Voiko mies rakastua (myöhemmin)
Mies sanoi, ettei rakasta minua, mutta haluaa viettää aikaa kanssani (ja haluaa tietysti seksiä). Mietin, että jatkanko suhdetta, koska itse kuitenkin haluan enemmän, enkä mitään fw- suhdetta. Tämän olen miehelle kertonutkin. Muuten meillä menee hyvin, mies on kertonut kuinka helppo mun kanssa on olla jne. Sama itsellä, että voin olla oma itseni ja puhua mistä tahansa asiasta. Toki mielipide-eroja on, mutta niiden kanssa pystyy elämään. Molempien arvomaailma kohtaa erittäin hyvin ja toistaiseksi muutenkin tuntuu hyvältä olla yhdessä. Silti jää mietityttämään, laittaako suhde poikki, koska luvassa ei tämän hetkisen tilanteen mukaan ole odotettavissa kuin ero siin'ä vaiheessa, kun mies löytää uuden. Tosin suhteet ja tilanteet voivat aina muuttuua, joten voimme elää vain nykyhetkeä ja tulevaisuuden näkee kun sen pääsee elämään. Minkälaisia ajatuksia herättää? Voiko mies rakastua minuun vielä myöhemmin? Olemme tunteneet joitakin kuukausia ja itse olen ollut aina hidas sitoutumaan.
Kommentit (42)
Tämä on kuin omasta kynästä. Me ollaan vuosi sitten tavattu ja vietetään aikaa joskus paljonkin. Tykätään toisistamme. Aivan alussa oli miehen puolelta entisen naisen kanssa vehtaamista ja jätin silloin ensimmäisen kerran. Loppui sillä välin kokonaan ilmeisesti heiltä, kun oltiin pari viikkoa puhumatta ja minä jatkoin elämääni. Soitti ja halusi tavata, koska tykkäsi jo silloin. Toisen kerran mies lähti karkuun, kun sanoin haluvani perheen ja naimisiin joskus tulevaisuudessa, joko hänen kanssaan tai jatkan etsimistä. Jos hän ei niitä halua niin loppuu ja hän vastasi, että loppuu. Se väli kesti puolituntia ja soitti, että ei pysty olemaan erossa.
Seuraavaksi kun nähdään niin puhutaan tulevaisuudesta enemmän ja miten saadaan yhdessä asiat toimimaan, jos saadaan. En ole vielä saanut selvitettyä, että mikä tässä henkilössä niin viehättää, että tälläistä käytöstä katson. Kukaan itseään kunnioittava ei näin antaisi kohdella ja mieskin on sanonut, että 99% olisi todennut, että riittää. Olen normaalista itsestäni poiketen ottanut rauhallisesti ja koittanut antaa aikaa ja ymmärrystä. Mies vaikuttaa siltä, että on ihan hukassa välillä, mutta oikeasti tykkää ja uskon, että jopa saattaisi rakastaa kun aikaa kuluu.
Mun neuvo on, että ota aikasi. Miksi mies ei saisi ottaa aikaa rakastumiseen, mutta sinä saat? Nauti tuosta ajasta, kun ei ole kahleita ja voitte yhdessä rakentaa sen mitä rakennettavissa on.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kuin omasta kynästä. Me ollaan vuosi sitten tavattu ja vietetään aikaa joskus paljonkin. Tykätään toisistamme. Aivan alussa oli miehen puolelta entisen naisen kanssa vehtaamista ja jätin silloin ensimmäisen kerran. Loppui sillä välin kokonaan ilmeisesti heiltä, kun oltiin pari viikkoa puhumatta ja minä jatkoin elämääni. Soitti ja halusi tavata, koska tykkäsi jo silloin. Toisen kerran mies lähti karkuun, kun sanoin haluvani perheen ja naimisiin joskus tulevaisuudessa, joko hänen kanssaan tai jatkan etsimistä. Jos hän ei niitä halua niin loppuu ja hän vastasi, että loppuu. Se väli kesti puolituntia ja soitti, että ei pysty olemaan erossa.
Seuraavaksi kun nähdään niin puhutaan tulevaisuudesta enemmän ja miten saadaan yhdessä asiat toimimaan, jos saadaan. En ole vielä saanut selvitettyä, että mikä tässä henkilössä niin viehättää, että tälläistä käytöstä katson. Kukaan itseään kunnioittava ei näin antaisi kohdella ja mieskin on sanonut, että 99% olisi todennut, että riittää. Olen normaalista itsestäni poiketen ottanut rauhallisesti ja koittanut antaa aikaa ja ymmärrystä. Mies vaikuttaa siltä, että on ihan hukassa välillä, mutta oikeasti tykkää ja uskon, että jopa saattaisi rakastaa kun aikaa kuluu.
