Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syntyvätkö jotkut pahoina?

Vierailija
06.01.2023 |

Esim. Breivik joka jo lapsena virnisteli kun äidilleen sattui jotain.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslaiset

Hmm... mutta kun katsoo näitä "liberaalejakin" jotka yrittävät pakottaa aatettaan kaikille ja kieltää muun, niin

Kokoomus on juuri sellainen liberalistien aate.

Vierailija
62/78 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

psykopaatit. Se on periytyvää

Eli geeneissä kuitenkin? Joillakin ne pahat geenit nyt vaan vaikuttaa mutta kaikkien psykopaattien lapsista ei tietenkään välttämättä tule samanlaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eihän psykopaatteja olisi olemassa, ellei olisi ihmisiä, jotka suosivat parinvalinnassaan sellaisia. Evoluutio rules.

Psykopaattisista piirteistä täytyy siis olla hyötyä elämän taistoissa selviämisessä...

Vierailija
64/78 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kukaan syntyy sen enempää hyväksi kuin pahaksikaan, mitä nuo sitten kenellekin tarkoittaakaan.

Vierailija
65/78 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Psykopaatit.

Psykopaateilla on kai yleensä ollut paha lapsuus.

Ei lapsuus vaikuta.

Psykopatia on synnynnäistä.

Koska se on periytyvää, voi lapsuu olla ikävä.

Hyvä lapsuus, niin ei tee pahoja tekoja, vaikka ei olekaan tunteita.

Monella sarjamurhaajalla nimenomaan lapsuus on vaikuttanut.

Oon itsekin esimerkiksi aika rankan koulumaailman/lähiömaailman kokeneena NÄHNYT mitenkä hiljaisesta kiusatusta tulee aikuisena aikamoinen psykopaatti. Onneks ei tarvitse olla tekemisissä vaikka osani siitäkin saanut. En todellakaan TUNNE häntä. Eikä ole ainoa. Hirvee aikakausi silloin.

Vierailija
66/78 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa hannu lauermaa, hän asiantuntija.

Vierailija
67/78 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei synny pahana.

Miljööt ja seura määrittelee minkälaiseksi kukakin tulee.

No ei se ihan noinkaan ole. Minä, siskoni, äitini ja isäni ollaan ihan normaaleita tunteellisia ihmisiä ja tiedetään mikä on oikein ja väärin. Hyvät vanhemmat ja hyvä lapsuus. Kun taas meidän 5v nuorempi veli oli ilman tunteita elävä ihminen, joka ei lapsena koskaan näyttänyt tunteitaan. Hän ei pelännyt mitään, hän ei hätkähtänyt mitään. Kun olin 10v ja kaaduin pyörällä pahasti, niin verta tuli kunnolla. Siskoni huusi paniikissa vieressä, kun näki verta ja minun paniikin, niin veljemme vaan tuijotti kulmien alta ja hymyili, mutta ei sanonut sanaakaan. Olen aina kuvaillut veljeäni siihen elokuvahahmon Damieniin, jos joku on nähty elokuvan ennustus.

Huomattiin veljessämme ekaa kertaa kunnolla ettei kaikki ole hyvin. 5 vuotiaana hän laittoi meidän nukkuvan äidin ympärille kaikki veitset keittiöstä. Äitimme oli sellasen kehän ympärillä. Hän heräs, niin ihmetteli mitä täällä tapahtuu. Kun vanhemmat vei hänet sitten tutkimuksiin ja se lääkäri/psygologi vai mikä se olikaan, niin hän esitti kysymyksiä veljelle. 80-luvun alussa ei oikein lapsia sanottu psykopaateiksi ja suomessa ei varsinkaa laitettu sellasta leimaa.

