Millä pesette/miten hoidatte luonnonkiharaa hiusta?
Itselläni ei mitkään Nuutilan Miian kiharat ole, todellakaan, mutta selvästi kuitenkin taipuisuutta ja ihan kiharallekin menevää ja ongelma on se, että eivät ole ns tarpeeksi kiharat jotta voisin vain antaa olla ja korkeintaan vähän puristella jotain ainetta niihin pesun jälkeen ja voilaa siisti kiharakampaus olisi siinä ja toisaalta taas kun harjaan kuontaloni niin sittenkään se ei ihan suoristu ja ongelmaksi tulee vielä pörröisyys ja sähköisyys.
Plaaah, eikä ole aikaa aamuisin mitään föönäillä tai puunata ja töissä käytössä myös pipoa näin talviaikaan.
T. Tuomittu(ko) epäsiistiin pörröpäähän?!?
Kommentit (29)
Käytän Normal kaupan curly -tuotteita, se vaaleanruskea numeroitu sarja. Mulla on hoitoaine ja kiharavoide (tuotteet 4ja5), muuten ihan marketin kosteuttava shampoo. Kampaan harvalla kammalla, en koskaan harjaa.
Ei parabeeneja, silikonia eikä sulfaatteja.
Helppoa ja halpaa. Tällä systeemillä lähti iänikuinen hilse ja hiuksista löytyi luonnonkihara.
Pesen vähän millä sattuu, mutta laitan aina pesun jälkeen hiuksiin jätettävä kiharasuihketta. Helppoa ja suosittelen!
Mulla teki Philip Kingsleyn Bond Builder ihmeitä luonnonkiharaan hiukseen, käytän siis n. kerran viikossa esipesuna. Saunaan mennessä vaikuttamaan, n. 20 Min päässä ja päälle normipesut. Hiusten kuivatus hamampyyhkeellä, puolikuivina jätettävä hoitoaine tai hiusöljy ja tadaa, hiukset ovat monta päivää tuuhean, sileän ja kauniin kiharat.
Vierailija kirjoitti:
Helppoa ja halpaa. Tällä systeemillä lähti iänikuinen hilse ja hiuksista löytyi luonnonkihara.
Parabeeneillä ei ole mitään tekoa kiharan tai hilseen suhteen eikä oikestaan minkään muunkaan.
"Euroopan komissio ja sen tieteelliset neuvoa-antavat komiteat sekä Yhdysvaltojen riippumaton arviointikomitea Cosmetic Ingredient Review (CIR) ovat toistuvasti vahvistaneet, että parabeenit eivät ole terveydelle vaarallisia."
Tässä tosi kevyt öljy eikä tuoksu juuri miltään
https://www.kmshair.com/fi-FI/Tuotteet/Moistrepair_Hydrating_Oil/
Mulla on kihara ja käytän sarjan sampoita, Moist repairia tai blondishampoota, samoin hoitoaineita. Hyvässä kunnossa on hiukset ilman sen kummempia metodeja.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tosi kevyt öljy eikä tuoksu juuri miltään
https://www.kmshair.com/fi-FI/Tuotteet/Moistrepair_Hydrating_Oil/
Mulla on kihara ja käytän sarjan sampoita, Moist repairia tai blondishampoota, samoin hoitoaineita. Hyvässä kunnossa on hiukset ilman sen kummempia metodeja.
Olen hämmentynyt. Tuohan on oikeasti öljy! Useimmiten hiusöljyt sisältää pääasiassa kaikkea muuta kuin öljyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parabeeneillä ei ole mitään tekoa kiharan tai hilseen suhteen eikä oikestaan minkään muunkaan.
"Euroopan komissio ja sen tieteelliset neuvoa-antavat komiteat sekä Yhdysvaltojen riippumaton arviointikomitea Cosmetic Ingredient Review (CIR) ovat toistuvasti vahvistaneet, että parabeenit eivät ole terveydelle vaarallisia."
Jos ei ole terveydelle vaarallisia, niin ei se tarkoita että ne olisivat hiuksille hyväksi. Niitä vältetään siksi että ne kuivattavat hiusta, mikä on erityisesti luonnonkiharalle huono juttu.
En ole löytänyt yhtään pesuainetta ylitse muiden.
Pitkillä hiuksilla harjaamalla mulle tulee automaattisesti vanhanajan filmitähtien lainekampaus.
Lyhyempänä kihartuvat kuivaessaan miten sattuu. Seasta löytyy korkkiruuvejakin.
On yksi aine, jolla föönaamalla saa tukan suoraksi ja paksun näköiseksi. Se on se Matrixin geelimäinen aine, joka on tarkoitettu afrohiuksille.