Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksielämän kannalta parasta? Lääkäri: Miesten ei pitäisi koskaan katsoa, kun naiset synnyttävät

Vierailija
08.01.2023 |

Syntymän jälkeenkin nainen tarvitsee muutaman hetken omaa aikaa vauvan kanssa, varsinkin aikana, joka seuraa syntymää, mutta edeltää istukan ponnistamista ulos. Kyse ei ole vain hänen tarpeestaan muodostaa side vauvan kanssa. Fyysiseltä kannalta hänen täytyy työntää istukka ulos rennosti, hänen oksitosiinitasonsa, rakkaushormoninsa, tason täytyy nousta huippuunsa. Näin tapahtuu, jos naisella on hetki aikaa unohtaa kaikki maailman asiat, vauvaa lukuun ottamatta, ja jos hänellä on aikaa, jonka katsoa vauvaa silmiin, pitää tätä ihokontaktissa ja nuuhkia häntä ilman häiriötekijöitä.

Odent kertoo myös havainneensa, että erityisesti vaikean synnytyksen näkeminen aiheuttaa miehissä jopa synnytyksenjälkeisen masennuksen kaltaisia oireita. Kaiken lisäksi Odent uskoo, että joidenkin asioiden on parasta säilyä mysteereinä.

Teemme monia asioita yksityisesti, jotta voisimme säilyttää tietyn säädyllisyyden ja mysteerin. Ja seksielämämme hyväksi voi olla hyvä lisätä synnytys listalle.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/seksielaman-kannalta-parasta-laakar…
mies54v
Ps. älkääkä sanoko, etteikö teille olisi tästä jo aiemminkin sanottu

Kommentit (135)

Vierailija
21/135 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mut on se vaan kumma että miehet ei sit kuitenkaan piittaa siitä että alapää räjähtää eivätkä saa sitä kuukausiin, ehkä puoleen vuoteen.

Mitä on jäljellä naisen alapäästä kun tehnyt 2-3 lasta saati enemmän. Kuitenkin mies pysyy naisen rinnalla vuosikymmeniä vaikka tarjolla olisi synnyttämätön itsestään huolehtiva kaunis nainen....

Eikös ole tutkittu että miesten testoarvot romahtaa kun ne perheeseen tulee lapsia. Hoivavietti lisääntyy seksuaalisuus vähenee tai katoaa.

Vierailija
22/135 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mut on se vaan kumma että miehet ei sit kuitenkaan piittaa siitä että alapää räjähtää eivätkä saa sitä kuukausiin, ehkä puoleen vuoteen.

Mitä on jäljellä naisen alapäästä kun tehnyt 2-3 lasta saati enemmän. Kuitenkin mies pysyy naisen rinnalla vuosikymmeniä vaikka tarjolla olisi synnyttämätön itsestään huolehtiva kaunis nainen....

Eikös ole tutkittu että miesten testoarvot romahtaa kun ne perheeseen tulee lapsia. Hoivavietti lisääntyy seksuaalisuus vähenee tai katoaa.

Nykynuorilta miehiltä tuo on jo kadonnut paljon ennen synnytyksessä oloa. Mies jolla on alhaiset testot alkaa käyttäytyä kuin nainen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/135 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vieläkin traumatisoitunut sen istukan näkemisestä, vaikka esikoisen syntymästä on parikymmentä vuotta 🤮 en vain saa sitä näkyä mielestäni, jos joku puhuu synnytyksestä.

M45

Voi herranen aika, toinen puskee hengenvaarassa mukulasi ulos, perse vuotaa 6 viikkoa verta ja parantelee revenneet kudokset ja sinä iniset pienestä lihan palasta. Isket kylmän rautakangen peräaukon kautta koko kehosta läpi niin että tulee ulos takaraivosta. Se ehkä vastaa kipua minkä vaimosi on kokenut toistuvasti useiden tuntien ajan ja valita sitten kun sulle tuli pieni henkinen pipi.

Raamattu kertoo selkeästi, että synnytyskivut ovat kosto Evan tekemästä synnistä Eedenissä.

Lisäksi Paavali kertoo naisen pelastuvan vain lastensynnyttämisen kautta. Sillä miehen pää on Kristus, ja mies on naisen pää. Sillä ei miestä viekoiteltu, vaan nainen viekoiteltiin. Pitäköön nainen myös huivia hiustensa peittona enkelten tähden, etteivät ne ihmisiin enää sekaantuisi.

Vierailija
24/135 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on ollut mukana kaikissa kolmessa synnytyksessä ja en tiedä mitä kaikkea hän on nähnyt. Nuorin lapsi on kuitenkin jo lukiossa ja meidän seksielämä on todella hyvää ja antoisaa vieläkin, joten ei hän varmaan tainnut traumatisoitua kovin pahasti.

Vierailija
25/135 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja olin synttäreillä mukana. Ei mitään vaikutusta mihinkään. Mutta tää kirjoitus onkin varmaan niille isille, jotka omi kuulemma jouduttu kantaan pihalle haukkaan happea, kun olivat pyörtyneet... on se jännä, kun vertakaan eivät kestä nähdä. Ja sitten ollaan muka niin miestä!