Kun hän täytti 6v, niin hän tappoi minun marsun,, siskoni kissan. Hän teki tämän kaiken, niin ettei kukaan näe. Muiden läsnäollessa hän vaan tarkkaili ja oli hiljaa omissa oloissa. Siskon kanssa nukuttiin ovi lukossa yöt, koska ei voi tietää mitä tapahtuu.  Hän sai hoitoa ja oli hoitojaksoja sairaalassa ja vanhenpana oli sitten ihan kunnolla sairaalassa hoidossa. 20v hän riisti sitten henkensä. Jos hän olisi ollut ilman hoitoja tai ei olis ollut ns suljetulla, niin uskon ihan aidosti, että hän olisi sarjamurhaaja. Minun vanhemmat uskoo niin ja siskoni uskoo niin.

Ei se miljöö ja seura aina määrittele. Uskon, että noihin tekoihin kasvetaan, kun alkaa ymmärtää asioita ja huomaa itsessään tietyt mielihalut. 97% kaikista sarjamurhaajista on aloittanut eläimistä lapsena ja siitä  sitten 20v ylöspäin alkanut ihmiset kiinnostaa.

Vierailija
68/78 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni on ollut äärimmäisen paha.

Yhtä pahaa ihmistä saa hakea.

Tappoi mm. lemmikkimme ja jo hyvin nuorena pystyi tappamaan eläimiä.

Vierailija
69/78 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni on syntyjään paha, rakastavat vanhemmat ja kaksi sisarusta jotka ovat ns normaaleja ihmisiä, serkku tappoi jo lapsena perheen marsun ja hamsterin, löi haarukalla siskoa selkään 10v ja virnuillen selitti kun tämä ärsytti. Istuu nyt elinkautista avovaimonsa raa-asta murhasta, pelkään päivää kun vapautuu ja osaa tarpeen vaatiessa esittää katuvaa ja tunteellista joten varmasti vapautuu ja saa vielä paljon pahaa aikaan.

Mistä tiedät onko hänelle itselleen sattunut lapsuudessaan joku trauma?

Ei kai kenenkään lapsuudesta voi varmuudella tietää, ettei ole mitään traumaattista tapahtunut. Korkeintaan omastaan voi, ja jotkut sanovat, että traumaattisen kokemuksen voi myös unohtaa.

Sen traumaattisen kokemuksen ei tarvitse olla sen kummempaa kuin, että vauva on jätetty yksin itkemään eikä kukaan ole tullut hätiin. Jo tämän tiedetään nykyään vaurioittavan pienen vauvan aivoja ja toistuessaan johtavan esim. dissosiaatiotaipumukseen.

Tämähän on ollut hirvittävän yleistä ja pitkään jopa ammattilaisten suosittelemaa toimintaa, eivätkä esim. kaikki ammattilaisetkaan näe siinä edelleenkään mitään ongelmaa. Olen itse törmännyt neuvolapsykologiin, joka vähätteli tällaista toimintaa ja sen aiheuttamia traumoja juuri sillä perusteella, että se on ollut niin yleistä.

Vierailija
70/78 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähtis syyttää mitään geenejä. Kyllä niillä pahoilla ihmisillä on yleensä aina jokin johtanut niihin tekoihin. katsoisin aina ensimmäisenä kasvatusta enkä niinkään "geenejä". 

Ihan elokuvistakin jos katsoo kaikkien pahimpia "pahiksia" tyyliin joku Darth vader, niin se polku mitä se on kulkenut on johdannut siihen pahuuteen, ei mitkään geenit vaan kokemukset. 

On kuule ihan patologinen fakta että narsisteilla ja psykopaateilla on omanlaiset aivot verrattuna muihin ihmisiin.

Aivot on muokkautuvat

Juu kyllä  mutta vammaiset aivot eivät palaudu. Patologinen fakta tämäkin. Muuten ei olisi mitään aivovaurioita. Eri kommentoija.

Vierailija
71/78 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin myös lapsuus vaikuttaa psykopaateille. Jos ei ole ulkokohtaisesti kukaan opettanut toimimaan eettisesti ja motivoinut sitä tavalla, joka uppoaa melko tunteettomaan psykopaattiin, voi olla ikävyyksiä edessä. Psykopaatti ei motivoidu kokemansa empatian kautta vaan oman hyödyn saavuttamisen kautta, esim.  "saat etuisuuksia ja suosiota, jos et rääkkää pikkusisarusta tai perheen lemmikkiä". Lisäksi perhe (hoivahenkilöt) voivat antaa suoraan brutaalia esimerkkiä toiminnasta, jolloin kynnys käyttäytyä noin laskee myös psykopaatilla. J. Dahmer näki esim. pikkueläinten pilkkomista koko lapsuutensa, mikä jäi hänelle tavaksi myös ihmissuteissa. Ei ilmeisesti isä koskaan tajunnut, minkälaiseen maahan istutti siemenen, kun tähän eläintentäyttöhommaan psykopaattia opetti. 

Vierailija
72/78 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, psykopaatteja löytyy esityisesti vankiloista, mutta myös sieltä invertointipankkiirien maailmasta. Moni ihastelee tuollaisia koulutuksia ja elämänuria, mutta itse pidän niitä vahvoina punaisina hälytysmerkkeinä. 

Vierailija
73/78 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei synny pahana.

Miljööt ja seura määrittelee minkälaiseksi kukakin tulee.

No ei se ihan noinkaan ole. Minä, siskoni, äitini ja isäni ollaan ihan normaaleita tunteellisia ihmisiä ja tiedetään mikä on oikein ja väärin. Hyvät vanhemmat ja hyvä lapsuus. Kun taas meidän 5v nuorempi veli oli ilman tunteita elävä ihminen, joka ei lapsena koskaan näyttänyt tunteitaan. Hän ei pelännyt mitään, hän ei hätkähtänyt mitään. Kun olin 10v ja kaaduin pyörällä pahasti, niin verta tuli kunnolla. Siskoni huusi paniikissa vieressä, kun näki verta ja minun paniikin, niin veljemme vaan tuijotti kulmien alta ja hymyili, mutta ei sanonut sanaakaan. Olen aina kuvaillut veljeäni siihen elokuvahahmon Damieniin, jos joku on nähty elokuvan ennustus.

Huomattiin veljessämme ekaa kertaa kunnolla ettei kaikki ole hyvin. 5 vuotiaana hän laittoi meidän nukkuvan äidin ympärille kaikki veitset keittiöstä. Äitimme oli sellasen kehän ympärillä. Hän heräs, niin ihmetteli mitä täällä tapahtuu. Kun vanhemmat vei hänet sitten tutkimuksiin ja se lääkäri/psygologi vai mikä se olikaan, niin hän esitti kysymyksiä veljelle. 80-luvun alussa ei oikein lapsia sanottu psykopaateiksi ja suomessa ei varsinkaa laitettu sellasta leimaa.

Kun hän täytti 6v, niin hän tappoi minun marsun,, siskoni kissan. Hän teki tämän kaiken, niin ettei kukaan näe. Muiden läsnäollessa hän vaan tarkkaili ja oli hiljaa omissa oloissa. Siskon kanssa nukuttiin ovi lukossa yöt, koska ei voi tietää mitä tapahtuu.  Hän sai hoitoa ja oli hoitojaksoja sairaalassa ja vanhenpana oli sitten ihan kunnolla sairaalassa hoidossa. 20v hän riisti sitten henkensä. Jos hän olisi ollut ilman hoitoja tai ei olis ollut ns suljetulla, niin uskon ihan aidosti, että hän olisi sarjamurhaaja. Minun vanhemmat uskoo niin ja siskoni uskoo niin.

Ei se miljöö ja seura aina määrittele. Uskon, että noihin tekoihin kasvetaan, kun alkaa ymmärtää asioita ja huomaa itsessään tietyt mielihalut. 97% kaikista sarjamurhaajista on aloittanut eläimistä lapsena ja siitä  sitten 20v ylöspäin alkanut ihmiset kiinnostaa.

Sä sanoit veljesi olevan sulkeutunut. Se voi vaikuttaa asiaan. Voi olla samanlailla tunne sairas ihminen kuin kiusaajani. En usko, että veljesi on syntynyt pahana. Varmasti ajatukset, kokemukset ja empaattisuuden puute vaikuttavat noihin tekoihin. Veljesi on sairas ja sairas ei ole yhtäkuin paha. Teot ovat pahoja, mutta nekin voi johtua ymmärtämättömyydestä.

Vierailija
74/78 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin myös lapsuus vaikuttaa psykopaateille. Jos ei ole ulkokohtaisesti kukaan opettanut toimimaan eettisesti ja motivoinut sitä tavalla, joka uppoaa melko tunteettomaan psykopaattiin, voi olla ikävyyksiä edessä. Psykopaatti ei motivoidu kokemansa empatian kautta vaan oman hyödyn saavuttamisen kautta, esim.  "saat etuisuuksia ja suosiota, jos et rääkkää pikkusisarusta tai perheen lemmikkiä". Lisäksi perhe (hoivahenkilöt) voivat antaa suoraan brutaalia esimerkkiä toiminnasta, jolloin kynnys käyttäytyä noin laskee myös psykopaatilla. J. Dahmer näki esim. pikkueläinten pilkkomista koko lapsuutensa, mikä jäi hänelle tavaksi myös ihmissuteissa. Ei ilmeisesti isä koskaan tajunnut, minkälaiseen maahan istutti siemenen, kun tähän eläintentäyttöhommaan psykopaattia opetti. 

Et voi esittää faktana omaa mielipidettäsi. Hän itse kuvasi haastattelussa tekevänsä tätä, koska ei kestänyt hylkäämistä ja halusi pitää uhrit lähellä itseään ja syödä heitä, jotta he olisivat "osana häntä" aina lähellä.

Vierailija
75/78 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi esittää faktana omaa mielipidettäsi. Hän itse kuvasi haastattelussa tekevänsä tätä, koska ei kestänyt hylkäämistä ja halusi pitää uhrit lähellä itseään ja syödä heitä, jotta he olisivat "osana häntä" aina lähellä.

Eikä hän todellakaan ollut psykopaatti, vaan hänellä oli dysfunktionaalinen lapsuus.

Vierailija
76/78 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni on syntyjään paha, rakastavat vanhemmat ja kaksi sisarusta jotka ovat ns normaaleja ihmisiä, serkku tappoi jo lapsena perheen marsun ja hamsterin, löi haarukalla siskoa selkään 10v ja virnuillen selitti kun tämä ärsytti. Istuu nyt elinkautista avovaimonsa raa-asta murhasta, pelkään päivää kun vapautuu ja osaa tarpeen vaatiessa esittää katuvaa ja tunteellista joten varmasti vapautuu ja saa vielä paljon pahaa aikaan.

Joku ei vaan millään tahdo uskoa että psykopatia on synnynnäistä, aivojen rakenteen poikkeavuus, mutta ei, jankkaa ja alapeukuttaa vaan vaikka asiasta on ihan tutkimustietoa.

Vierailija
77/78 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut hirveä lapsuus, ruumiillista ja henkistä väkivaltaa mm. Hiuksista repimistä ja lyömistä selkään ja mahaan, haukkumista ja ivaamista, koulukiusaamista. Silti minusta ei tullut psykopaattia vaan kiltti ja herkkä ihminen, isä ja kohta isoisä.

Vierailija
78/78 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku ei vaan millään tahdo uskoa että psykopatia on synnynnäistä, aivojen rakenteen poikkeavuus, mutta ei, jankkaa ja alapeukuttaa vaan vaikka asiasta on ihan tutkimustietoa.

Psykopaattien aivojen rakenne on poikkeava, kyllä, mutta nykyään tiedetään myös, että kasvatuksella ja ympäristöllä on suuri vaikutus siihen, tulevatko siihen liittyvät piirteet lapsella näkyviin. Esim. https://yle.fi/a/3-10945004

Terv. eri kirjoittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi