Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jakaisitte kulut?

Vierailija
07.01.2023 |

Olen ostamassa asuntoa. Mies muuttaa myös, mutta ostan yksin. Miten jakaisitte kulut?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on ok-talo, joten ei ole vastikkeita tms. Remonttia ei ole tulossa lähivuosien aikana. Minä hoidan kiinteistöveron yms. kiinteästi taloon liittyvät kulut. Tontti on oma, joten vuokraa ei siitäkään tarvitse maksaa.

Ap

Vierailija
42/48 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan suostuisi tuollaiseen järjestelyyn. Joko yhteinen vuokra-asunto tai ei yhteistä asuntoa ollenkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mies ei osallistunut jo tähän asuntoon? Mies maksaa enemmän muita kuluja . Ruokaa, bensaa, auton kuluja , sähköä yms. Suhteessa siihen, mitä olitte ajatelleet vuokransuuruudeksi. Lainaa ei voida tähän laskea. Kaikki muut kulut ja hän maksaa niistä enemmän.

Vierailija
44/48 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muilta kyselet. Tee niinkuin itse lystäät.

Minkä takia nyt yleensä keskustelupalstalta mitään kysellään?

Sinä kyselet, että miten paljon ilkeät rokottaa siltä toiselta...eiks niin.

Vierailija
45/48 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liki 30 vuoden kokemuksella voin kertoa, että helpointa on kun ei turhaan laskeskella mitään osuuksia. Yhteinen talous - yhteiset rahat. Jos tuo ei onnistu, ei kannata muuttaa yhteen. 

Vierailija
46/48 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee vuokrasopimus miehelle niin ei käy niin kuin sen aiemman kanssa, joka ryhtyi hankalaksi eron tultua. 

Ei minulla ole hankalaa ex-miestä. Meillä oli avioehto, joten helposti tuli kaikki hoidettua.

Ap

Vierailija
47/48 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me tehtiin vastaavassa tilanteessa (minä muutin miehen asuntoon) että maksettiin kaikki asumiskulut puoliksi, myös se lainanlyhennys. Tuli mulle silti melkein 500kk halvemmaksi kuin vuokranmaksu pienestä asunnosta samalla alueella.

Seuraava asunto ostettiin sitten puoliksi.

Jos maksaa lainanlyhennystä puoliksi, niin tottahan kannattaa silloin laittaa nimensä lainapapereihin.

Eikö se nyt käytännössä ole ihan sama maksaako osuuttaan asumiskuluista lainanlyhennyksenä tai vuokrana? Vuokratuotosta vaan pitää vuokranantajan maksaa veroa.

Vierailija
48/48 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks mies ei osallistunut jo tähän asuntoon? Mies maksaa enemmän muita kuluja . Ruokaa, bensaa, auton kuluja , sähköä yms. Suhteessa siihen, mitä olitte ajatelleet vuokransuuruudeksi. Lainaa ei voida tähän laskea. Kaikki muut kulut ja hän maksaa niistä enemmän.

Pitäähän siitäkin maksaa että on paikka missä asua, ihan jokaisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä