Paras eläinlääkäri Tampereella?
Olisi kiva kun lääkäri olisi oikeasti kiinnostunut eläimen hyvinvoinnista eikä miettisi ensisijaisesti vain rahaa. Että olisi aidosti lemmikin hyvinvoinnista kiinnostunut ja kuuntelisi myös omistajaa ymmärtäen, että hänellä on huoli rakkaasta perheenjäsenestään. Plussaa olisi, jos kulkuyhteydet julkisilla olisivat hyvät, sillä aina ei välttämättä ole autoa käytössä.
Evidensiasta on kokemusta, mutta fiilis jäi raha edellä menevästä puljusta joka ei kuunnellut meitä omistajia, kun yritimme kertoa lemmikistä joka on ollut meillä vuosia. Tuntui, että minua ei kuunneltu ollenkaan, vaan päälleni vaan huudettiin ja yritettiin rahastaa ylimääräisellä yöllä päivystyksessä, vaikka lemmikki ei kuulemma enää edes ollut hoidon tarpeessa. Lopulta isosta laskusta huolimatta lemmikkiäni ei edes hoidettu kuntoon, vaikka niin väittivät.
Mielelläni veisin lemmikkini jatkossa jonnekin muualle hoidettavaksi. Evidensian päivystys oli viimeksi ainoa mahdollinen paikka, kun mikään muu paikka ei ollut auki ja huoli toisesta oli kova ja pakkohan se oli hoitoon saada.
Kommentit (27)
Yksittäiseen tapahtumaan kantaa ottamatta voin sanoa, että ultrassa voi eläimen vatsaontelosta löytyä vaikka pään kokoinen kasvain, jolle ei ole mitään tehtävissä, eikä siinä enää mitään verikokeita tai muutakaan tarvita. Toki onnetonta, jos tätä ei osata asiakkaalle selittää, mutta itse olen yhden lemmikin juuri yhden ultran perusteella menettänyt, ihan syystä.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt ultra, ei verikokeita ei yhtään mitään eikä mitään selitystä ultran aikana. Totesi vain että joo ei voi auttaa. Sitten huusi minulle pää punaisena niinku hyeena että mun on tehtävä kuin hän sanoo. Älkää koskaan viekö rakastanne tuonne Papuvetille. Paitsi jos haluatte että uhkailun ja kiristämisen voimin halutaan rakkaasi lopettaa.
Osanottoni rakkaan lemmikin menetyksestä. Mutta ei kukaan eläinlääkäri pelkästään lopettamisen ilosta lopeta eläintä, joten olet varmasti tulkinnut tilanteen väärin.
Yleisellä tasolla: jos etsii paikkaa, jossa voidaan tehdä kaikkea, myös akuuttihoitoa, se paikka ei pääsääntöisesti ole halpa (koska laitteet, tilat, hoitajat, pitkät vastaanottoajat, kalliilla lisäkoulutuksilla hankittu osaaminen) - ja vastaavasti edulliselta paikalta ei voi odottaa kaikkea mahdollista suunnilleen magneettikuvia myöten, mutta esim. rokotukset ja muut perusasiat saa kyllä hoidettua.
Pyynikillä oli hyvä kohtaaminen, kun sain sinne kiireisen lopetusajan koiralle ja tietysti olimme aivan rikki, kun 7-vuotias koira jouduttiin yllättäin lopettamaan. (siis kannettiin sinne, ei kyennyt kävelemään edes eli kyllä, lopetus oli ainoa vaihtoehto) Ei valitettavaa yhtään. Tosin on ainoa kerta, kun olen siellä käynyt.
Erikoinen kokemus on tuosta Reviiristä useamman kerran. Sinne saa helposti aikoja, mutta on aika hintava ja minusta hoito on jotenkin niin ja näin. Lisäksi en edelleenkään pääse yli siitä lapusta ovella jokunen vuosi sitten, kun kehotettiin olemaan kritisoimatta henkilökuntaa jne. Mutta Reviirin hyvä puoli on, että sinne tosiaan pääsee aina samana päivänä.
Evidensiassa on käyty kerran juuri tuon lopetun koiran vuoksi. Kunto romahti ja oli ainoa päivystyspaikka yöllä. Saatiin ensiapua yöllä, joskin se oli turhaa ja olisi pitänyt yöllä jo lopettaa. Kallishan se oli yökäynti, mutta toisaalta ainoa paikka yöllä, joten hyvä, että on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Hakametsä velotti kissan labroista 450e.
En ikinä vie enkä suosittele kyseistä eläinlääkäriasemaa.
Mietin yhä,kuinka se voi olla mahdollista.
No, yksityissektorilla ei ihmispuolella saa kovin laajoja labrakokeita tuolla hinnalla. Kyllähän se pahalta ja vaikealta tuntuu, mutta hintataso nyt on tämmöinen.
Pitäis tietää mitä lajia tämä sun lemmikki on. Moni eläinlääkäri onnhyvä koiran kanssa, kissan kanssa ani harva. Riippuu ihan omasta kiinnostuksesta, minkä lajin suuntaan osaaminen kehittyy. Opinnoissahan ei pieneläimiä käydä läpi kuin pintapuolisesti.
Tämä, mutta Laitisen Jussi.