Onko joillakin oikeasti 160 cm leveä parisänky?
Sehän on aivan naurettavan kapea, tilaa 80 cm per henkilö eli lastensängyn verran.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
No mikä ihme se on, että niin moni kärsii unettomuudesta kun noin kapeissa olosuhteissa täytyy yrittää nukkua. En ole koskaan tajunnut, miksi sänky pitää olla noin kapea kuin 80-90 cm. Jo aikoja sitten nuorena ostin itselleni heti 180 cm sängyn. Myöhemmin miehen kanssa meillä oli 200 cm sängyn leveys ja nyt yksin leskenä taas 180 cm. Tarviin 4-5 tyynyä ja tilaa sängyssä lukemiseen. Vuodevaatteita olen löytänyt AINA sopivan kokoisia.
Nukun hyvin 80cm (sinkku)sängylläni, kiitos kysymästä. En pyöri enkä levittele raajojani. Enkä etenkään käytä sänkyä muuhun kuin nukkumiseen, kirjat luen sohvalla. Mihin minä tarvitsisin hehtaarisänkyä kun pienemmälläkin pärjää?
On kyllä pikkuinen makuuhuone, jos 180 cm ei mahdu. Meidän makkari 15 neliötä ja hyvin mahtuu. Lisäksi viereen yöpöydätkin molemmin puolin. Ja lisäksi lipastokin. Vaatehuone on erikseen. Töitä en makkarissa tekisikään. Kyllä niille on ihan oma huone.
Vaikka jokin asia on yleinen, ei se tarkoita kyseisen asian olevan paras mahdollinen.
Suomessa yleensä makkariin nippanappa mahtuu ahtamalla se 160 cm sardiinipurkki. Tunnelma on turhan läheinen, tulee kuuma ja kääntyminen on hankalaa.
Meillä 180 cm ja kerran jossain hotellissa oli 2 x 105 cm leveät vierekkäin niin se tuntui hyvältä. Kunhan seuraavan kerran kämppä vaihtuu, on kriteeninä riittävän iso makkari ja sinne leveä sänky. Toisin sanoen ei siis tartte katsella näitä uusia kämppiä joissa keittiön virkaa ajaa olkkarin seinälle kerätty kodinkonekavalkadi ja makkarit on häthätää vähimmäisvaatimuksen kokoisia (joka siis on 7 m2 + ikkuna on oltava).
Ai niin ihan vain tiedoksi ettei olla mitään satakiloisia tankkeja. Itsellä esim. farkut 32-tuumaiset mutta tykkään että sängyssä ei tartte olla ahtaasti.
Te, jotka nukutte 180 cm tai leveämmässä sängyssä pariskuntana, onko teillä omat peitot vai yhteinen tuplapeitto?
Kysyy hän, jolla on hankintalistalla leveämpi sänky.
Vi.... näitä aloituksia. Oletko tosiaan joku vajaa tai ressukka joka tuntee paremmuutta tälläisista idioot.... aloituksista. Mitä väliä miten kukakin nukkuu ja millaisissa sängyissä.
Minä nukun yksin 190cm leveässä jenkkisängyssä
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka nukutte 180 cm tai leveämmässä sängyssä pariskuntana, onko teillä omat peitot vai yhteinen tuplapeitto?
Kysyy hän, jolla on hankintalistalla leveämpi sänky.
Meillä omat peitot. En pysty jakamaan peittoa, omisin sen kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vi.... näitä aloituksia. Oletko tosiaan joku vajaa tai ressukka joka tuntee paremmuutta tälläisista idioot.... aloituksista. Mitä väliä miten kukakin nukkuu ja millaisissa sängyissä.
Samaa mieltä. Ja sitten vielä.alapeukutetaan kun joku nukkuu 160cm sängyssä. Mikä ihmisiä oikein vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Meillä 180 cm ja tuntuu liian kapealta.
Mikä on nukkuvien BMI
Vierailija kirjoitti:
Meillä 180 cm ja tuntuu liian kapealta.
Laihduta hyvä ihminen!
160cm sänky ja omat peitot. Hyvin ollaan pärjätty, ei valittamista. Onko joku ongelma ap:llä tässä asiassa?
Vierailija kirjoitti:
No mikä ihme se on, että niin moni kärsii unettomuudesta kun noin kapeissa olosuhteissa täytyy yrittää nukkua. En ole koskaan tajunnut, miksi sänky pitää olla noin kapea kuin 80-90 cm. Jo aikoja sitten nuorena ostin itselleni heti 180 cm sängyn. Myöhemmin miehen kanssa meillä oli 200 cm sängyn leveys ja nyt yksin leskenä taas 180 cm. Tarviin 4-5 tyynyä ja tilaa sängyssä lukemiseen. Vuodevaatteita olen löytänyt AINA sopivan kokoisia.
Kapeassa sängyssä ihminen nukkuu paremmin, koska se tuntuu turvallisemmalta.
Laihduta ap. Olet ilmeisesti liian lihava kun et mahdu....mihinkään sänkyyn. Kannattaisi myös käydä lääkärissä uniapnean takia. Hyviä uni sulle. Ai niin, mulla 160cm sänky. Hyvin ollaan nukuttu.
Ehdottomasti 180cm leveä sänky, muuta en huolisi. Meitä on kaksi, joista minä tarvitsen ehdottomasti oman tilani nukkumiseen. En tykkää nukkua kenessäkään kiinni. Ihan normaalimitoissa olemme.
Kateelliset ne alapeukuttaa 180cm leveitä sänkyjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa Suomessa myytävissä parisängyistä makuuhuoneisiin on 160 cm leveitä.
Niissä jää molemille omaa nukkumistilaa 120 centtiä.
Kertoisitko millä laskukaavalla tuo toteutuu?
Varmaan av-mamman laskukaavalla 😂
Millä ihmeen logiikalla jotkut pösilöt luulee, että leveän sängyn haluava on läski?
Standardit muuten muuttuvat. Ennen nukuttiin kapeissa sängyissä, nykyään halutaan mukavuutta.
Pienessä makkarissa, alle 15 neliötä, leveä sänky on tilan syöppö. Mutta jokainen tavallaan.
Hyvin nukuttaa 160cm sängyssä ja on nukuttanut jo montakymmentä vuotta. Patjat vaan on välillä uusittu.Jokainen nukkukoon sellaisessa kuin haluaa.
Mun vanhemmilla oli 2x60 sentin levyinen parivuode kymmeniä vuosia, mutta silloin ihmiset olikin normaalipainoisia eli hoikkia.
Kyllä läskistymisen todellakin huomaa, jos kummallekin pitää nykyään olla lähes metri leveyttä.