Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolme yötä Lontoossa, sitten junalla Pariisiin ja siellä kolme yötä. Olisko tuollaisessa järkeä?

Lontoo
05.01.2023 |

Mua kiinnostaa tämä junamatka Lontoosta Pariisiin ja menisi kaksi paikkaa samalla.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin Pariisin väliin ja olisin koko ajan Lontoossa.

Vierailija
22/41 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä juna voi kulkea Lontoosta Pariisiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroopassa on sota ja maailmalla jyllää korona, juuri AP:n kaltaisien naisien vuoksi.

Olenpa mä vaikutusvaltainen kun viimeiset pari vuotta Pohjanmaalla pysyneenä olen saanut aikaan sodan ja levittänyt koronaa ympäri maailmaa.

Vierailija
24/41 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kolme päivää on turhan lyhyt aika sekä Lontoossa että Pariisissa. Olisin mieluummin 6 päivää Lontoossa ja sitten eri reissulla 6 päivää Pariisissa.

Kerran yritin Kööpenhaminasta junalla länteen ja sitten Englantiin mut mitä hittoo, juna ei kulje Ennen saattoi yöjunilla mennä läpi euroopan mutta ei enää. Tarkistappa aikataulut ettei tule yllätystä.

Ja jees, mene hyvä ihminen, kuulostaa hyvältä.

Vierailija
25/41 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun se vaan voi. Kiskoja pitkin.

Vierailija
26/41 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä joku ei ole kuullut suorasta junayhteydestä tuolla välillä? Kanaalissa veden alla menee tunneli jota pitkin juna kulkee. Radan avajaiset ollut vuonna -94, että eihän tuosta ole kuin vajaa 30 vuotta.

Vierailija
27/41 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tarkistaa lakkojen uhka. Briteissä lakkoillaan nyt joka asiasta mm junat, eikä ne Ranskassakaan mahdottomia ole.

Muuten kuulostaa kivalta.

Ei Ranskassakaan mahdottomia 😀 Ehkä pikemminkin, että mahdollisesti SNCF ei ole lakossa.

Vierailija
28/41 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kolme päivää on turhan lyhyt aika sekä Lontoossa että Pariisissa. Olisin mieluummin 6 päivää Lontoossa ja sitten eri reissulla 6 päivää Pariisissa.

Kerran yritin Kööpenhaminasta junalla länteen ja sitten Englantiin mut mitä hittoo, juna ei kulje Ennen saattoi yöjunilla mennä läpi euroopan mutta ei enää. Tarkistappa aikataulut ettei tule yllätystä.

Ja jees, mene hyvä ihminen, kuulostaa hyvältä.

No tietenkin olen tutkinut aikatauluja. Ihan Eurostarin nettisivuilta pääsee niitä katsomaan.

Vierailija
29/41 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydäänkö tällaisia valmismatkoja jossain, vai pitääkö itse osata varata? Kiinnostaisi.

Vierailija
30/41 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myydäänkö tällaisia valmismatkoja jossain, vai pitääkö itse osata varata? Kiinnostaisi.

En tiedä valmismatkoista koska en ole koskaan sellaista ottanut. Etsin itse lennot, hotellin yms. Tulee halvemmaksi yleensä kuin valmismatkat.

Vierailija
31/41 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei olisi järkeä? Kuulostaa just hyvältä.

Paskoja molemmat, kokemuksesta puhun.

Yli hehkutettuja kaupunkeja.

Me ollaan oltu Lontoossa eikä kyllä ollut paska. 

Vierailija
32/41 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

69£ halvimmillaan. Eipä ole hinnalla pilattu verrattuna VR:n hinnoitteluun.

Tuohan on selvästi kalliimpi kuin VR:n normaalihinta samanpituiselle matkalle (noin 340 km).

Vierailija
33/41 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nyt vielä varma miten tässä tekisi. Houkuttelisi kyllä tuo junamatka, mutta on kyllä lyhyt aika olla molemmissa paikoissa. 

34/41 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis just mun lempi reissu. Ehdottomasti kannattaa.

Vierailija
35/41 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mentiin kerran ensin Pariisiin ja sieltä muutaman päivän päästä Eurostarilla viikoksi Lontooseen. Oli tosi kiva reissu.

Vierailija
36/41 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa on sitä oikeaa englantilaista tunnelmaa. Kolme päivää on juuri sopiva aika. Pariisissa en vielä ole käynyt mutta haluaisin kyllä käydä.

Vierailija
37/41 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo kirjoitti:

En ole nyt vielä varma miten tässä tekisi. Houkuttelisi kyllä tuo junamatka, mutta on kyllä lyhyt aika olla molemmissa paikoissa. 

Teet reissun niinkuin sinusta parhaalta tuntuu. Kolme päivää on lyhyt aika kyllä, mutta oletettavasti et ole suunnitellutkaan kiertäväsi molempia kaupunkeja kokonaan läpi vaan päiville on suunniteltu ennakkoon rajallista ohjelmaa (ja pari vaihtoehtoista suunnitelmaa jos matkaan tulee mutkia).

Vierailija
38/41 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanti on tällä hetkellä vähän sekasorrossa sen yhden asian takia josta täällä ei saa puhua.

Olen junamatkailu suuri ystävä mutta sinun tapauksessasi menisin Paraisiin ensin ja olisin siellä viikon. Ensi vuonna voi olla että briteissä on vähän sopeuduttu ja voi jopa olla Lontoon hi tataso ja punnan kurssi ovat ottaneet vähän osumaa.

Jos tykkäät junamatkailusta, niin miten olisi lento Lonttoseen ja junalla Skotlantiin?

Ranska on muuttunut ja kansainvälistynyt turistin eduksi. Englantia puhutaan ja huonoa ranskaa suvaitaan, palvelualttius parantunut. Paljolti tosin siksi että kaikissa palveluammateissa on nykyään muualta tullut. Jos kaupunkiturismi ja nähtänävyydet ja museot kiinnostaa, siellä voisi olla vaikka kuukauden.

Vierailija
39/41 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englanti on tällä hetkellä vähän sekasorrossa sen yhden asian takia josta täällä ei saa puhua.

Olen junamatkailu suuri ystävä mutta sinun tapauksessasi menisin Paraisiin ensin ja olisin siellä viikon. Ensi vuonna voi olla että briteissä on vähän sopeuduttu ja voi jopa olla Lontoon hi tataso ja punnan kurssi ovat ottaneet vähän osumaa.

Jos tykkäät junamatkailusta, niin miten olisi lento Lonttoseen ja junalla Skotlantiin?

Ranska on muuttunut ja kansainvälistynyt turistin eduksi. Englantia puhutaan ja huonoa ranskaa suvaitaan, palvelualttius parantunut. Paljolti tosin siksi että kaikissa palveluammateissa on nykyään muualta tullut. Jos kaupunkiturismi ja nähtänävyydet ja museot kiinnostaa, siellä voisi olla vaikka kuukauden.

Mä en ennen joulua Englannissa käydessä huomannut mitään erityistä sekasortoa, mutta toisaalta en nyt ihan tiedäkään mistä täällä ei saisi puhua :D

Kuuden tunnin junamatka Skotlantiin voi kyllä olla vähän raskas vaikka onkin ajatuksena kiva, Pariisiin pääsee Lontoosta alle kolmessa tunnissa.

Vierailija
40/41 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä se on Lontoo tietystä syystä ja Pariisi jää pois jos jotakin pitää jättää pois.