Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Prinssi Harry ei taida olla penaalin terävin kynä

Vierailija
06.01.2023 |

Taitaa kulkea suvussa, setänsä Andrew on samanlainen neropatti.

Kommentit (46129)

Vierailija
45121/46129 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppis on leppäkerttu. On ollut ainakin sellaiset 56 vuotta eli sen ajan kun minä asioita muistan. 

🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄 Riittävätkö nuo? 

Vierailija
45122/46129 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leppis on outo sana? Outoa. 

Mielipuoli saapui taas paikalle luuseriaan puolustamaan, ei kannata uhrata sille aikaansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
45123/46129 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri katselun instagramista että Lilibet ja Archie ovat kyllä uskomattoman suloisia lapsia, olisi mukava nähdä myös Bean ja Eugenien lapsista kuvia, mutta ymmärrän etteivät halua niitä julkisuuteen.

Vierailija
45124/46129 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leppis on leppäkerttu. On ollut ainakin sellaiset 56 vuotta eli sen ajan kun minä asioita muistan. 

Oliko vaikeata vastata? Itse katsoin ensin sanakirjasta, Finnish-English Dictionary, ja sain tulokseksi: No dictionary results were found for the word you entered.

(Et kuitenkaan tätäkään kommenttiasi voinut postata nälväisemättä ainakin vähän.) Anteeksi että vaivasin teidän herkkähipiäisyyttänne.

Vierailija
45125/46129 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielipuoli saapui taas paikalle luuseriaan puolustamaan, ei kannata uhrata sille aikaansa. 

Mielipuoli? Oletko ihan varma?

Vierailija
45126/46129 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri katselun instagramista että Lilibet ja Archie ovat kyllä uskomattoman suloisia lapsia, olisi mukava nähdä myös Bean ja Eugenien lapsista kuvia, mutta ymmärrän etteivät halua niitä julkisuuteen.

Kyllä nauratti kun Bea toi poikapuolensa Woolfin joulukävelylle. Saivat nyt ihmetellä 50% kiinalaista.

Vierailija
45127/46129 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielipuoli? Oletko ihan varma?

Sori, olet oikeassa, onkin umpihullu, ei mikään puolikas.

Vierailija
45128/46129 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo "Archien"? takaraivo on kyllä suloinen ja "Betty" on "päättömän" suloinen ... Jotenkin jäi kaikumaan "archien" sanat kun Meghan ojensi hälle letkua ja kysyi haluaako hän kastella. Archien sanoi" kyllä, mutta vain jos sinä haluat sitä" Eli ikään kuin Archie halusi varmistaa, että Meghankin haluaa sitä, ettei pikku-archie taas saa syytä niskoilleen ja haukkuja jostain mitä hän ei itse ymmärrä tehneensä väärin.

Lukemattomista lähteistä on saanut kuulla millainen hirviö meghan on. Kuinka hän saa aikuisenkin miehen itkemään saatika pikkulapsen. Brittihovissahan sanottiin että hän on sadisti ja narsisti. 

Ja taas kuvattiin Guy- koiran takapuoli. On makuasia mutta itse en näyttäisi videota missä koira kulkee alistuneena perässä, häntä tiiviisti koipien välissä. 

Vierailija
45129/46129 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko vaikeata vastata? Itse katsoin ensin sanakirjasta, Finnish-English Dictionary, ja sain tulokseksi: No dictionary results were found for the word you entered.

(Et kuitenkaan tätäkään kommenttiasi voinut postata nälväisemättä ainakin vähän.) Anteeksi että vaivasin teidän herkkähipiäisyyttänne.

Jaa mää nälvin? Ihan kiva, että kerrankin näin päin, koska meghanistit, sinä mukaan lukien, ovat täällä niitä nälvijöitä. 

Hyvä että saatte joskus vähän takaisinkin. 👍

Vierailija
45130/46129 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo "Archien"? takaraivo on kyllä suloinen ja "Betty" on "päättömän" suloinen ... Jotenkin jäi kaikumaan "archien" sanat kun Meghan ojensi hälle letkua ja kysyi haluaako hän kastella. Archien sanoi" kyllä, mutta vain jos sinä haluat sitä" Eli ikään kuin Archie halusi varmistaa, että Meghankin haluaa sitä, ettei pikku-archie taas saa syytä niskoilleen ja haukkuja jostain mitä hän ei itse ymmärrä tehneensä väärin.

Lukemattomista lähteistä on saanut kuulla millainen hirviö meghan on. Kuinka hän saa aikuisenkin miehen itkemään saatika pikkulapsen. Brittihovissahan sanottiin että hän on sadisti ja narsisti. 

Ja taas kuvattiin Guy- koiran takapuoli. On

Tulee tuosta sen esityksestä mieleen vanha "Ok-talo, aidattu piha, puutarha, kaksi lasta, farmariauto, kesämökki ja labbis", kun joskus muinoin on kuvailtu hieman tähän tyyliin suomalaisten toive-elämää.

Iso mänssöni ja piha on, kaksi lastakin, mustia autoja letka, mutta tuo koira on sitten se rekvisiitta siinä ohessa, ja otetaan jopa keittiön pöydän ääreen, kun valutetaan hunajaa croissantille.

Itse se vetää jotain pääroolia oman elämänsä näyttämöllä. Niiin tyhjästä tehtyä ja lavastettua.

Vierailija
45131/46129 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nauratti kun Bea toi poikapuolensa Woolfin joulukävelylle. Saivat nyt ihmetellä 50% kiinalaista.

Hullulla on näköjään hullun huvit. 🤪

Vierailija
45132/46129 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa mää nälvin? Ihan kiva, että kerrankin näin päin, koska meghanistit, sinä mukaan lukien, ovat täällä niitä nälvijöitä. 

Hyvä että saatte joskus vähän takaisinkin. 👍

Hah, tuo on olevinaan kova mimmi, mutta on itse se varsinainen herkkähipiäinen. Ja voi että, kun ei leppiskään löydy mistään sanakirjasta. Kovan päivän ilta, kilarit varmaan taas kehittymässä pikku hiljaa.

Vierailija
45133/46129 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leppismuffinin voi johtaa niistä leppäkerttumuffineista, joita Meghanin kokkishöytrailerissa näytettiin. Siis niistä, jotka olivat plagiaatteja muiden muffineista. 

Ei vaadi kuin hiukkasen päättelykykyä, mutta sitä tietysti kaikilla ei luonnostaan ole. Vai eikö Meghanin fani katsonut Meghanin traileria? Vielä oudompaa. 

Vierailija
45134/46129 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas kuvattiin Guy- koiran takapuoli. On 

Kyllä on hyvä, että Guy kuoli. Pääsi pois kärsimästä kamalista ihmisistä. 

Vierailija
45135/46129 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluamatta sen kummemmin osallistua kielitieteellisiin semanttisiin väittelyihinne, niin tämä söpö pilkullinen ötökkä on "leppis" Se on hellittelynimi coccinellidae heimon kovakuoriaisille. Se on saanut leppäkerttu-nimen punaisen värinsä johdosta. Yksi leppis pistelee poskeensa noin 50 kirvaa päivässä. 

Vierailija
45136/46129 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Bean ja Eugenien lapset on nähty.

Vierailija
45137/46129 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluamatta sen kummemmin osallistua kielitieteellisiin semanttisiin väittelyihinne, niin tämä söpö pilkullinen ötökkä on "leppis" Se on hellittelynimi coccinellidae heimon kovakuoriaisille. Se on saanut leppäkerttu-nimen punaisen värinsä johdosta. Yksi leppis pistelee poskeensa noin 50 kirvaa päivässä.

Mä luulin että Leppis on savolaisten nimitys Leppävaaralle. Olisi yhtä nolo kuin Hesa on Helsinki.

Vierailija
45138/46129 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Beatrice miehineen nimenomaan tuo lapsensa ja miehen pojankin, pikku Chrisin, julkisuuteen. Eugenien mies on hieman tarkempi julkisuuden suhteen. 

Vierailija
45139/46129 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Beatrice miehineen nimenomaan tuo lapsensa ja miehen pojankin, pikku Chrisin, julkisuuteen. Eugenien mies on hieman tarkempi julkisuuden suhteen. 

Mutta eikös se ole Eugenien poika (August?) joka on saanut esiintyä kuvissa Archiena?

Vierailija
45140/46129 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mä luulin että Leppis on savolaisten nimitys Leppävaaralle. Olisi yhtä nolo kuin Hesa on Helsinki."

Lippis, leppis, kippis, kappis, suomen puhekieli on kuin jonkun puhumaan opettelevan taaperon suusta. Luulisi aikuisia edes vähän nolottavan tuollainen lepertely. Ja sitten ihmetellään kun ulkomailta tulleet eivät opi kieltä!

No ei kukaan opikaan, kun ensinnäkin täällä automaattisesti tarjoillaan englannin kieltä. "Kadunmiehiltä" kieltä ei opikaan, vaan ammattitaitoisen opettajan johdolla, siis kielioppi, maallikoilta sitten sitä sanavarastoa, slangia ja sanontojen merkityksiä.

Esim. TVOF:iin osallistuvat "eivät puhu hyva soomi", vaikka monet on asuneet täällä omien sanojensa mukaan pitkään ja joillain on lapsiakin. Tämä pitäisi muuttaa. Kelassakin on tulkit, ja rahan kieltä ymmärretään oikein hyvin.

Mielenkiintoista, kun joku ärsyyntyy yhdestä leppis -sanasta, vaikka jo vuosia on ollut esim. nuo tomsku ja bansku -tyyppiset väännökset yms yms. Joka sana täytyy muuttaa.

Ja entäs nuorison tekstarit? Lehdissä on ollut näytteitä, ja ei voi kuin pyöritellä päätä. Meilläkin on käytössä noita enkkulyhenteitä Only 4 U jne.

Täällä huudellaan pakkoruotsista, mutta eiköhän ensin pitäisi opetella suomen kieli ja olla siitä ennemminkin huolissaan omalla kohdallaan, jos ei osaa.

PS. Leppis on kyllä ihan tuttu, varmaan jo Pikku kakkosessakin käytetty. Ja eiköhän jäde tai jätskikin pidä otteensa lasten suussa, samoin, karkit, ranut ja limut...

Ketju on lukittu.