Mites te, joilla on ollut jotain Russia-rahastoa? Menikö kaikki?
Huomasin vaan tällaisen kommentin yhden rahastoyhtiön sivulla:
"Russian Prosperity Fund Euro -rahasto on suljettu toistaiseksi. Viimeisin tiedossa oleva arvo on 83,136 / osuus päivältä 25.2.2022. Rahaston nykyistä arvoa ei voida määrittää."
Eli käytännössä rahat meni?
Kommentit (21)
Joskus n. 1,5v. sitten seurasin ruskian rahaston trendiä - oli aika jyrkkä nousukäyrä. Ekaks aattelin, et minä kun ruskia rahoita. Sit funtsin, et otetaanpa ruskilta rahat pois! (sijoitus-nosto/lunastus) :)
Olin tekemässä sitä niin juuri tuo "rahasto on suljettu". Ja onnekseni niin.
(ois muuten pitänyt jo siitä päätellä, että hyökkäys on tulossa - no, jälkiviisautta ....)
Miksi kukaan olisi ostanut mitään tuollaista rahastoa? Ke hitysmaasta. Tai ennemmin maasta jossa ei ole minkäänlaista kehitystä näköpiirissä.
Nimim. Kinkku rasvan muuttaminen jaloviinaksi tiedoksi että, kyllä yhteydet toimii Venäjän suuntaan kun tietää miten toimia.
Minulla on Nordean itä-eurooppa rahastoa ollut, alkupanostukseen nähden arvosta lähti n. 3/5 osaa pois (vuosia ollut tuo) mutta ei se mikään shokki ollut.
Oli alkujaan ns. korkeanriskin rahasto, ei juurikaan arvo noussut, ja hankin aikanaan kokeilumielellä. Uskoin enemmän Puolan ymv. maiden tuovan siihen voittoa, en niinkään Venäjän, jolla toki oli isoin rooli ko. rahastossa.
No en ehkä koskaan saa omiani pois, tai sitten ehkä jollain tapaa Ukrainan jälleenrakennuksen kautta. Mutta riksi on riski, nyt kävi näin.
Vierailija kirjoitti:
Joskus n. 1,5v. sitten seurasin ruskian rahaston trendiä - oli aika jyrkkä nousukäyrä. Ekaks aattelin, et minä kun ruskia rahoita. Sit funtsin, et otetaanpa ruskilta rahat pois! (sijoitus-nosto/lunastus) :)
Olin tekemässä sitä niin juuri tuo "rahasto on suljettu". Ja onnekseni niin.
(ois muuten pitänyt jo siitä päätellä, että hyökkäys on tulossa - no, jälkiviisautta ....)
Alkoivat varmaan kerään jotain sotarahastoa tms. Tai sitten niiden sijoituspankkiireilla oli jo jotain sisäpiirin tietoa.
Ohis, mut valtionpankin(?) tms. johtaja sanoi, että 50 vuotta (-ko se nyt oli?) rakennettiin taloudellista yhteistyötä lännen kanssa, nyt se meni kaikki hukkaan. Irtisanoitui ja muutti muualle.
Pointti: ainakin se toiset 50 vuotta menee "uudelleenrakennuksessa".
- sama
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Nordean itä-eurooppa rahastoa ollut, alkupanostukseen nähden arvosta lähti n. 3/5 osaa pois (vuosia ollut tuo) mutta ei se mikään shokki ollut.
Oli alkujaan ns. korkeanriskin rahasto, ei juurikaan arvo noussut, ja hankin aikanaan kokeilumielellä. Uskoin enemmän Puolan ymv. maiden tuovan siihen voittoa, en niinkään Venäjän, jolla toki oli isoin rooli ko. rahastossa.
No en ehkä koskaan saa omiani pois, tai sitten ehkä jollain tapaa Ukrainan jälleenrakennuksen kautta. Mutta riksi on riski, nyt kävi näin.