Mun neuvo on, että ota aikasi. Miksi mies ei saisi ottaa aikaa rakastumiseen, mutta sinä saat? Nauti tuosta ajasta, kun ei ole kahleita ja voitte yhdessä rakentaa sen mitä rakennettavissa on.
Heh, oletkohan sen kanssa, jonka kanssa mun suhde loppui vuosi sitten? Oli nimittäin just tollanen ämpyilijä, ei tiennyt yhtään, mitä halusi. Halusi jatkaa ja tavata, mutta painostin suhteen viemisellä vakammaksi ja pakotin hänet valitsemaan, että vakavaa tai ei mitään. Se oli sitten ei mitään. Mutta viimeiseen asti selitti, miten haluaa olla mun seurassani ja kehui mua vuolaasti ja sanoi, että hänellä on tunteita mua kohtaan.
Miehen historia oli sellainen, että näitä lyhyehköjä suhteita oli ilmeisesti ollut useita. Tinderissä oli kokoajan (näin kerran sivusilmällä Tinderin puhelimensa aloitusnäytössä, johon nousee eniten käytetyt sovellukset).
Ei noista kukaan mitään muuta saa kuin tuota inhottavaa oloa, kun ei tiedä, mitä se toinen haluaa, ja sitten pettymyksen suhteen loppumisesta. Tuollainen venkula on ihan sitoutumiskyvytön. En usko, että tulee muuttumaan ja saattaa hyvinkin rakastua milloin vain seuraavaan (tai voi kokoajan olla useampia naisia kierroksessa ja selittää kaikille tuota samaa bullshittia).
Korkeatasoiseksi en sanoisi minäkään. Ihmissuhdetaidot ilmeisesti ihan hukassa, mutta luulee olevansa taivaan lahja naisille? Normaalianyky aikan käytöstä miehiltä, kun otetaan mitä vähimmällä vaivalla saadaan.
Ja ihmissuhde voi papin aamenenkin jälkeen loppua lyhyeen, joten miksi ei vaan nauttia nykyhetkestä jos se tuntuu hyvältä? Jos toinen sanoo jo etsivänä parempaa seuraa, niin sitten ei tietenkään kannata aikaansa tuhlata ja odottaa sydämen särkyistä vaan lopettaa suhde heti. Osoittaa kyllä todellista tunnekylmyyttä ja alemman tason älykkyyttä ihmisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, oletkohan sen kanssa, jonka kanssa mun suhde loppui vuosi sitten? Oli nimittäin just tollanen ämpyilijä, ei tiennyt yhtään, mitä halusi. Halusi jatkaa ja tavata, mutta painostin suhteen viemisellä vakammaksi ja pakotin hänet valitsemaan, että vakavaa tai ei mitään. Se oli sitten ei mitään. Mutta viimeiseen asti selitti, miten haluaa olla mun seurassani ja kehui mua vuolaasti ja sanoi, että hänellä on tunteita mua kohtaan.
Miehen historia oli sellainen, että näitä lyhyehköjä suhteita oli ilmeisesti ollut useita. Tinderissä oli kokoajan (näin kerran sivusilmällä Tinderin puhelimensa aloitusnäytössä, johon nousee eniten käytetyt sovellukset).
Ei noista kukaan mitään muuta saa kuin tuota inhottavaa oloa, kun ei tiedä, mitä se toinen haluaa, ja sitten pettymyksen suhteen loppumisesta. Tuollainen venkula on ihan sitoutumiskyvytön. En usko, että tulee muuttumaan ja saattaa hyvinkin rakastua milloin vain seuraavaan (tai voi kokoajan olla useampia naisia kierroksessa ja selittää kaikille tuota samaa bullshittia).
Mulle osui myös täsmälleen tuollainen mies kohdalle joitain vuosia sitten, niin ikään tinderistä. En pitäisi mahdottomana että olisi sama mies kyseessä.
Mulla melko samanlainen tilanne, tapailtu nyt puolisen vuotta. Olen mieheen todella rakastunut, mutta hän sanonut ettei hänellä vielä ole kovin syviä tunteita minua kohtaan ja että hänellä menee rakastumiseen enemmän aikaa... Mutta hän haluaa silti jatkaa ja kaikki kuulemma hyvin, eikä ole muita. Seksi toimii ja meillä on yhdessä kivaa, mutta monet seikat vaikuttavat siltä ettei hän halua sitoutua enempää. Esim. hellyyttä ei oikein osaa/halua osoittaa, eikä muistanut syntymäpäivänäni minua mitenkään, ei jouluna (vaikka itse ostin hänelle lahjan).
Minua kalvaa tilanne jatkuvasti, en halua olla tällainen hyväksikäytetty sinisilmäinen ressukka.. Vaikka sydän särkyy, on minun ensi viikolla tämä suhde lopetettava. Ansaitsen suhteen jossa toinen täysillä tunteilla mukana.
Anteeksi vastaukseni. Ei voi, jos seksoa vaan hakee. Se on just niin kuin mies sanoo, ikävä kyllä. Eli älä kuluta aikaasi siihen tai pelimieheen. Joskus on tosin tapauksia että rakastuu tyyliin 20 vuoden päästä, mutta tuskin silloin haluat enää sitä. Jos mies ihastuu, se tekee sen ilman seksoakin, kauempaa ja ehkä melkein tapaamatta - jos kokee jonkun naisen sopivaksi itselleen. Tai sitten tapailee ilman intiimipuuhia, tutustuen.
Vierailija kirjoitti:
Ikinä, siis ikinä en suostuisi tuollaiseen suhteeseen!
Missä hyvä nainen on viimeinenkin itsearvostuksen rippeesi?
Tämä!! Olis vaikka mikä Ralph Fiennes niin kyllä tulisi lähdöt! Joku omanarvontunto ihmisellä oltava vaikka sitten joutuisikin nuolemaan itsekseen haavojaan.
Tämä, että miehet kevytsuhteilee ja roikottaa naisia noissa suhteissa, on ilmeisesti nykyään todella yleistä (ainakin Helsingissä, missä miehillä vara tehdä tuota).
Sellainen varoituksen sana, että nämä ei ole aina mitään huippuhyvännäköisiä ja tosi supliikkeja kavereita, vaan päin vastoin hyvä pelimies on nimen omaan tavallisen, kunnollisen miehen oloinen. Siis sellainen, jota nainen ei osaa epäillä pelimieheksi.
Ihan normaalia on että ette ole vielä rakastuneet, se tarvii aikaa.
Vähän outoa on että mies on sanonut sulle ettei rakasta sua.
Niinpä niin.
Mies ilmoitti, että kun suhde ei alusta lähtenyt jotenkin oikeaan suuntaan, tajusi hän sen vasta nyt kun on ollut exän kanssa taas tekemisissä enemmän. Näin parin päivän pohtimisen jälkeen ymmärrän, ettei asialle voi tehdä mitään muuta kuin lopettaa suhde. Tuntuu itsestä oudolta, että joku tajuaa asian vasta kuukausien tapailun jälkeen. Koville tämä tulee ottamaan, mutta asioista on selvittävä.
Ei se mies tule minuun rakastumaan eikä suhde tästä konfliktista tokene. Ehkä ajatus suhteesta ei ollut alunperinkään mielessä. Näin saadaan minut tuntemaan suurta syyllisyyttä ja huonommuutta.
Sekoitetaanko tässä nyt rakastuminen(ihastuminen) ja rakastaminen keskenåän?
Jos on pari kuukautta tunnettu en usko rakastumisen vielä heränneen. Koska kyse on luottamuksen rakentamisesta ja aikaa on kulunut liian vähän.
Miksei voisi? APhan sanoo, ettei ole vielä itsekään rakastunut..
Mies sanoi, ettei asioita voi korjata. Hän ei tule rakastumaan minuun. Asia on varmasti parempi ottaa siten kuin ihminen sen sanoo ja jatkaa omaa elämää. Nyt hän on rikkonut niin paljon, että minun tunteeni ovat alkaneet hiipua ja varmasti olisi mahdotonta päästä yli sanotuista asioista. Itse onneksi tiedän, että asiat mitä olen sanonut ovat mitättömiä tuohon nähden, eivätkä riko ketään henkisesti kuten nämä miehen sanomiset minulle. Hänen tarkoitus oli vain auttaa minua. No, ei tainnut miettiä asiaa kovin paljoa.
Minullekin yksi mies sanoi, ettei voisi ikinä rakastua minuun (läheisyyttä kyllä olisi halunnut ja itselleen sopivaa yhteydenpitoa, samoin halusi minun pitävän häntä tärkeänä). Kysyin syytä tähän, mutta ei osannut sanoa. Epäilen vahvasti sitoutumiskammoa, ehkä myös jotain persoonallisuushäikkää, koska antoi niin ristiriitaista viestiä ja sai raivareita.
En ole ikinä tavannut tuttavapiirissäni miestä, joka olisi rakastunut hitaasti. Kyllä se on aina ollut se naisosapuoli, joka on syttynyt hitaammin. Jos mies sanoo, ettei tunne tarpeeksi tai ei ole riittävän rakastunut vakavaan suhteeseen, niin yleensä siihen on jokin syy: nainen on vanhempi, naisella on lapsia tai ei voi enää saada lapsia, naisen persoonassa ja luonteessa on jotain, joka tökkii (liian hissukka tai räväkkä, liian innokas tai boheemi). Joskus mies saattaa ajatella, että naisen elämäntapa poikkeaa liikaa omasta, ja se epäilyttää. Esim. jos nainen on liian paljon matkustava (tai liiaksi kotikissa), rakastaa luksusta tai sisustusta liiaksi jne. Kaikki tällainen voi asettaa paineita miehelle, jos naisella tuntuu olevan jo etukäteen hirveän tarkka käsitys siitä, millaista elämän "pitää" olla. Vinkkini on, että jos mies sanoo, ettei tunne riittävän paljon voidakseen alkaa suhteeseen, niin häntä kannattaa uskoa. Ei kannata alkaa suhteeseen, joka on alusta asti tuhoon tuomittu. Asiat sujuvat helposti omalla painollaan, kun molemmat ovat täysillä mukana. Pelkkä ulkoinen vetovoima tai seksi ei riitä kannattelemaan suhdetta.
Jätä ukko ! Pitää sitä olla Rakkauttakin !
Vierailija kirjoitti:
Sekoitetaanko tässä nyt rakastuminen(ihastuminen) ja rakastaminen keskenåän?
Kyse ei selvästikään ole mistään terminologia saivartelusta. Se mies ei selvästikään ole ihastunut eikä rakastunut, eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tavannut tuttavapiirissäni miestä, joka olisi rakastunut hitaasti. Kyllä se on aina ollut se naisosapuoli, joka on syttynyt hitaammin. Jos mies sanoo, ettei tunne tarpeeksi tai ei ole riittävän rakastunut vakavaan suhteeseen, niin yleensä siihen on jokin syy: nainen on vanhempi, naisella on lapsia tai ei voi enää saada lapsia, naisen persoonassa ja luonteessa on jotain, joka tökkii (liian hissukka tai räväkkä, liian innokas tai boheemi). Joskus mies saattaa ajatella, että naisen elämäntapa poikkeaa liikaa omasta, ja se epäilyttää. Esim. jos nainen on liian paljon matkustava (tai liiaksi kotikissa), rakastaa luksusta tai sisustusta liiaksi jne. Kaikki tällainen voi asettaa paineita miehelle, jos naisella tuntuu olevan jo etukäteen hirveän tarkka käsitys siitä, millaista elämän "pitää" olla. Vinkkini on, että jos mies sanoo, ettei tunne riittävän paljon voidakseen alkaa suhteeseen, niin häntä kannattaa uskoa. Ei kannata alkaa suhteeseen, joka on alusta asti tuhoon tuomittu. Asiat sujuvat helposti omalla painollaan, kun molemmat ovat täysillä mukana. Pelkkä ulkoinen vetovoima tai seksi ei riitä kannattelemaan suhdetta.
Mun tuttavapiirisssä puolestaan on hitaasti rakastuvia miehiä.
Seksi kelpaa mutta muu seura haetaan muualta. Olipa yllätys. Ymmärrettävää, että usein näitä asioita ei tunnu jostain syystä löytyvän samasta ihmisestä. Varsinkaan miehille.
Itse näkisin, että henkinen yhteys vaatii pitkän ajan syntyäkseen, mutta nykyajan instant sukupolvi ei ymmärrä, ettei tätä aikaa voi nopeuttaa ja siksi suhteet sellaisia lyhyitä 'ei tunnu heti oikealta' -lopetan juttuja.
Ei ainakaan tunneälykkyydeltään korkeatasoinen mies. En voisi kuvitella, että minä naisena tai joku mies sanoisi minulle, että en rakasta sinua. Ei tuollaista edes sanota ääneen (jos ei haluta erota) plus ylipäätään tuntuu tunnekylmältä, että tilanne on tuollainen.