Seksielämän kannalta parasta? Lääkäri: Miesten ei pitäisi koskaan katsoa, kun naiset synnyttävät
Syntymän jälkeenkin nainen tarvitsee muutaman hetken omaa aikaa vauvan kanssa, varsinkin aikana, joka seuraa syntymää, mutta edeltää istukan ponnistamista ulos. Kyse ei ole vain hänen tarpeestaan muodostaa side vauvan kanssa. Fyysiseltä kannalta hänen täytyy työntää istukka ulos rennosti, hänen oksitosiinitasonsa, rakkaushormoninsa, tason täytyy nousta huippuunsa. Näin tapahtuu, jos naisella on hetki aikaa unohtaa kaikki maailman asiat, vauvaa lukuun ottamatta, ja jos hänellä on aikaa, jonka katsoa vauvaa silmiin, pitää tätä ihokontaktissa ja nuuhkia häntä ilman häiriötekijöitä.
Odent kertoo myös havainneensa, että erityisesti vaikean synnytyksen näkeminen aiheuttaa miehissä jopa synnytyksenjälkeisen masennuksen kaltaisia oireita. Kaiken lisäksi Odent uskoo, että joidenkin asioiden on parasta säilyä mysteereinä.
Teemme monia asioita yksityisesti, jotta voisimme säilyttää tietyn säädyllisyyden ja mysteerin. Ja seksielämämme hyväksi voi olla hyvä lisätä synnytys listalle.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/seksielaman-kannalta-parasta-laakar…
mies54v
Ps. älkääkä sanoko, etteikö teille olisi tästä jo aiemminkin sanottu
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Eipä se miehenkään alapää mikään kaunis näky ole edes ennen synnytystä.
Toki sitä on usein vaikeampaa edes huomata, ellei satu olemaan mukana suurennuslasia tai mikroskooppia.
Miesvihaa vai todella heikko näkö?
Vierailija kirjoitti:
Voisi melkein luulla,että maailman tärkein asia on miehen seksikunnon ylläpito.
Ei miesraukalle voi näyttää synnytyksen ihmettä, koska voi mieskunto kärsiä .
Mitä ihmettä nyt taas.
Miehet todellakin ovat mieslapsia, eivät raukat kestä elämän normaaleja tapahtumia.
No ei tietenkään kaikki, kyllähän miehissä on ihan oikeita miehiäkin.
Sinäkö päätät mikä on ihan oikea mies?
Saako miehet päättää millaisia panokoneita oikeat naiset on?
Nykymiesten potenssi häviää jo eukon yhdestä pierusta. Ei oo haitannu mua, lapsia kuusi, aina synnytykset katsonu ja vieläkin seisoo! Ei oo Suomella toivoa näiden siskonmakkaramiesten kanssa. T. Äijä 66
Yksi naisten mieluisimpia keskusteluja on käydä läpi synnytyskokemuksia toisten naisten kanssa. Että kellä se onkaan ollut kamalinta, paljon värikynää mukana. Nyt voi miehetkin osallistua näihin juttuihin tai jakaa kokemuksia keskenään. Hienoa.
Vaikka kuinka pohdin ja puntaroin, niin en kyllä ymmärrä mitä vaikutusta synnytyksien näkemisellä on ollut seksielämään. Tosin minä olenkin maalta, enkä ehkä muutenkaan se kaikkein aroin tyyppi.
Ylpeys vaimosta ja häntä kohtaan tuntemani kunnioitus kasvoivat, mutta en tiedä onko niillä varsinaisesti seksuaalista merkitystä.
t: setämies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vieläkin traumatisoitunut sen istukan näkemisestä, vaikka esikoisen syntymästä on parikymmentä vuotta 🤮 en vain saa sitä näkyä mielestäni, jos joku puhuu synnytyksestä.
M45Voi herranen aika, toinen puskee hengenvaarassa mukulasi ulos, perse vuotaa 6 viikkoa verta ja parantelee revenneet kudokset ja sinä iniset pienestä lihan palasta. Isket kylmän rautakangen peräaukon kautta koko kehosta läpi niin että tulee ulos takaraivosta. Se ehkä vastaa kipua minkä vaimosi on kokenut toistuvasti useiden tuntien ajan ja valita sitten kun sulle tuli pieni henkinen pipi.
Mitä noilla naisten tuntemuksilla ja muilla asioilla on tämän kaverin omien tuntemusten kanssa tekemistä? Kyllä siinä jonkinlainen kehityshäiriö täytyy olla päässä, jos sen sotkun seuraaminen ei _näytä_ millään tavalta tapahtumana inhottavalta. Se miltä se tuntuu ja miltä se näyttää on kuitenkin kaksi hyvin eri asiaa.
