Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saisiko PIKA-Apua? Kummat otan: Emmalj. Twin Cerox vai Brion Twinette?

17.03.2007 |

Niin, olen miettinyt pääni puhki ratasasiaa. Lapsillemme tulee ikäeroa liki pari vuotta ja olen ajatellut, että tuplarattaat tarvitaan, kun täällä maaseutukaupungissa kuljemme puisto-, neuvola- yms. matkat jalan säällä kuin säällä. Joskus rattaat on tietenkin saatava autoon ja kaupoissakin niillä pitäisi pystyä joskus kulkemaan. Rivarin ovestakin tulisi mahtua sisään. ;-)

Olen kallistunut Brion Twinetten puoleen niiden kapeuden ja ei-vaunumaisuuden ansiosta. Harmikseni kyseisiä rattaita ei kuitenkaan ollut myymälässä koeajettavana. Nyt tuli mahdollisuus ostaa melkein uudet Emmaljungan Twin Ceroxit. Ne näin kaupassa, mutta tyrmäsin ne lähinnä hinnan ja vaunumaisuuden takia. Mutta kun en ole noita Twinettejä koskaan nähnyt, niin tarvitsen taas apuanne. Kummat siis otan? Käytetyt menee pian käsistä...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmaljungan ec2 eli vastaavat kuin twinetet. Aika nopeasti myimme ne pois ja ostimme emmaljungan kaksosten kuomurattaat tilalle. Myös me jouduimme kulkemaan jalan säällä kuin säällä, enkä saanut noista kevytkuomareista millään tarpeeksi suojaisia vauvalle. Aina tuiskutti, tihkutti tai tuuli vauvaan, niissä kun lapset kulkivat aina kasvot menosuuntaan. Niinpä suosittelen lämpimästi noita emmaljungia ja ihan tästä yksinkertaisesta syystä: käännettävä työntösuunta.

Vierailija
2/5 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyydissä kaksi yli 1,5-vuotiasta, syksyllä tulevat käyttöön vauvalle ja isoveljelle (silloin 2v). Näitä olen siis työnnellyt koko menneen talven, ja aika usein olen käyttänyt nimenomaan lapset minuunpäin. Tuulella ja sateella ei toisinpäin käytettäessä lapset pääse oikein suojaan, vaikka ovatkin kevyemmät työntää katse menosuuntaan. Suosittelisin siis näitä, juuri tuon vaihdettavan työntösuunnan ansiosta (ja se on nopea tehdä kesken matkan). Lisäksi Briojen sisämitta pari senttiä kapeampi, ja ne sentit voivat tulla tarpeeseen... Eihän tuo Twin Ceroxkaan ole sieltä leveimmästä päästä (sisämitoiltaan), mutta niissä on minulla nukkunut nuo 1,5-vuotiaat päiväunensa toppahaalareissa ihan sopuisasti.

Varmista vain ulko-ovenne leveys, meillä oviaukko on kyllä yli 80cm, mutta koska ovi mahtuu avautumaan vain reilut 90 astetta jää se osittain aukon eteen. Onneksi meillä oven vieressä pieni levike, jonka avaamalla pääsee rattaiden kanssa sisään. Olen kuitenkin valmis tuon pienen lisävaivan näkemään koska rattaat muuten niin hyvät (ja mielestäni upeannäköisetkin). Kaikkiin kauppoihin tai kauppakeskusten hisseihin olemme mahtuneet, vaikka aika vähän on tullutkin niissä pyörittyä näiden lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näistyä mielipiteistä, lisää vielä kaivataan!

Kävimme koeajamassa kyseiset Ceroxit. Hyvältä vaikuttivat, mutta jäin miettimään kuomua. Kuomu tuli aika lähelle esikon päätä (85 cm nyt) ja mietinkin, haittaako se. Käytättekö siis kuomua ja hipooko se esikkojen päätä teilläkin? Mitä mieltä esikot ovat asiasta olleet? Pakko kai kuomua on pitää ylhäällä, eihän se muuten suojaa sateelta ja tuulelta. Ihan ala-asentoon sitä ei kyllä kai voi vetää, sitten esikko ei näkisi mitään ja meillä se ainakin aiheuttaisi kohtauksen...

