!!KESKIVIIKKOA SYYSäidit04!!
Kommentit (27)
Ihan vaan omanapaisesti ilmoittelen itsestäni.
Kova leipomisvimma ollut päällä,pullaa,kuivakakkua ja pasteijoita pakkanen täys.Ihana " uusi " ohje minulle oli suklaabostonkakku,nam!!
Arvatkaa paukkuuko kilot!!!
Lasten huoneita ollaan myös uudelleen järjestelty.Vierashuoneesta jävi luopuminen kun esikko valloitti sen omaksi valtakunnaksi.
Kolmosen huone jäi nyt tyhjilleen kun muutti asuttamaan kakkosen kanssa samaa huonetta(onneksi on iiisot huoneet)Prinsessoja kun kumpikin ja barbi/braz leikit suuren suosion saaneita,uskon sujuvan hyvin.Tyhjään huoneeseen sisustan sitten tulokkaalle omaa koloa.Tietty nukkuu ensin meidän vieressä mutta pinnasängyn,hoitopöydän,ym laitan sinne valmiiksi.Ja nojatuolin itselleni imetystä varten=)Ihanaa sisustaa pienen huonetta ja hypistellä pikkuruisia vaatteita....hmm...vaipuu haaveisiin=)
Odotan innolla 4d ultraa joka joulukuun puolivälissä,nyt kun meidänkin kuntaan on sellainen hienous saatu pakko mennä=)
Voimia kaikille syysmammoille omille tahoilleen!!
Leanna jne rv 21+
Ja eiku leipomaan!!Miten tän sais poikki?Kohta pullistun kuin pullataikina itsekkin...Tainnut olen jo...
Lumet sulanu ja poika pääs pyörällä tarhaan :-) Huomattavasti nopeampaa vaikkakin on kävely reipastunu viimetalvee verrattuna.
Kiirus päivä taas..kohta kauppaa ja poika 12kotii.Illalla sil on jumpassa uintia eli hikistä odotusta mulla ja typyllä kuumassa pukuhuoneessa-ei kiva!
Täytyy laittaa toimeksi
jatu
Siivous takana ja muuta hassu! supistus aikaan saatuna. No, pääasia et sai taas huushollin johonkin kuntoon.
Lennille varasin iltapäiväksi ajan lääkäriin kun yskä pätkii jo yöunen ja sit poitsu on välillä tunnin /puoli tuntia hereillä. Muuten aika terveenoloinen mut kiukku herkässä. Nuhaa on myös. Mut se enterorokko tais olla tosi lievää. Nyt pari näppyä sormissa ja muutama lisää polvissa, eikä noita tunnu kutittavan.
Tänään on vapaapäivä tarhasta. Ajattelin jos Lenni jäis sit joulukuun alusta kotiin kun mies aloittelee työt ja ne alkaa ilmeisesti klo 6 aamulla joten en jaksa vauvan kans Lenniä kuljettaa edes joulukuuta ennen kahdeksaa tarhaan. Saadaan sit aamut kelliä rauhassa ja kun meillä on noi päikkärit melkein jääny pois niin illallakin nukkumaan meno on jo puoli kasilta. Sanoisin et ihanaa!! Kun tarhassa unien kans se meni vähintään yhdeksään.
Jos vuoden alusta sit keksis jotain " harrastetta" Lennille parina päivänä niin riittänee noin pienelle.
Miehen kurssikokeen tulokset tulee puolilta päivän niin jännitetään sitä tässä. Muuten on mentävä uusimaan ennen kuin voi aloittaa pirssikuskina tuolloin joulukuussa.
Mut nyt jotain pöperöä pöytään.
Reeli, lenni ja masukas 40+4 (voihan se olla et tuo alapää ei lähde " aukeamaan" ennen kuin sitä vähän ronkitaan... )
Meillä aamu alkoi vasta puol10
joten kaikki hommat ihan vaiheessa!
Olllaan katottu Hilman kanssa dvdltä Himiä :)
Ihana Ville!