Mitä taas tulee tuohon esimerkkiin, niin siinä taas ei ole mitään järkeä.
Ja aika hauskaa tuo tuntemusten vähättely siinä valossa, että eikö se ollut nimenomaan esim metoossa se kaikkien juttujen samanarvoistaminen se tärkeä osa, että ns otetaan tosissaan, kun joku tyyliin samanarvoistaa r**skauksen ja pepusta puristamisen, mutta miehillä ei ole tällaistä oikeutta tuntea asioita yksilöinä?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kuinka pohdin ja puntaroin, niin en kyllä ymmärrä mitä vaikutusta synnytyksien näkemisellä on ollut seksielämään. Tosin minä olenkin maalta, enkä ehkä muutenkaan se kaikkein aroin tyyppi.
Ylpeys vaimosta ja häntä kohtaan tuntemani kunnioitus kasvoivat, mutta en tiedä onko niillä varsinaisesti seksuaalista merkitystä.
t: setämies
Oot niin läpinäkyvä, nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä teen "miehellä", joka ei kykene olemaan synnytyksessä tukena. Samaan aikaan kun minä puolestani SYNNYTÄN. Sen miehen tulee olla tukena ja turvana ja valmiina myös puolustamaan minua kynsin ja hampain jos hoitoa joutuu vaatimaan.
Eiköhän liene viisainta jättää se hoitovastuu ammatti-ihmisille, eli lääkäreille ja hoitajille? Mieluummin kuin sille kauhusta kankealle pelästyneelle pupuliinille joka pyörtymisen partaalla haluaisi olla missä tahansa muualla. Synnyttäminen on vakava asia.
Se pelästynyt pupuliinikin ehkä osaa soittaa apua paikalle, kun näkee, että vaimolta lähti taju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vieläkin traumatisoitunut sen istukan näkemisestä, vaikka esikoisen syntymästä on parikymmentä vuotta 🤮 en vain saa sitä näkyä mielestäni, jos joku puhuu synnytyksestä.
M45Voi herranen aika, toinen puskee hengenvaarassa mukulasi ulos, perse vuotaa 6 viikkoa verta ja parantelee revenneet kudokset ja sinä iniset pienestä lihan palasta. Isket kylmän rautakangen peräaukon kautta koko kehosta läpi niin että tulee ulos takaraivosta. Se ehkä vastaa kipua minkä vaimosi on kokenut toistuvasti useiden tuntien ajan ja valita sitten kun sulle tuli pieni henkinen pipi.
Raamattu kertoo selkeästi, että synnytyskivut ovat kosto Evan tekemästä synnistä Eedenissä.
Vitut, todiste, että koko Raamattu on ukoin horinaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykymiesten potenssi häviää jo eukon yhdestä pierusta. Ei oo haitannu mua, lapsia kuusi, aina synnytykset katsonu ja vieläkin seisoo! Ei oo Suomella toivoa näiden siskonmakkaramiesten kanssa. T. Äijä 66
Hyi ***** naiset ei piere.
Vierailija kirjoitti:
Yksi naisten mieluisimpia keskusteluja on käydä läpi synnytyskokemuksia toisten naisten kanssa. Että kellä se onkaan ollut kamalinta, paljon värikynää mukana. Nyt voi miehetkin osallistua näihin juttuihin tai jakaa kokemuksia keskenään. Hienoa.
Aika usein synnyttäminen on melkoinen trauma, sitä on hyvä purkaa sellaisten kanssa, jotka ovat sen kokeneet, kaksi kohtalaisen helppoa synnytystä kokeneena voin sanoa ettei siinä värikynää tarvita.
Kyllähän se olisi reilua että lapsen siittäjä menisi synnytykseen mukaan. Hänelle voitaisiin laittaa synnytyskipusimulaattori ja synnyttäjän kanssa yhdessä huutaa kivusta, jos ei uskalla olla vaan sivustakatsoja.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja olin synttäreillä mukana. Ei mitään vaikutusta mihinkään. Mutta tää kirjoitus onkin varmaan niille isille, jotka omi kuulemma jouduttu kantaan pihalle haukkaan happea, kun olivat pyörtyneet... on se jännä, kun vertakaan eivät kestä nähdä. Ja sitten ollaan muka niin miestä!
Synttäreillä? Siis syntymäpäivillä? Vai synnytyssairaalassa?
Meillä synnytys ei vähentänyt naisen seksihaluja.
Täytyy ihmetellä millaisille naisille näin käy?