Twinetessä on kuulemmakorkeampi kuomu, mutta nuo Ceroxit olisivat kyllä muuten jotenkin laadukkaamman oloiset ja hintakin " sisäänajettuna" melkein sama uusien Twinettejen kanssa.

Vierailija
4/5 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Jos itse olisin valintatilanteessa ja olisi mahdollisuus hinnan puolesta ostaa Emmaljungat niin niihin kallistuisin ehdottomasti! Laadukkuus on juuri se oikea sana. Twin ceroxeista ei itselläni suoranaisesti ole kokemusta, mutta tollaset E:n crosswayt löytyy ja ovat palvelleet nyt pari vuotta loistavasti!

Kun pikkukakkonen syntyi olin valintatilanteessa itsekin (ikäero meillä 1v6kk) ja valitsin silloin briot - ja ihan metsään meni!! Todella raskaat (no joo, kaikki tuplat on), mutta ennen kaikkea - tyyli ihan 90-luvun alkuun jäänyt, todella avonaiset eli jopa ton esikoisen puolesta kylmäs saati sitten vauvan, työntöaisan korkeussäätö hajosi n. kuukauden käytön jälkeen jnejne. Korjattiinhan se toki takuuosilla, mutta ei se enää uutta vastaava ollut.

Jos vaan ovista mahtuu niin emmaljungat ehdottomasti suna ostaisin. Ja briot olivat todentotta kapeat sisämitoiltaan - kantokoppa (pehmeä) kun oli vauvan puolella niin esikoisella oli tosi tiukat oltavat ja hermohan sillä raasulla meni. Myin briot pois n. 2kk jälkeen ja ostin tilalle gracon stadium duot ja niillä olemme pärjänneet erinomaisesti vaikka ovatkin matkarattaat. Auton takakonttiin kuitenkin huomattavasti helpommat heittää kun esim. twinetet. Ja se työntösuunnan muutos heittoaisalla olis kyllä aika luksusta;) Itselläni meinas vaunuilu vallan jäädä kun en sit yhtään tykänny rattaista - mikä ihmeen mielenhäiriö olikaan kun ne ostin;) Brioja tähän perheeseen tulee enää vain junaradan osina:D!!!

Vieteri

Vierailija
5/5 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosiaan kuomu ylhäällä vain sateella, tuo kuopus (1v9kk) ei tykkää kuomusta yhtään. (Hoitolapseni 1v7kk kyllä istuisi kuomun alla suojassa ihan koska vaan...) Poikani on varmaan n. 85cm, mutta kuomu ei kyllä ihan lähellä päätä ole, häntä vaan muuten se hermostuttaa, kun ei näe joka puolelle vapaasti. Mutta antaa kuomun kyllä olla, kunhan ensin vähän protestoi. Aivan alas vedän kuomun vain kun lapset nukahtavat kärryihin, silloin se on kyllä tosi hyvin suojaava. Meillähän nämä ei ole vielä päässyt testiin vauvan kanssa, mutta suojaavammat ovat kuin Twinetet jo ihan siksi että työntösuunnan voi vapaasti valita.

Joskus olen kuskannut muuten tilapäisesti tuon kuopuksen vieressä toista poikaani (silloin 4,5v), aika isohan hän noihin on, mutta mahtui varsinkin kun oli itse niin ihastunut ajatukseen päästä pikkuveikan viereen. Hänellä kuomu toki otti kiinni päähän, mutta sekin oli sillä reissulla vain hassua ja halusi kuomun ehdottomasti ylös... (Kuomuhan on pehmeä niin että muodosti " kuplan" pojan pään kohdalle.)