Meillä ei ole näkynyt telkkari eilisilta viidestä asti!
Kaapelissa jotai häikkää.
nyt heräs kirppu
moi
ramika ja irmat
Mua tympii kaikki ja ärsyttää. Mitään ei jaksais. Nekku nukahti jo puol12 päiväunille, oli niin poikki. Isovanhemmat kaupassa, kohta tulevat. Laitoin kanat uuniin, yököttää, en niitä itse kyllä syö. Jostain syystä kanaruuat välillä tökkii tässäkin raskaudessa. Mulla menee totaalisesti hermot näihin ' no supisteleeko' kyselyihin, niitä tulee 100krt päivän aikana.. Kyllä varmasti ilmotan sitten, kun aika koittaa. Ja et leikkimieliset ' no alahan nyt synnyttää' letkautukset raivostuttaa vielä enemmän. Oon niin väsynyt, et en oo hyvää seuraa appivanhemmille, kun ei jaksa olla sosiaalinen. Aamunkin istuin vaan netissä ja halusin olla rauhassa. nea viihtynyt hyvin, kun pappa toi eilen tullessaan mun vanhat barbit, joita noin 10. Ihan onnessaan niillä leikkii. Pitäs taas kirjastoon mennä kirjat vaihtamaan.
leanna, ihania juttuja leivot! Nautihan vauvajuttujen laittelusta! :)
reeli, hyvältä kuulostaa pojan hoitokuviot! Toivottavasti paranee taaperoinen pian!
Taidanpa laittaa kahvia tulemaan. Päästä nousee savua, kun kaikki niin ärsyttää. Onneksi sain hetken olla itsekseni. Yäk, kanan haju tulvii jo uunista.. No nyt vieraat palas, moi..
Enkeli1
Missä te ootte? Päivä on harmaa ja kurja ja kaikki ovat jonnekin hävinneet!! Pinoon heti!! Tämä on käsky! Edes se tuttu BÖÖ! ;-)
Enkelille juu on rasittavaa kun kaikki kyselee joko joko.
Kyllä tapana on ilmoittaa viimeistään sitten kun käärö on sylissä :)
Ynis, kuulosti ihanalle sun hotelli-ilta omassa hyvässä seurassa.
Meillä on auto rikki joten bussilla jouduttais menemään päikkäreille miehen kämpille. Anoppi ja appi asuu lähellä, varmaan voitais mennä päikkäreille sinne.
Illalla mennään esikon kanssa IronMaidenin keikalle, poitsu ollu fani jo varmaan 8 vuotiaasta. Mäkin olen oppinut tykkäämään tää on jo toinen niiden keikka mihin mennään poitsun kanssa. Ei vaan ole kovin halpaa lystiä, 150 e 3 lippua. Ne on kyllä ostettu jo monta kuukautta sitten.
Lila voimia sulle sairaala-aikaan ja ikävään. Hurjia reaktioita pienellä.
Hilu
Ensin, kiitos Lila, oli kiva nähdä ja suurkiitos kantoavusta!! Väsynythän se oli, nuhahti autoon lopulta just ennen kotia kun oli huutanut ensin äänensä käheäksi... En kyllä lähde tuon uhmiksen kanssa enää kaksin mihinkään. (paitsi pe olen luvannut jo kaupungille.... auts.) Muille taustatiedoksi, tapasin lilan taysissa ja siellä meni kaikki hyvin, kunnes piti lähteä kotiin. Äidin pikku taaperoinen sai " pienen" raivarin, huusi niin että koko tays raikui, makasi lattialla selkä kaarella hiestä märkänä ja kiljui..... ei olisi halunnut vielä lähteä vaan jäädä sinne leikkimään, siellä oli TOSI kiva leikkihuone ilmeisesti! Normaalisti olisin vaan napannut pojan kainaloon että nyt mennään, mutta tämän mahan kanssa potkivan, kiljuvan ja rimpuilevan 15 kg lapsen saaminen parinsadan metrin päässä parkkaipaikalla olevaan autoon onkin toinen juttu....
nyt nukkuu tyytyväisenä tuolla sängyssä, ja mä lepuutan hermojani täällä. Onneksi noita kohtauksia ei ole päivittäin, mutta yksikin tuollainen on liikaa.
