Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko kohdannut lähetyssaarnaajia koskaan? Mormoneja siis (nyt tulee tv 1 ohjelmaa)?

Vierailija
05.01.2023 |

Turussa näkee aika ajoin kesäisin mutta eivät he ole tulleet puhumaan mitään mulle ainakaan. Toivottavasti en ole liian pelottava :)

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten kaksi nuorta miestä pysäyttivät kadulla ja kertoivat olevansa mormooneja, kun kerroin että en ole heidän uskonnosta kiinnostunut niin kysyivät vielä jos tietäisin jonkun joka olisi kiinnostunut. Olivat erittäin kohteliaita kyllä ja helpommin heistä pääsi eroon kuin jehovan todistajista.

Vierailija
42/96 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kokonaan katsonut ohjelmaa, mutta suuren osan vilkaisin tv.stä. Harmitti sen pojan mielenterveydelliset haasteet. Toivottavasti saa niihin kunnon apua, vaikutti symppikseltä. Uskomattoman nopeasti oppivat kieltä. Mietin tosin sitä tyttöjen vierailua sen vanhemman miehen luona, joka tilitti heille ja lauleskelivat yhdessä. Eikö tuollainen oli sitten yhtään riski? Ja sitä mietin myös, että ymmärsivätköhän tytöt puoliakaan puheista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvakseltaan mormoneja näkyy.  Näille amerikkalaisnuorille on annettu mahdoton sarka, käännyttää meitä suomalaisia  lahkoon, joka on suomalaisille mahdotonta käsittää.   Jo kahvin ja teen juomisen lopettaminen tuntuu mahdottomalta jonkun uskonlahkon takia.

Dokumentti Suomeen lähetetyistä mormoninuorista TV1 5.1. on hyvin valaiseva.  Dokumentissa esiintyvä Tyler Davis kärsi mielenterveys ongelmista jo ennen Suomeen tuloa, täällä ne kärjistyivät, ei ihme-täysin vieras maa ja kieli ja mahdottomaksi kärjistyvä käännytystyö. Tuli kotiin paluu ennen aikojaan.  Kaikesta huolimatta tämä nuorimies ihastui maahamme ikihyväksi ja haluaa palata tänne, syödä lohikeittoa, saunoa ja pulikoida avannossa-nauttia siitä ihanuudesta mitä tämä maa voi tarjota.

Näille mormoninuorille Suomeen tulo voi olla elämänkokemus, mutta meidän käännyttäminen on pelkästään ajanhukkaa, mormoniuskontoon suomalaiset eivät käännyt, korkeintaan promilleluokkaa.

Vierailija
44/96 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metrossa kerran amerikkalainen mormonipoika jutteli ja osasi todella hyvin suomea. Oikein hämmästyin ja olisin halunnut kysyä miten on oppinut, mutta halusi ohjata keskustelun uskonasioihin nopeasti.

Vierailija
45/96 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kohdannut mutta Jehovia lippuslappusineen kotiovella sitäkin enemmän.

Vierailija
46/96 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noiden usko poikkeaa kristinuskosta?

Poikkeaa suuresti, on eri uskonto.

Uskovat moniin Jumaliin. Uskovat että äiti Jumala ja Isä Jumala saivat Jeesuksen fyysisen seksin seurauksena. Mormonit

uskovat että voivat itse tulla Jumaliksi, kuolemansa jälkeen.

Väärää profeetta; Charles Russell

väitti 1800- luvulla että oli saanut ilmoituksen Jumalalta mikä on totuus. Laati " oman Raamatun"= Mormonin kirja.

Tässä vain pari esimerkkiä tästä uskonnosta. Pysykää kaukana.

Raamatun Sanassa on totuus.

Jeesus: minä olen Tie, Totuus ja Elämä.

Vierailija
47/96 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovat moniin Jumaliin. Uskovat että äiti Jumala ja Isä Jumala saivat Jeesuksen fyysisen seksin seurauksena. Mormonit

väitti 1800- luvulla että oli saanut ilmoituksen Jumalalta mikä on totuus. Laati " oman Raamatun"= Mormonin kirja.

Mainitsisin vielä, että mitään jumalia ei ole olemassa, kaikki on petosta. Toiset ihmiset vain haluavat hallita muita jonkin keksityn jumalan ja keksittyjen käyttäytymissääntöjen avulla. Sitä sitten on alettu sanomaan uskonnoksi.

Sorry, mutta näin se vaan on. Kaikilla ei vain silmät aukea koko elämänsä aikanakaan, mutta on sentään paljon meitä, joita ei voi huijata.

Vierailija
48/96 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainitsisin vielä, että mitään jumalia ei ole olemassa, kaikki on petosta. Toiset ihmiset vain haluavat hallita muita jonkin keksityn jumalan ja keksittyjen käyttäytymissääntöjen avulla. Sitä sitten on alettu sanomaan uskonnoksi.

Sorry, mutta näin se vaan on. Kaikilla ei vain silmät aukea koko elämänsä aikanakaan, mutta on sentään paljon meitä, joita ei voi huijata.

Kyllä sinunkin " silmäsi aukeavat" viimeistään sitten kun on liian myöhäistä. Kuoleman jälkeen on liian myöhäistä katua.

T. uskovainen kristitty

49/96 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat aina miehiä. Mormoninaisten ei tarvitse lähteä ulkomaille lähetystyöhön.

Vierailija
50/96 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, kehuivat koiraani kauniiksi ja söpöksi. Myös olen nunnia palvellut kirppiksellä nunnia, ensimmäisellä kerralla englantia puhuivat ja viikon päästä olivat jo suomea oppineet.

Vierailija
51/96 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko tosissaan? Ilman miestä ja naista ei kukaan tule raskaaksi, nykyisin kyllä keinohedelmöityksellä, mutta sitäpä ei oltu keksitty Raamatun aikoihin. Ja kai tajuat että Raamattu on ihmisen kirjoittama, johon on kerätty sen ajan ihmisten kertomuksia vilkkaalla mielikuvituksella höystettynä. Koita muistaa että esimerkiksi faaraoiden Egyptissä ja muissa sen ajan maissa oli useampia jumalia, joihin uskoivat tuhansia vuosia, sitten vain joku keksi nyky uskonnon, jonka historia on lyhyt vs vaikka näiden faaraoihin verrattuna.

Vierailija
52/96 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko tosissaan? Ilman miestä ja naista ei kukaan tule raskaaksi, nykyisin kyllä keinohedelmöityksellä, mutta sitäpä ei oltu keksitty Raamatun aikoihin. Ja kai tajuat että Raamattu on ihmisen kirjoittama, johon on kerätty sen ajan ihmisten kertomuksia vilkkaalla mielikuvituksella höystettynä. Koita muistaa että esimerkiksi faaraoiden Egyptissä ja muissa sen ajan maissa oli useampia jumalia, joihin uskoivat tuhansia vuosia, sitten vain joku keksi nyky uskonnon, jonka historia on lyhyt vs vaikka näiden faaraoihin verrattuna.

Kiitos kysymästä!

Kyllä, olen tosissani. Uskon Raamatun Sanaan. Jeesus on minun vapahtajani, minun Herrani.

Sain ottaa tämän uskomattoman kauniin, uskon lahjan vastaan Jumalalta, kohta kaksi vuotta sitten.

T. uskovainen kristitty

Vierailija
53/96 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dokumentissa esiintyvä Tyler Davis kärsi mielenterveys ongelmista jo ennen Suomeen tuloa, täällä ne kärjistyivät, ei ihme-täysin vieras maa ja kieli ja mahdottomaksi kärjistyvä käännytystyö. Tuli kotiin paluu ennen aikojaan.  Kaikesta huolimatta tämä nuorimies ihastui maahamme ikihyväksi ja haluaa palata tänne, syödä lohikeittoa, saunoa ja pulikoida avannossa-nauttia siitä ihanuudesta mitä tämä maa voi tarjota.

Tai sanoi noin kohteliaisuudesta. 

Vierailija
54/96 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä myös naisia?

Vierailija
55/96 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Ne ovat aina miehiä. Mormoninaisten ei tarvitse lähteä ulkomaille lähetystyöhön.

Ilmeisesti kuitenkin saavat lähteä, kun heitäkin ohjelmassa näkyi. Kadulla ei ole tullut vastaan kuin miehiä/poikia siis. Alueellamme on mormonikirkko ja täytyy sanoa näin ulkopuolisena, että onpa ihanan hiljainen ja muita häiritsemätön paikka. Koskaan ei kilkata ja kalkata tai ulise mikään.

Vierailija
56/96 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko jonka Jumala lahjoittaa, annetaan armosta, ei teoista. Roomalaiskirjeen 8 luku!

Aina kun joku vaatii tekoja, ilman että kutsu muuttua on Heralta, se menee lain puolelle. Galattalaiskirje.  Mormooneissakin on aivan liikaa ihmisoppeja ja lakia.

Vierailija
57/96 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvakseltaan mormoneja näkyy.  Näille amerikkalaisnuorille on annettu mahdoton sarka, käännyttää meitä suomalaisia  lahkoon, joka on suomalaisille mahdotonta käsittää.   Jo kahvin ja teen juomisen lopettaminen tuntuu mahdottomalta jonkun uskonlahkon takia.

Dokumentti Suomeen lähetetyistä mormoninuorista TV1 5.1. on hyvin valaiseva.  Dokumentissa esiintyvä Tyler Davis kärsi mielenterveys ongelmista jo ennen Suomeen tuloa, täällä ne kärjistyivät, ei ihme-täysin vieras maa ja kieli ja mahdottomaksi kärjistyvä käännytystyö. Tuli kotiin paluu ennen aikojaan.  Kaikesta huolimatta tämä nuorimies ihastui maahamme ikihyväksi ja haluaa palata tänne, syödä lohikeittoa, saunoa ja pulikoida avannossa-nauttia siitä ihanuudesta mitä tämä maa voi tarjota.

Näille mormoninuorille Suomeen tulo voi olla elämänkokemus, mutta meidän käännyttäminen on pelkästään ajanhukkaa, mormoniuskontoon suomalaiset eivät käännyt, korkeintaan promilleluokkaa.

Lähetystyössä ollessaan mormoniähetyssaarnaajat eivät saa saunoa tai uida missään, avannossakaan. Ei kertaakaan. Lähetystyöstä vapauttamisen jälkeen vasta normaalisti näitä.

Vierailija
58/96 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan fyysinen tumtui pojan vaiva olevan, epilepsia.

Toki psyykenkin päälle voi käydä sairastuminen.

Vierailija
59/96 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähetystyössä ollessaan mormoniähetyssaarnaajat eivät saa saunoa tai uida missään, avannossakaan. Ei kertaakaan. Lähetystyöstä vapauttamisen jälkeen vasta normaalisti näitä.

Eikös niillä ole jotkut taika-superhessu-kalsarit, ettei mene demoni persreiästä sisään?

Vierailija
60/96 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Kyllä eilisessä ohjelmassa oli tyttöjä myös lähetystyössä. Naisiksi ei heitä voi kutsua. Alle kakskymppisiä olivat kaikki, nuorin taisi olla 14-vuotias.