Oletko kohdannut lähetyssaarnaajia koskaan? Mormoneja siis (nyt tulee tv 1 ohjelmaa)?
Turussa näkee aika ajoin kesäisin mutta eivät he ole tulleet puhumaan mitään mulle ainakaan. Toivottavasti en ole liian pelottava :)
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten noiden usko poikkeaa kristinuskosta?
Poikkeaa suuresti, on eri uskonto.
Uskovat moniin Jumaliin. Uskovat että äiti Jumala ja Isä Jumala saivat Jeesuksen fyysisen seksin seurauksena. Mormonit
uskovat että voivat itse tulla Jumaliksi, kuolemansa jälkeen.Väärää profeetta; Charles Russell
väitti 1800- luvulla että oli saanut ilmoituksen Jumalalta mikä on totuus. Laati " oman Raamatun"= Mormonin kirja.Tässä vain pari esimerkkiä tästä uskonnosta. Pysykää kaukana.
Raamatun Sanassa on totuus.
Jeesus: minä olen Tie, Totuus ja Elämä.
Russell oli Jehovantodistajien perustaja, mormonien profeetta oli Joseph Smith.
Smith oli vähän kaikessa epäonnistunut luku- ja kirjoitustaidoton puoskari, joka saneli mormonin kirjan verhon takaa muka enkeleiltä saamistaan kultalevyistä.
Asun mormonikirkon vieressä. Nuo nuoret ovat varsin kohteliaita ja aina hyvin siistin oloisia. Kulkevat aina vähintään pareittain.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovat moniin Jumaliin. Uskovat että äiti Jumala ja Isä Jumala saivat Jeesuksen fyysisen seksin seurauksena. Mormonit
uskovat että voivat itse tulla Jumaliksi, kuolemansa jälkeen.Väärää profeetta; Charles Russell
väitti 1800- luvulla että oli saanut ilmoituksen Jumalalta mikä on totuus. Laati " oman Raamatun"= Mormonin kirja.Tässä vain pari esimerkkiä tästä uskonnosta. Pysykää kaukana.
Jeesus: minä olen Tie, Totuus ja Elämä.Russell oli Jehovantodistajien perustaja, mormonien profeetta oli Joseph Smith.
Smith oli vähän kaikessa epäonnistunut luku- ja kirjoitustaidoton puoskari, joka saneli mormonin kirjan verhon takaa muka enkeleiltä saamistaan kultalevyistä.
Hei!
Kiitos Sinulle. Minulta meni nämä kaksi nimeä nyt totaalisen sekasin.
Kaikkea hyvää!
T. alkuperäisen tekstin kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus: minä olen Tie, Totuus ja Elämä.Mainitsisin vielä, että mitään jumalia ei ole olemassa, kaikki on petosta. Toiset ihmiset vain haluavat hallita muita jonkin keksityn jumalan ja keksittyjen käyttäytymissääntöjen avulla. Sitä sitten on alettu sanomaan uskonnoksi.
Sorry, mutta näin se vaan on. Kaikilla ei vain silmät aukea koko elämänsä aikanakaan, mutta on sentään paljon meitä, joita ei voi huijata.
Kyllä sinunkin " silmäsi aukeavat" viimeistään sitten kun on liian myöhäistä. Kuoleman jälkeen on liian myöhäistä katua.
T. uskovainen kristitty
No niin, siinä taas nähdään, millaista höpöä uskovaiset kirjoittavat. 🙄
Ei ihme, että teitä pidetään vähän hönöinä.
Helvetillä uhkaaminen pitäisi julistaa henkisen väkivallan muodoksi.
Vierailija kirjoitti:
Välillä niitä tulee vastaan. He liikkuvat aina polkupyörillä täällä päällään siistit puvut. En ole koskaan jutellut, mutta yleensä he tervehtivät ohi pyöräillessään. Ihan komeita ja kohteliaita miehiä tuntuvat olevan. En kyllä liittyisi mormoneihin. Otin kerran kirppikseltä Mormonin kirjan, kun sai ilmaiseksi. Ihan mielenkiintoista tutustua eri uskontojen kirjoihin.
Heti mieheni kuoleman jälkeen ovella kävi kolmen eri uskonlahkon (mormonit, jehovat, helluntalaiset) edustajia. Olisivat vain halunneet tulla keskustelemaan. Kiittelin osanotosta, mutta en päästänyt sisään. Emme kumpikaan kuuluneet mihinkään kirkkokuntaan, mutta suruaikana ihminen on aika herkkä ja voi sortuakin liittymään johonkin lahkoon. Mielestäni erittäin epäeettistä toimintaa!