Eikös Nordea ole lopettanut ja kotiuttanut kaikki Venäjään liittyvät rahastot. Turha enää odotella :D
Olen ostanut erilaisten tahojen kautta Venäläisiä arvopapereita pohjilta. Kun veri virtaa kaduilla, osta. Kun oma veri virtaa kaduilla, osta lisää. Toivottavasti sota pitkittyy vielä pari vuotta, käärin ihan tajuttomat rahat tällä. Venäjä on todella raaka-aine rikas maa ja näille raaka-aineille riittää aina kysyntää, vaikkei niitä länsimaihin vietäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Nordea ole lopettanut ja kotiuttanut kaikki Venäjään liittyvät rahastot. Turha enää odotella :D
Varmaan onkin, ne jotka oli 100% Venäjälle, on muita rahastoja joissa vain osa omistuksista tuolla.
On paljon rahastoja mitkä sijoittavat myös esim. tiettyyn alaan tmv, ei niinkään maantieteellisesti. Jos olisi (esimerkkinä) lääkefirmoihin sijoittava rahasto, voisi se olla paljon voitolla (koronan ym. ansioista) vaikka Venäjän omistukset olisi kokonaan kadonneet sodan seurauksena.
40 tonttua meni, meinas kyrsiä, otin pullollisen stolisnaikkaa, helpotti hetken.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut erilaisten tahojen kautta Venäläisiä arvopapereita pohjilta. Kun veri virtaa kaduilla, osta. Kun oma veri virtaa kaduilla, osta lisää. Toivottavasti sota pitkittyy vielä pari vuotta, käärin ihan tajuttomat rahat tällä. Venäjä on todella raaka-aine rikas maa ja näille raaka-aineille riittää aina kysyntää, vaikkei niitä länsimaihin vietäisikään.
Kerro toki, miten sinä eu kansalaisena olet päässyt ostamaan venäläisiä osakkeita.
EU ja nämä rahastot lakkautti, ei Venäjä. EU aiheutti meidän sähköpulan, ei Venäjä. EU aiheutti meille korkeat polttoainehinnat, ei Venäjä.
Sanokaa Igoriksi, mutta näin se on.
Vierailija kirjoitti:
EU ja nämä rahastot lakkautti, ei Venäjä. EU aiheutti meidän sähköpulan, ei Venäjä. EU aiheutti meille korkeat polttoainehinnat, ei Venäjä.
Mitä ihmeen rahastoja eu lakkautti? Putlerihan oli se joka kielsi rahanvaihdojen joka paskoi koko jutun. Ja sama putleri laittoi sähköpiuhat poikki ja räjäytti nordstreamin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro toki, miten sinä eu kansalaisena olet päässyt ostamaan venäläisiä osakkeita.
Ei igor ole eu kansalainen.
Vierailija kirjoitti:
ok, pjotr.
Pomosi sanoi, että venäläiset kestää tämän (kurjuuden). Niin kestää muutkin (ihminen kun on luonteeltaan oppivainen).
Kyllä sullakin sähkö voi katketa, provoileppa siinä sitten....
Jotkut rahastot lakkautettiin eli palautettiin omistajille jotain pientä mitä saatiin myymällä osakkeet pois kiinalaisille tms.
Jos rahasto omistaa venäläisiä adr osakkeita länsimaalaisista pörsseistä, niin adr kulut syövät pikkuhiljaa pois osakkeen arvon. Se adr kulu on vain jotain pari senttiä osakkeelta vuodessa. Yleensä tämä ei ole ongelma mutta jos osake on vain muutaman sentin arvoinen...
Meni kaikki, vain kolikoita jäi. Onneksi ei ollut paljoa niissä rahaa. Itse asiassa laitoin ne myyntiin ennen kuin kaupankäyti sulkeutui, mutta pankki mitätöi silti myyntini.
Vierailija kirjoitti:
Meni kaikki, vain kolikoita jäi. Onneksi ei ollut paljoa niissä rahaa. Itse asiassa laitoin ne myyntiin ennen kuin kaupankäyti sulkeutui, mutta pankki mitätöi silti myyntini.
Kannattaisi varmaan olla asianajajaan yhteydessä. Siis, jos joku oli ostanut ne.
Hoppas det. I vanliga fall hoppas man inte illa, men slobona och slobonas vänner är en annan sak. Desto mera som brann, desto bättre.