä kiinnosti. Ehkä se on se motivaatio ja halu oppia tämä työ mikä hakemuksesta paistoi läpi, mahdollisesti osaaminen, jota tarvitsette. Teidän kannattaa valita minut ja minun kannattaa valita teidät, mikäli tässä keskustelussa pääsemme lopputulokseen, että meillä molemmilla voisi olla annettavaa toisillemme.

Vierailija
228/365 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan en teettäisi asiakkailla.

Jos ei rekrytoija tiedä vastausta kysymykseen, firmaan ei kannata mennä töihin.

Vierailija
229/365 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri teidät valittiin puolustusministeriksi?

Vierailija
230/365 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse etsin pari vuotta sitten SIVUTYÖTÄ siis sellaista muutama tunti viikossa / kuukaudessa, jossa olisi vakkariduunin vuoksi letkeää käydä.

Olen ollut tällä alalla 20 vuotta ja siis osaan työni ja olen motivoitunut.

Työnantalle en olisi ollut mikään riski, koska olisin tullut kutsuttaessa töihin.

Minua haastatteli 2 tärkeän oloista naista yli tunnin ajan. Mm miksi meidän pitäisi palkata sinut, miksi haet tätä paikkaa jne?

Vastasin, että tarvitsen rahaa ja olen motivoitunut ja ahkera työntekijä.

Rekrynaiset lupasivat olla yhteydessä pikapuolin. Meni 4kk ennenkuin soittivat ja tarjosivat vuoroja!

Minä olin saanut sivutöitä jo muualta paremmin ehdoin, kevyempää työtä ja lähempää kotia, ilman kyselyjä sekä utelua ja mitään kuulusteluista tuntuvia haastatteluja. Firma onkin saanut minusta työntekijän joka on aina ilmestynyt pyydettäessä paikalle ja tehnyt työnsä hienosti.

Vierailija
231/365 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri teidät valittiin puolustusministeriksi?

Tämä tuli niin nopeasti!

TV Tuura

Vierailija
232/365 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo enkä tupakoi ja palkkatoive on varsin muodollinen. -Minä haluan työskennellä yksin mieluusti ulkona.

Vierailija
233/365 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin että: " Pakko ei ole kuin kuolla eikä mussa varmaan mitään sen ihmeellisempää ole kuin muissakaan. Onpa typerä kysymys ja eikö täällä saa kahvia ollenkaan? "

Vierailija
234/365 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yksikertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus: yksinkertaisesti tarvitsen palkkaa jotta voin maksaa vuokran,laskut,ostaa ruokaa ja välillä vaatteita sekä hygieniatuotteita.

Vierailija
235/365 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon pitää vastata niin, että "on itsellä tässä nyt niin monta vaihtoehtoa, että kertokaapas te, miksi minä valitsisin teidät?"

Vierailija
236/365 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työni moitteetta mutta olen laiska eli pyrin tekemään työt mahdollisimman vaivattomasti ja tehokkaasti. Ymmärrän, että työpanokseni pitää riittää palkkaani ja muihin työnantajan kuluihin.  Jos teemme sopimuksen pidän huolta, että se omalta osaltani toteutuu.

Vierailija
237/365 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska haluan rahaa ja työkkäri pakottaa.

Ted sai haastatteluvastauksillaan työn.

www youtube com/watch?v=zrSpb1ZpN6M

Vierailija
238/365 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska... minä haluan!

Vierailija
239/365 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan nämä asiat, olen luotettava ja pitkäjänteinen. Ei ehkä sovi joka tilanteeseen.

Vierailija
240/365 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen hakijoista teidän tarpeeseenne paras, niin sitten valitsette minut,