Harvoin kenenkään synttäreillä tungetaan alapäästä mitään yms.

Silloin syödään kakkua ja juhlitaan.😅

Vierailija
26/135 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurja lääkäri, että ajattelee, että parisuhteessa on kyse lähinnä seksistä. Lääkäreillä on tosiaan usein hyvin puutteelliset sosiaaliset taidot ja näkevät ihmiset vain biologian kautta (esim. naiset on vain seksiä ja lisääntymistä varten).

Aivan liian moni mies ei tajua yhtään, mitä vaimonsa käy läpi tuossa vaiheessa, ja näin ollen eivät pysty ollenkaan tukemaan vaimoaan, ja tämän lääkärin lailla lähinnä vinkuvat seksiä siltä juuri synnyttäneeltä vaimolta. Oksetus. Jos haluaa parisuhteen jatkuvan (mitä se tekee vain, jos mies ymmärtää vaimoaan, eikä vaadi kohtuuttomia), todellakin täytyy tulla mukaan sinne synnytykseen.

Muutenkin perheitä hajoaa paljon sen vuoksi, ettei mies hoida hommaansa isänä, eikä muodosta suhdetta lapsiinsa. Kaikki kaatuu vauva- ja taaperoaikana vaimolle, vaimosta tulee onneton ja katkera ja eroaa turhasta miehestä. Todellakin isä pitää ottaa heti synnytyksestä asti mukaan.

Sitä paitsi, esim. mulla meni synnytys viimeistä 20min lukuunottamatta ilman kivunlievityksiä (kun ei sinne sairaalaan oteta, vaikka monesti soitin), ja olin kyllä niin loppu sen jälkeen, että mulla oli sellainen kunnon tärinä päällä. Lähinnä pelotti, että pudotan lapsen, joten oli hyvä, että isä oli siinä ja lapsi laitettiin isän ihoa vasten, kunnes vähän mulla helpotti. Joka tapauksessa äiti pitää paikata ja siksi aikaa lapsi pitää laittaa jonnekin (kapaloonko sitten vain, aika tylsää?).

Ja synnytyksessä voi olla mukana katsomatta sinne alapäähän. Ihan vaan tukemassa rakasta vaimoaan.

Vierailija
27/135 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annoin miehelle ohjeen synnytyksen ajaksi, että hän pitää katseensa pääpuolipäässä. Mutta mukaan hänet kyllä tarvitsi. Ensinnäkin hetki on vaarallisin hetki lapsen elämässä ja usein esim. hätäsektion kanssa jahkaillaan. Eiköhän isät halua olla siellä myös siinä vaiheessa kun vauvan sydänäänet heikkenee ja henkilökunta vain miettii että tarttisko tehdä jotain. Toisekseen sinne tarvitsee jonkun, koska henkilökunnalla ei ole aikaa olla koko ajan siinä. Jonkun pitää olla juoksemassa hakemaan apua kun sitä tarvii. Ja tarvitaan joku joka tietää mitä äiti haluaa, siinä vaiheessa kun sattuu niin paljon ettei pysty enää puhumaan itse. Ei minulla ainakaan ollut ketään toista niin läheistä henkilöä että olisin voinut pyytää mukaan tuohon ja luottaa että pitää minun puoliani siellä.

Vierailija
28/135 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriä todennäköisesti vain ketuttaa kun isät pitää äitien puolta siellä. Haluaa heidät pois niin että äitejä voidaan kohdella vieläkin enemmän vain lihapaloina.

Vierailija
29/135 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikuttanut mitenkään meidän seksielämään, vaikka mies katsoi koko synnytyksen ajan alapäähän ja seurasi synnytyksen jälkeen tikattujen repeämien paranemista kun en itse uskaltanut.

Vierailija
30/135 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalille miehelle ei synnytyksessä mukana oleminen vaikuta mitään seksin suhteen. 

Vierailija
31/135 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutut kuin rahattomalla lehmän ostajalla. Et ole edes koskaan naisen alapäätä nähnyt.

Vierailija
32/135 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla maailmassa synnytykset hoidetaan paljon inhimillisemmin kuin Suomessa. Suomessahan äidin pitäisi yksin hilautua osastolle mielellään vasta kun pää jo näkyy. Äiti jätetään usein huoneeseen yksin. Synnytyksen jälkeen ruoka pitää hakea itse jne.

Muualla maailmassa on oikeasti palvelua noissa hommissa. Siksi pitää olla mies mukana, että hän avustaa siirtymissä, hakee vettä ja antaa ilokaasuletkun synnytyksen aikana, tuo synnyttäneelle ruokaa jne. Ihan epäinhimillistä äidille, jos suomalaisessa synnytyssairaalassa olisi yksin.

Ja joo, voi ottaa jonkun muunkin mukaan, mutta usein synnytys on yöllä, että noinkohan joku ulkopuolinen (jolle ei makseta palkkaa) on saatavilla.

Kyllä se lapsi on juuri sen miehen kanssa yhteinen juttu, että kyllä on luontevaa, että se on se mies, joka siellä on mukana. Moni mies myös haluaa olla. Oma isäni jaksaa vieläkin ylpeänä kertoa, kuinka oli 80-luvulla mukana synnytyksessä. Silloin se oli ilmeisesti aika harvinaista. Yhdessä on äitini kanssa edelleen.

Vierailija
33/135 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies mukana ehdottomasti, mutta siitä olen kieltämättä samaa mieltä, että syntymän hetkellä maallikon ei kannata tuijottaa sinne pelipaikalle. En itsekään naisena haluaisi nähdä, miltä se käytännössä näyttää, ja olen synnyttänyt kahdesti.

Vierailija
34/135 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vieläkin traumatisoitunut sen istukan näkemisestä, vaikka esikoisen syntymästä on parikymmentä vuotta 🤮 en vain saa sitä näkyä mielestäni, jos joku puhuu synnytyksestä.

M45

Voi herranen aika, toinen puskee hengenvaarassa mukulasi ulos, perse vuotaa 6 viikkoa verta ja parantelee revenneet kudokset ja sinä iniset pienestä lihan palasta. Isket kylmän rautakangen peräaukon kautta koko kehosta läpi niin että tulee ulos takaraivosta. Se ehkä vastaa kipua minkä vaimosi on kokenut toistuvasti useiden tuntien ajan ja valita sitten kun sulle tuli pieni henkinen pipi.

No just. Tämmöinen kuvakieli se nostaakin halut taivaisiin. Miksi tuollaista olisi hyvä nähdä? Lapsellista kostomentaliteettia.

Vierailija
35/135 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole miestä nähnytkään. Lasteni isä alkoi haaveilla kätilön ammatista oltuaan synnytyksissä mukana. Toinen lapsi syntyi vuosi ja 2 viikkoa myöhemmin.

Normaali mies ei todellakaan ala haaveilla kätilön ammatista katsellessaan vaimonsa pillun räjähtämistä ja paskan valumista lakanalle synnytyksen aikana.

Vierailija
36/135 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin sairas teksti ja kaikki sen saamat yläpeukut kertovat tämän päivän naisten asenteellisuudesta miehiä kohtaan. Tällaista kirjoitetaan vihan ja kostonhalun voimalla.

Vierailija
37/135 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen enkä itsekään halua sitä syntymän hetkeä nähdä ihan läheltä. Siinä on varmaan ihan tarkoituksensa, ettei sitä itsekään näe. Paras apu synnytyksessä, lääkärin jälkeen, on toinen, mieluummin hiukan vanhempi nainen, johon synnyttäjä luottaa. Ei kuitenkaan oma äiti. Miehet siinä hommassa ovat vaan tiellä.

Vierailija
38/135 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kermaperse jenkkilääkäri taas. Mä menin kolme kertaa, kun toivottiin. En ois mennyt, jos ei ois toivottu. Ja kiitos, ihan hyvin menee.

Vierailija
39/135 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M45

Miehet, nuo herkät kedon kukkaset. Ajattele positiivisesti: onneksi ei ole pahempaa tapahtunut parinkymmenen vuoden aikana.

N43, lapsi 21

Yksi ex traumatisoitui, kun kerroin että sairastan erästä sairautta ja hän luki Wikipediasta oireista. Miehet ovat herkkiä sinikelloja.

Vierailija
40/135 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin mukaan kaksi kertaa ja katsoin koko shown läpi. Positiivista oli nähdä omien lasten maailmaan tulo ja leikata napanuorat, kaikki muu oli negatiivista. Tuskin siitä nyt mitään pysyviä traumoja jäi, mutta ei se hyvääkään tehnyt. En väheksy sitä kipua ja tuskaa mitä nainen joutuu kokemaan, vierestä katselua ei voi siihen verrata. Mutta ei miehestä siellä yhtään mitään hyötyäkään ole, eikä se parisuhdetta ja seksielämää jatkossa piristä kun katsot mitä sille naisesi kaikkein pyhimmälle tapahtuu.

Naiset haluavat miehet mukaan synnytyksiin koska voimaantumispuuskissaan haluavat jakaa kaiken ja että mies osallistuu aivan kaikkeen koska muuten mies jäisi jotenkin voitolle ja se ei käy, kaikki pitää muka olla jotain nollasummapeliä - paitsi kustannusten jakaminen. Moni nainen kuten nämä kostonhimoiset naiset tässä ketjussa varmasti haluaisi että mies tuntisi myös samat kivut ja jos se olisi nappia painamalla mahdollista niin moni nainen painelisi sitä nappia synnytyksen aikana raivokkaasti. Eivät nämä naiset osaa edes ajatella parisuhdettaan isossa kuvassa, mitkä asiat ovat tärkeitä isossa kuvassa. Kannattaisiko esim. antaa jossain asiassa periksi että saa itse enemmän jatkossa? Ei, ei sellaista haluta ajatellakkaan. Jos minä kärsin, saa ukkokin luvan kärsiä, sillä asenteella nämä naiset painavat menemään elämässään. Ja erotilastot puhuvat puolestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä