"Sulla mielellään korkeakoulututkinto ja yli 50k€ tulot, niin ei tarvitse toimia pankkina"
Miesten vaatimattomat toiveet Tinderissä :D
Mielestäni vähän puistattava ilmaisu, kun sisältää ajatuksen siitä, että vähemmän tienaava nainen automaattisesti käyttäisi miehen rahoja. Joten vasemmalle heilahti heti kättelyssä tämä vaikka ehdot juuri ja juuri täyttyy.
Kommentit (1081)
Jos vuorolisät poistetaan, niin siihen loppuu mun ja monen muun hoitajan työskentely hoitoalalla. Samoin käy monella muulla alalla. Siinähän sitten etsivät työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta moneltahan lähtee palkasta vuorolisät, jos ansiosidonnaista huononnetaan, koska silloin ihmiset eroavat liitoista ja työnantaja saa vallan poistaa vuorolisät.
Ei liitot tee enää muuta kuin ostelevat asuntoja pomoilleen. Vuorolisiä ei oikein voi poistaa, kun kaikilla aloilla missä ne on, on työvoimapula.
Ek on halunnut poistaa vuorolisät jo pitkään ja se on se juttu mikä on ansiosidonnaisen huonontamisen tarkoitus.
Suomalaiset on korviaan myöten asuntoveloissa ja tekevät työtä pienemmälläkin palkalla, kun vaihtoehtona on työmarkkinatuki 570 netto kuukaudessa.
Eikä tee. Jos et ole sattunut huomaamaan niin ei hoitoalaa saada pidettyä miehitettynä edes näillä palkoilla.
Kyllä ihmiset käyvät töissä, jos vaihtoehtona on asunnon ulosotto.
Mielestäni myös haluavat helpottaa työvoiman saantia muualta.
Työvoiman saaminen ulkomailta ei ole mitenkään helppoa, eikä edes tuo esteiden poistaminen ole helppoa. Siitä on jauhettu viimeiset 15 vuotta ja edelleen Suomeen ei saa työlupaa vaikka olisit joku huippudevaaja tai niitä kaivattuja hoitajia. Nämä menee sitten Ruotsiin ja Norjaan. Suomen lainsäädäntö on niin vaikea ettei sitä osata edes purkaa.
Siksi tuo tarveharkinta halutaan juuri poistaa. Eli jos et tee ilman vuorolisiä niin saat työmarkkinatukea 570 netto ja muutat vuokra-asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos vuorolisät poistetaan, niin siihen loppuu mun ja monen muun hoitajan työskentely hoitoalalla. Samoin käy monella muulla alalla. Siinähän sitten etsivät työntekijöitä.
Varmasti tulee EU:n ulkopuolelta mielellään porukkaa töihin esim. Intiasta, jos tarveharkinta poistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta moneltahan lähtee palkasta vuorolisät, jos ansiosidonnaista huononnetaan, koska silloin ihmiset eroavat liitoista ja työnantaja saa vallan poistaa vuorolisät.
Ei liitot tee enää muuta kuin ostelevat asuntoja pomoilleen. Vuorolisiä ei oikein voi poistaa, kun kaikilla aloilla missä ne on, on työvoimapula.
Ek on halunnut poistaa vuorolisät jo pitkään ja se on se juttu mikä on ansiosidonnaisen huonontamisen tarkoitus.
Suomalaiset on korviaan myöten asuntoveloissa ja tekevät työtä pienemmälläkin palkalla, kun vaihtoehtona on työmarkkinatuki 570 netto kuukaudessa.
Eikä tee. Jos et ole sattunut huomaamaan niin ei hoitoalaa saada pidettyä miehitettynä edes näillä palkoilla.
Kyllä ihmiset käyvät töissä, jos vaihtoehtona on asunnon ulosotto.
Mielestäni myös haluavat helpottaa työvoiman saantia muualta.
Vuorolisien poisto on ihan oikeasti hyvä aloite. Koska köyhätkään ei halua maksaa lisää veroja, pitää julkisen sektorin työtekijöiltä poistaa järjettömät korvaukset, joita yrityssektorillakaan ei pystytä maksamaan.
Näin työnantajalla (valtiolla, joka saa tulot veroista) on palkanmaksukykyä ja tulijoita töihin kyllä on.
Nyt hoitajapula, joka johtuu peruspalkan pienuudesta, johon vaikuttaa hyvät vuorolisät. Vuorolisät pois, niin peruspalkkaa voidaan nostaa kilpailukykyisemmäksi.
Vuorolisät menee nytkin niille pitkänlinjan vakkareille pääosin, jotka on olleet hommissa 30+v - vanhat syö nuorten leipää.
Mitä ihmettä sä oikein selität? Kyllä saa kaiken ikäiset vuorolisiä koska hyvin harva haluaa tehdä töitä joka viikonloppu ja pyhät! Mä olen ollut hoitoalalla 9 vuotta ja ihan alusta asti olen saanut samalla tavalla vuoroja kuin muutkin ja lisät sen mukaan.
Ei todellakaan vuorolisiä pois!
Vierailija kirjoitti:
Voi voi ketä ne sairaanhoitajatyttelit sitten enää saa? Mies sairaanhoitajia?
Niin siis jos miehen pyyntö ei alle 50k vuodessa niin moni sair. hoitaja jää kyllä alle varsinkin päivävuoroa tekevät terkat sun muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi ketä ne sairaanhoitajatyttelit sitten enää saa? Mies sairaanhoitajia?
Niin siis jos miehen pyyntö ei alle 50k vuodessa niin moni sair. hoitaja jää kyllä alle varsinkin päivävuoroa tekevät terkat sun muut.
On myös miehiä, jotka tienaa kaupan alalla vuorotyöstä 26000 brutto. Osa ei ole kuulemma löytänyt kumppania.
Olen köyhä (joskin asun mukavasti omassa talossani, mutten tienaile paljoakaan) mutta en tarvitse rahaa mittavia määriä. Harrastuksiii kuuluu luonnossa oleminen, joka on ilmaista, sekä soutelu, joka on ilmaista, ja hiihtäminen, johon minulla on hyvät välineet, sekä pyöräily. Pyöräilen ympäri vuoden koska pidän siitä. Auto on, mutta se on osan vuodesta seisonnasta, koska en vain tarvitse sitä. Syön halvasti ja hyvin, tykkään hommata kirppareilta kaiken mahdollisen, koska olen tuunaaja, ja teen itse omalla omapelukoneellani, hiomakoneellani, sirkkelilläni jne. En tarvitse 50k palkkatuloja, enkä kelpuuttaisi puolisoa jolle teityn summan tienaaminen vuodessa on parisuhteen ehto, sillä pariudun iäksi, ja sen elämänmittaisen matka nvarrelle voi osua niin monta monituista elämäntilannett jolloin jonkun tietyn rahasumman palkaksi saaminen ei onnistu.
Voin tehdä paremman tarjouksen: Mulle sopii vaikka jos sulla on 35k tulot ja omakotitalo mieluiten alle 100 km pääkaupungista niin tuo riittää mulle, ei mulla itselläkään ole kuin 50k.
M
Vierailija kirjoitti:
Voin tehdä paremman tarjouksen: Mulle sopii vaikka jos sulla on 35k tulot ja omakotitalo mieluiten alle 100 km pääkaupungista niin tuo riittää mulle, ei mulla itselläkään ole kuin 50k.
M
Voi voi, on ihan sama mitä tienaat, jos ei ole kemiaa, seksi on silloin vastenmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M
Voi voi, on ihan sama mitä tienaat, jos ei ole kemiaa, seksi on silloin vastenmielistä.
Voi voi
Trade Hönö Tiaisesta seksi on aina vastenmielistä ;DDDDDDDDDDD
kurppa vielä palstalla leikkii voivansa valita ;DDDDDDDDDDDDDD
työtön, köyhän akka ;DDDDDDDDDDD
tulot max 15k ja vuokralla
mie tikahun ;DDDDDDDDD
On varmaan surullista, jos tienaa hyvin ja ihmiset on vain rahan takia sun kanssa eikä rakasta sua oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
On varmaan surullista, jos tienaa hyvin ja ihmiset on vain rahan takia sun kanssa eikä rakasta sua oikeasti.
Tai ammatin takia. Tarvittaessa sitä osaa kyllä valehdella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä miehellä on huonoja kokemuksia köyhistä naisista? Omallakin kohdalla kaksi viimeistä vähemmän tienaavaa ex-naista suuttui siitä, että asetin yhteisen elintason naisen elintasoon sopivaksi.
Periaatteessa on ihan oikein, jos mennään köyhemmän mukaan, eikä vaadita häntä esim. asuntoon, johon ei ole varaa, mutta täytyy silti skeptisesti suhtautua henkilöön, joka suostuu vuokrayksiöön, vaikka varaa olisi isompaan omistusasuntoon. Sellainen henkilö todennäköisesti kuluttaa omia varojaan paljon yksin kodin ulkopuolella, käy matkoilla ja muutenkin elää oikeasti ihan eri elämää.
Onko sellainen reilu parisuhde kuitenkaan? Entä jos tulee lapsia? Käykö rikkaampi lapsen kanssa reissuissa samalla kun köyhempi on kotona? Tai jos edelleen mennään köyhimmän mukaan, niin onko se reilua lapselle, että saa vain kaurapuuroa, vaikka toisella vanhemmalla olisi rahaa leipää ja leikkeleisiin, mutta sitä ei osteta.
Rikkaampi kerää rahaa pankkitililleen ja todennäköisesti viiden vuoden päästä viimeistään pistää suhteen poikki, kun ei jaksakaan köyhäillä.
Pistin hommat poikki, kun en jaksanut naisten ainaista kiukuttelua enkä tosiaan vaatinut kumpaakaan elämään yli varojensa. Viimeisimmän naisen kanssa käytiin syömässä Unicafessa ja tehtiin kämpillä kikhernecurrya ja se oli minulle ihan ok. Kuitenkin naiselle tuli ongelmaksi se, että kävin (työ)kavereiden kanssa syömässä paremmissa ravintoloissa. Ymmärrän siis hyvin, jos tuokin mies haluaa naisen, jonka kanssa voi käydä muuallakin kuin burger kingissa.
Sinä et varmastikaan ostaisi vaimollesi hienoa autoa yllätyslahjaksi tai sampanjaa tavalliseen perjantai-iltaan (kuten oma mieheni tekee), vaikka olisit monimiljonääri, vai mitä? Söisitte edelleen Unicafessa ja vaimo saisi tyytyä prisman paketointipisteellä paketoituun kaulimeen :D
No, en halua leuhkaa vaimoa, jota pidetään pissiksenä.
Trade Hönö Tiainen happamana 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Minkä ikäinen sä olet, kun kirjoitat noita hönö juttuja. Jos joku kirjoittaa oikeasti tosissaan jostain vakavasta jutusta niin sä rupeat ilkkumaan.
Mikä on tehnyt sinut elämässäsi niin katkeraksi. Ja miksi pilaat palstan muilta?
Periaatteessa tämä palsta voitaisiin lopettaa kokonaan, koska osa tekee tästä pelle palstan.
Ja pitäisi olla ikäraja. Jo ala-asteikäisillä on älypuhelimet.
Ala-aste ikäiset lukevat kommentteja täällä ja Iltasanomien ja Iltalehtien kommentteja.
🔥🚒🧑🚒🧯
Hönö käy kuumana
🎼Ken vois liekin sammuttaa🎼
vaan Ken ei haluu Hönöä 😂
Vierailija kirjoitti:
On ihan ymmärrettävää että ihmiset pariutuvat mielellään ihmisten kanssa, joilla on samanlaiset resurssit niin henkisesti kuin aineellisesti. Esimerkiksi jos tienaat hyvin ja pidät matkustelusta, mieluusti olet ihmisen kanssa joka nauttii samasta asiasta ja hänellä on varaa maksaa oma matkansa. Mutta tuo tapa ilmaista asia on vain tyhmä.
M53
Uskon että aika monessa suhteessa, hos siis ihan asutaan yhdessä ei erotella matkojen maksajia henkilöittäin tai puoliteta. Serkkuni insinööri sairaanhoitaja pariskunnalla parempituloinen (eli insinööri 3000 netto, sairaanhoitaja 2400€ netto maksaa matkat, koska jää rahaa enemmän säästöön matkatilille.
Lisäksi ei kaikkia muita menoja puoliteta. Joitain se pienempi tulounen maksaa enemmän. On tietenkin talouksia, missä pistetään 50/50 kaikki, jopa matkat. Kukin tyylillään. Hyi sitä miestä joka parempituloinen eikä maksa enemmän vaan vaatii kaiken pistämistä 50/50. "Hei Mirkku, maksa omat matkasi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on yllättynyt siitä että naiset närkästyvät kun mies ei toimikaan lompakkona, vaan vaatii naisen tienaavan tasavertaisesti?
Saattaa saada vielä huonommin tienaavaan. Ei samasta tuloluokasta välttämättä tipahda sopivia.
Mun mieskin valitellut kun en tienaa paljon mitään. Oikeasti tilille tipsahtaa 2400 netto ja hänelle ei oikeastaan kun parisataa enemmän.
Taitais moni inssi jäädä ilman jos samasta tuloluokasta odottaa. Edelleen yleisin malli ihan tilastollisesti on, että mies tienaa enemmän kun nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ammatin takia. Tarvittaessa sitä osaa kyllä valehdella.
Tiedän miehen, jolla jo naista lähtenyt ja vieneet puolet omaisuudesta. Ei ole edes omaa kotia tuolla miehellä nyt, vaikka käy töissä eikä lapsiaankaan pahemmin näe, äidit muuttivat kauemmas.
Suurin osa tuntuu eroavan hyvistä tuloista ja uuden talon rakentamisesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa tuntuu eroavan hyvistä tuloista ja uuden talon rakentamisesta huolimatta.
Ja sitten kun on eronnut ja lapsia niin vaikeampaa löytää uutta kumppania. Minusta olisi ollut kiinnostunut mies, jolla taapero joka toinen viikonloppu. Ei kiitos, en todellakaan rupea lapsenvahdiksi ja kuuntelemaan lapsen uhmakohtauksia.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on oma tuottava yritys muttei korkeakoulututkintoa? Sad.
Tai toisinpäin, korkeakoulututkinto mut vaikka kirjastotädin pienet tulot.
Saattaa saada vielä huonommin tienaavaan. Ei samasta tuloluokasta välttämättä tipahda sopivia.
Mun mieskin valitellut kun en tienaa paljon mitään. Oikeasti tilille tipsahtaa 2400 netto ja hänelle ei oikeastaan kun parisataa enemmän.