Vauvakin potkii mua, eli äiti raukka saa potkuja sekä sisältä että päältä... Eilen supistelikin vähän kävelylenkin jälkeen, muttei niin että olisi vielä lähtö edessä. Tänään tulee taas laatoittaja jatkamaan, joten hyvä niin, saadaan remppa valmiiksi ennen vauvaa.
Enkelille ja Reelille peukutan täällä, että pääsisitte pian lähtemään ja kaikki menisi hyvin.
leannan leipomiset kuulosti ihanilta. Mistä sä sitä energiaa saat? Uskomaton olet!!
Täällä sataa vettä, kaikki lumet sulaa varmaan ennen viikonloppua jo. Tylsää. Inhaa kahlata tuolla sohjossa ja kurassa ja pimeääkin on ellei ole lunta.
Ramikalle piti sanoa, että tuun aina hyvälle tuulelle sun kirjoituksista, sulla on ihana oma tyyli sanoa asiat :)
Pää ei toimi nyt(kään), uhmis imi äidistä hetkellisesti kaikki mehut. Palaan kun jotain tulee mieleen.... Tulkaahan muutkin koloistanne, bööt edes.
äitikuu rv 37+1
Heti aamul kertomaan millanen oli!!!!
Mekää ei varmaan kovin kauan päästä keikoille kaksin ku saadaa pikkumies mukaa.Nyt ´vaa sais tula joku hyvä keikka!!!!Tai tulis liput myyntii helmikuus...
jatu
Tässä Ynistä odotellessa kerronpa teille miten meidän päivä on sujunut...
Aamulla herättiin 7.30 mikä oli ihan ok, olihan meillä avoimeen meno kl9. Kolme kiukkukohtausta saipi Onni tuossa ajassa ennen kuin oltiin valmiit avoimeen. Ja kiukkusipa sitten äitikin. Avoimessa oltiin vähän jälkeen 9 ja siellä kaikki meni hyvin. Sitten bussiin, että päästään kaupungin toiselle puolelle kauan odottamalle lastenlääkärille allergia-asioita puimaan. Juuri kun oli meidän aika painaa pysähdy -nappia, kuski jarrutti täysillä valojen vaihduttua punaiseksi ja minä sekä vaunut (Onni istui niissä) kaaduttiin! Onni löi päänsä lattiaan ja vaunujen kuomu vääntyi. Sitten bussista ulos ja äidilläkin pääsi itku. Sitten etsittiin sairaalan kyljestä oikea ovi josta löytyisi lääkäri. Puhelin soi (niinpä tietysti kun akku oli ihan finaalissa) ja ehdin vain kuulla, että tk-avustaja se ja se täällä päivää. Olisin ilmoittanut, että lääkäri valitettavasti.... Ja sitten loppui akku. Menin johonkin terveysneuvolan tiloihin ja kysyin kukahan mulle mahtoi soittaa. Mut opastettiin oikean avustajan huoneeseen ja asiansa oli tietysti se, että lääkärin lapsi oli sairastunut tarhassa ja hän joutui lähteä hakeen sitä. Aikanne on peruttu!!! Kiitos, aika hyvissä ajoin ilmoititte, nimittäin 15min ennen kuin aika olis ollut.
Voi iso itku! Ja aika iso *itutus!!! Nyt ollaan onnellisesti kotona ja Onni nukkuu pihalla. Nukahti jo ennen kuin päästiin sitten lopulta bussiin kun käytiin äidin työpaikalla toisessa sairaalassa.
Täytyy sanoa, että tämän illan illallistaminen Ynkän kanssa tulee tarpeeseen. Ja tulis kyllä tarpeeseen miehellekin olla kaksin Onnin kanssa se mun Tampere viikkis. Hoksais kuinka vaikea vaihe taas Onnillakin on menossa...
