*G: Minkä ikäisenä teillä parturoitiin koko tukka?
Hei! Minulla poika ikää 1v 4kk, etutukkaa pariin kertaan vasta saksittu. Ajattelin antaa taka-tukan kasvaa korkkiruuvi kiharoille. :)
Kommentit (12)
Siihen asti äiti oli saksinut etutukkaa kotona, ja välillä tasoitellut takahiuksiakin. Ammattilaisen käsissä hiuksista tuli, yllätys yllätys, paljon kauniimmat kuin äidin keittiösaksikäsittelyn jälkeen.
Poika on nyt 10 kk ja etuhiuksia oon muutamaan kertaan vähän lyhennellyt kun menivät silmille, takatukkaa ei ole vielä tarvinnut leikata kun ei ole kovin pitkä. Tytöllä hiukset menee kiharaan, vauvasta ei vielä osaa sanoa, mutta kun kerran isällä ja äidillä on kunnon luonnonkiharat niin luulen että pojallekin tulee.
Pitkästä niskatukasta en henk.koht. pidä ollenkaan, mieheni suorastaan inhoaa 80-luvun niskatukkaa, eli ei sellaista meidän pojalle, kiitos ;)
..Vuoden ikäiseltä pojaltamme leikkasin kaikki haivenet pois, koneella :) Seuraava kerta oli vasta 2-vuotiaana jolloin hiuksia oli jo enemmän/tuuheammin. Nyt annan kasvaa kun menee niin kauniisti laineille :)
Tytöllä ikää 2v9kk ja tukka saa kasvaa niin kauan kuin siitä ei ole mitään haittaa lapsen leikeissä eikä kietoudu öisin kaulan ympäri. Meidän kampaajakäynnit menee siis vielä pitkälle.
ja siitä lähtien parturissa on käyty säännöllisesti. Nykyisin pojalla (ikää jo kohta 4 v) on ihan lyhyt siilitukka, jonka mies ajelee kotona.
lueskellut TM:ää sun muita autolehtiä. Viime kesänä leikkasin itse koneella 3 mm siilin, ja sen jälkeen olen itse siistinyt niskaa ja sivuja. Itse tykkään, että pojalla on siisti ja LYHYT tukka, mutta jokainen tyylillään =)
Ja eipä ole vielä ollut tarvetta saksille,ei edes pienelle tasotukselle ;-)
Esikoispoikain oli reilustu yli2 ennenkun edes otsa tukkaa tasotettiin.
Siitä lähtien hän on käynyt parturissa 2-3 kk:n välein.
Toinen poika oli parturissa ensimmäisen kerran vasta
noin vuotta vanhempana. Vieläkään hänen hiuksiaan
ei tarvitse leikata yhtä usein kuin esikoisen, vaan melkein
joka toinen kerta riittää (noin 4 kk:n välein).
Vauvojen/taaperoiden hiusten määrässä ja kasvussa
on isoja eroja!
oli ensi kertaa äidin " parturissa" vähän yli vuoden ikäisenä. Kesäksi oli kiva saada siisti ja lyhyt tukka.
Nyt leikkaan parin sentin mittaiseksi noin kerran puolessatoista kuussa.
Nalle ja poika 1v 9kk
Molemmilla pojillani on huikean paksut hiukset isän perintönä,sekä mahdoton hiusten kasvu!Esikoinen oli 9 viikkoinen ensimmäisellä parturireissulla,kuopus pisti paremmaksi ja oli vain 7 viikkoinen!Molemmilla oli mahdottoman pitkä ja tuuhea tukka syntyessään.Nyttemmin ajan koneella jannujen hiukset kerran kuussa (esikoinen 2v9kk ja kuopus 1v4kk).Meillä on tallennettu ensimmäiset hiuskiekurat molemmilta,sekä parturin kuitti; esikoisen eka parturointi maksoi 2 euroa ja kuopuksen 3 euroa =D.Ja koko tukka leikattiin molemmilta!
Ja pitkä niskatukka poikalapsella on IHAN HIRVITTÄVÄN RUMA. White trash-meininkiä.
Sittemmin nyt 1 v 4 kk pojan tukka on leikattu kahteen kertaan sen jälkeen. Paksu, piikkisuora ja nopeasti kasvava tukka on kuten vanhemmillaankin. Olisi minusta epäsiistin näköinen jos annettaisiin kasvaa. Eri asia jos olisi tyttö kyseessä.
Meidän pojan (1,5v) tukka on ohennettu ja leikattu kerran kuussa 10kk ikäisestä. On niin paksu ja kasvaa niin nopeasti, että pää hikoo.
Tukka ois nyt ilman leikkausta jo olkapäille ylettyvä leijonanharaja. On niin paksu kauttaaltaan, et ois kyllä ruman näkönen, jos ei ois leikattu.
Musta on ihan 80-luvun juttuja jos jättää " niskatukan" . Eriasia jos on niin ohut tukka et voi jättää muutaman kiehkuran niin et se ei näytä siltä et niistä kohin ois vaan jätetty leikkaamatta.