Joko ne kaarimaljat täyttyi? Vaunujen korjaus/korvausasia on hoidossa, soitin jo bussifirmaan. Ja ONNEKSI Onnille ei käynyt kuinkaan lopulta.
T-P
Pienet rajoittavat tehokkaasti mamman istumista koneen ääressä.
Hauskaa shoppailua TiPille ja Ynskylle. Pistäkäähän Visat vinkumaan. Ja onneksi Onskalle ei käynyt kuinkaan, hui!
Äk:lle vertaistukihalaus. Meillä asustaa kanssa mister Uhma. Oikea draamakuningas. Hermot menee, vaikka kuinka yrittää ajatella että tuo kaksivuotiaan uhma on normaalia kehitystä ja se on hyvä merkki, lapsi alkaa itsenäistyä.
Mistä Leanna saa kaiken tuon tarmon? Lähetäppäs sitä myös hieman tänne päin. Että oikein monen sortin leipomisia... Meillä taitaa pakastin huutaa suorastaan tyhjyyttään.
Kukkuu! Voitko paremmin?
Enkelille ja Reelille supistuksia, kunnon sellaisia, että pääsette tosi toimiin!
Rosalle toivon löytyvän sopivia ruokia. Ja useita!
Nyt menen. Mutta palaan!
Mimmu ja lapsukaiset x3
Lapsemme oli sairauden jälkeen puoli päivää tarhassa eilen, ja eikus kotiin. Lukemat 39c. Plaah. Onneksi ihana mieheni on kotona, kun sen oma selkä on sökönä. Pointtina kuitenkin, että meiläl on tosiaan mies minua enemmän poissa lapsen takia. Itse olen sitten viettänyt sählyturnausvoittoisen työpäivän. Onneksi tuomaroitavat olivat pieniä, kun tuo sähly ei ole just se mun juttu :)
Lykkyä Reeli ja Enkeli.
Pile: Onneksi leikkaus on nyt takana
nyt uhmis vaatti, ei äiti kirjoita, sylkkää, eli solonkkari
hk
Raskautetuille jaksua!
Äk:eipä varmaan ole helppoa uhmiksen ja mahakkaan kanssa... Mulla on välillä hermo menossa uhmiksen ja kauppakassin kanssa - ja kassin saa sentään laskettua pois käsistä. Oikeastaan Typyllä on helpompi vaihe uhmassaan, mutta tarhasta kotiintulo on usein hankalaa. Viimeistään kotioven edessä heittäytyy täysin selälleen.
TiPi: hui teidän ilmalentoa. Onni onnettomuudessa, että selvisitte ehjin nahoin. Mukavaa shopbailua!
Hipsu: voi pikku potilasta... Kammolla kuuntelen täällä yskänrohinaa nukkumaan mennessä. Olin viime viikolla kaksi päivää poissa töistä ja tuntui jo siltä, että ei hyvä.
Hilu: hauskaa konserttia. Luulen, että muutama muukin pikkumies on seurananne :-)
Leannan leipomukset kuulostavat tosiaan herkuilta. Mulla oli vaikeaa suunnitella tämän viikon ruokalistaa, joten leipomiseen ei minkäänlaista mahdollisuutta. Se aika kuukaudesta on kyllä käsillä, että kaikenlainen makea maistuu :-)
Perjantaina on pakollinen iltameno ja lauantaina koulutusta 9-18, joten täytyy tehdä sapuskaa perheelle valmiiksi. Keitot olisivat niin hyvä ja helppo valinta, mutta nykyisellään Typy tosiaan juo vain liemen, makkarakeitosta juuri ja juuri napsii makkarat myös.
Eilen iltapalaksi ja heti aamulla koitti Typynen vängätä pullaa ja mehua tarjolle :-)
Heh, telkun ääreen ja hetikohta tarhalle...
Keilin
Olihan sillä pojalla sit keuhkoputkentulehdus, kuulostikin tuo rykiminen aika hurjalta, no, jospa nyt yöt rauhoittuisi ennen kuin vauva aloittaa omat " yönsä" .
Eipä supisteluita näkyvissä. Potkiskelua täälläkin. Yliaikaiskontrolliaikaa ei vielä antanut sanoi et soita ma uudelleen. No, tiistaiksi kuitenkin lupasi sen ajan ja kehoitti pe käymään vielä neuvolassa. no, käydäänpä sitten.
T-P: Onneksi selvisitte säikähdyksellä kaatumisesta ja kurjaa et lääkäri perui.
Päätä särkee kun viime yö oli niin katkonainen, odotan innolla et illalla pääsee saunaan. Huomenna on isäni syntymäpäivä ja pe serkkuni syntymäpäivä, saa nähdä saako jompikumpi " synttärikaiman" .. vai miten sen sanoisi? (sarjassamme uusia suomenkielen sanoja.. mitäs opet sanotte?)Sit pe on kans miehen 2vuotiaan velipuolen nimipäivä ja su minun äitini nimipäivä ja ma miehen nimipäivä... On näitä päällekkäismahdollisuuksia monia. Mut hällä väliä tulis nyt vaan äkkiä.
Mies sai muuten sen kurssinsa ekalla läpi joten ei tarttee enää jännittää. Miettikin tuossa uskaltaisiko ottaa pari kaljaa illalla juhlan kunniaksi. Minä lupasin, pääseehän tuota vaikka taksilla ja tuskin sitä edes niin kiire tulee.
Mulla ei vielä niin paljon oo kyselty " joko joko???" Mut hauska kun miehen kaverilla ja hänen tyttöystävällä on jouluaattona laskettuaika, niin hän on soittanut jo kolme kertaa miehelle tällä viikolle että eikö vielä??? Voi se olla heilläkin odotusta jos menee yli.. tai vaikka ensivuoden puolelle...(Ne on nuo ensisynnyttäjät!!)
Voi Hipsun Kepsutti parkaa, toivottavasti paranee pian!
Hyviä vointeja myös muille!
Reeli, Lenni ja masu edelleen 40+4
yritän näin valveillakin - hurlumhei - taudit pois, murheet pois, surut pois!
Rottakokeesta on ollut taukoa. Isänpäivälahjaksi appiukolle veimme koko viisihenkisen perheen evakkoon heille. Tänään taas jatkamme koetta. Sen on suunnitellut kaksikasvoinen ilveilijä, joka seuraa rottaemoa. Sille on kerrottu, että pöly on ehkä vaarallista ja sitä on joka puolella. Ilveilijä istuu lasiruudun takana kellon kanssa katsomassa missä ajassa rottaemo juoksee itsensä hengiltä yrittäessään suojella poikasiaan näkymättömältä pahalta.
Sellainen tarina. Kiitos mimmu kysymästä, paremmin voin. Myönnettävä on, että vain sillä vaivalla, että raahaan pesuettani muualle ja kärsin siellä sitten tiellä olemisen tunteesta ja puuttuvien tavaroiden aiheuttamasta vaivasta.
Kukkasella on kiitettävä uhma. Nukutus on mielenkiintoinen prosessi sisältäen kolmiviivaisen c:n fermaatissa. Äitinä tunnen itseni melko lailla julmuriksi kun lapseni nyyhkytyksiään niellen vihdoin nukahtaa. Muuten Kukkiainen on tosi suloinen höpöttäjä ja hassuttaja. Mm. tietokone sanoo " misus meeuu" (I senced there was some mail)
Kaunokainen oppi mummolassa pyörähtämään takaisin mahalta selälle ja hypistelemään varpaitaan. Painoa ja pituutta oli mittalassa tullut riittävästi.
Ynksyn hotelliyöt on ihan törrrrkeen kadehtituttavia. Lilalla kurjia tuloksia latistuksessa. Hilulle hauskaa konserttia! Leannalta taidan ryöstää leipomaintoa ja Jatun pojulle onnea uudesta taidosta!
Kukkuu
Meidän kone on ihan puosta (siis pepusta). Virustorjuntaohjelma kaatui ja arvaatte lopputuloksen. Nyt on uusi torjuja käytössä, mutta jokin vielä mättää. On niiin hidasta tämä toiminta. :(
Onneksi Kukkuu kävi kertomassa itsestään. Olen ollut suuressa huolessa. Pidä itsestäsi huolta, ettet ole ihan rikki hetken päästä. Tosi helppoa neuvoa täältä, kun tilanne on oikeasti kaoottinen ja huolta piisaa, mutta olet tärkeä ja todella arvokas, joten konkreettinen apu on nyt tärkeää. Voisinko minä auttaa jotenkin? Treffattaisko kahvien merkeissä? Kannan rukouksissa mukana. Haleja.
Lila: paljon voimia ja jaksua sairaalajaksoon ja huoleen kaikista läheisistä. Pidän peukkuja ja todellakin toivon, että sopivia ruokia löytyy. Halit.
Supistuksia hurjasti Reelille ja Enkelille. Joka päivä piipahdan töissä koneella monesti seuraamassa tilannettanne.
Sairastupiin jaksua. Samat taudit pyörii meilläkin vain kuume pysyy poissa.
Täällä mennään eteenpäin aaltoilen. Toivo, väsy, suru, ilo jne.
Smuik!
-Mimmuli ja Nöösä
Äk, kiva kun kävitte. Omaa uhmistani en näe huomenna, isi oli luvannut viedä hänet kerhoon. Jaksuja masun ja taaperon kantoon! Kyllä perjantaina kaikki sujuu.
Kukkuulle jaksuja!
Enkeli, jaksuja!
Tänään piti olla latistukseton päivä. Ajateltiin kehittään Rosan suun hienomotoriikkaa riisikakuilla. Riisihän Rosalle käy. Motoriikan kehittyksestä tuli suunympärys punaiseksi ja pienet kädet jotka pinsettiotetta harjoitteli samalla. :-( Pah, koko touhu alkaa tuntua ihan isolta vitsiltä. Huomenna kukkakaali j a perjantaina hirvi latistuksessa.
Pomo suuttuu.. täytyy lopettaa.
Lila75
Lila, kuulostaa aika kovalta tahdilta teidän altistukset. Vaikka oireet tulee iholle, suolistokin " päästää läpi" . Kun yhdestä tulee oireet ja sitten heti perään kokeillaan uutta, voi näyttää että sekin aiheuttaa oiretta. Ja tyypillistä on, että ennen sopivat ruoka-aineet aiheuttavat nyt oireita. Tottuus on kuitenkin toinen. Kannattaa odottaa, että edellisen alstistuksen oireet ovat kunnolla poissa, ennenkuin kokeillaan uutta.
Anteeksi, kun puutun, mutta tää on verissä. Olette varmasti hyvässä hoidossa ja tää on taas vain mun tapa hoitaa.
Nyt lapset unille.
Mä vaan tässä pikaisesti. Appiukon ja Nekun kans aamupalalla. Mies töihin lähdössä. Yöllä supisteli ja tuli nukuttua huonosti. Nyt selkä kipeä. (Nekun synnytys alkoi jatkuvalla selkäkivulla..) Mut ei tää tässä kerkee syntyä, isovanhemmat tänään päivällä lähtee :-( Oon pettynyt. Nekku heräs jo ennen kuutta ja ei enää nukkunut, valveutu kun pelkäs mummin kuorsausta taas..ajoissa unille sitten päivällä. Mitähän tänään, tääl on niin jouluinen vesisade..pulkkaa varmaan tartte koko talvena!
Lila, voi Rosaa..kunpa löytyisi pian sopivia juttuja! Voimia!
Palailen varmaan myöhemmin..
Enkeli1 ja Nea+minivauva 39+4