Kyllä olen :)
Opiskeluaikoina meillä oli kämppisten kanssa oikein erikseen jemmassa niitä suklaapäällysteisiä säilyviä kakkuja, olikohan DanCake tai sinnepäin, kahta hemmetin hyvännäköistä mormonisaarnaajaa varten.
Kahvitettiin ja keitettiin teetä ja milloin marjamehua ja mitäkin ja koitettiin tissivakoa pöyhiä, mutta ei ne kyllä millään lailla noteerannu meitä naisina, pelkkinä pelastettavina sieluina vaan. Ja aina tarjosivat apua vaikka ikkunaan pesuun tms, mutta ei me sitten taas sitä kehdattu ottaa vastaan.
Olevinaan oli flirtti se yksi poika. vai onko sita vaan tottunut jäyhempiin ihmisiin.
Onko moniavioisuus lopullisesti kuopattu sit heiltä? Vai onko matalalla profiililla yhä joillain, esim lapsia useammalle?
Lähetyssaarnaajilla tarkoitetaan yleensä kirkon ja helluntalaisten lähetystyöntekijöitä, jotka työskentelevät köyhissä maissa, esim. afrikassa.
Mormoneja en ole koskaan kuullut nimitettävän lähetyssaarnaajiksi.
Olin työssä paikassa jossa oli mormooneja. Yrittivät pelottelemalla käännyttää minua ja puhuivat mormonien kirjoista ja väkisin tyrkytti ne kirjan minullekin.
Mä sanoin, että mulle riittää yksi usko, en tarvitse uutta oppia.
Olihan niitä nuoria miehiä, jotka kulki ovelta ovelle, mutta ei ole näkynyt enää.
Vierailija kirjoitti:
Lähetyssaarnaajilla tarkoitetaan yleensä kirkon ja helluntalaisten lähetystyöntekijöitä, jotka työskentelevät köyhissä maissa, esim. afrikassa.
Olin työssä paikassa jossa oli mormooneja. Yrittivät pelottelemalla käännyttää minua ja puhuivat mormonien kirjoista ja väkisin tyrkytti ne kirjan minullekin.
Olihan niitä nuoria miehiä, jotka kulki ovelta ovelle, mutta ei ole näkynyt enää.
No mutta eikös se ole lähetyssaarnausta, jos hommana on viedä sitä... mitä.. Jumalan sanaa/jotain sanomaa eteenpäin. Ei kai se kuuntelijan lompakosta kiinni ole.
-ei uskova
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä niitä tulee vastaan. He liikkuvat aina polkupyörillä täällä päällään siistit puvut. En ole koskaan jutellut, mutta yleensä he tervehtivät ohi pyöräillessään. Ihan komeita ja kohteliaita miehiä tuntuvat olevan. En kyllä liittyisi mormoneihin. Otin kerran kirppikseltä Mormonin kirjan, kun sai ilmaiseksi. Ihan mielenkiintoista tutustua eri uskontojen kirjoihin.
Heti mieheni kuoleman jälkeen ovella kävi kolmen eri uskonlahkon (mormonit, jehovat, helluntalaiset) edustajia. Olisivat vain halunneet tulla keskustelemaan. Kiittelin osanotosta, mutta en päästänyt sisään. Emme kumpikaan kuuluneet mihinkään kirkkokuntaan, mutta suruaikana ihminen on aika herkkä ja voi sortuakin liittymään johonkin lahkoon. Mielestäni erittäin epäeettistä toimintaa!
Hei! Otan osaa suruusi.
Halusin vain mainita, että näistä kolmesta vain helluntalaiset kuuluvat kristinuskoon. Mormonit ja Jehovalaiset edustavat molemmat eri uskontoja.
Toivon että saisit ottaa uskon vastaan Jumalalta,
Kaikkea hyvää Sinulle!
T. uskovainen kristitty ( en kuulu helluntalaisiin).
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus: minä olen Tie, Totuus ja Elämä.Russell oli Jehovantodistajien perustaja, mormonien profeetta oli Joseph Smith.
Hei!
Kiitos Sinulle. Minulta meni nämä kaksi nimeä nyt totaalisen sekasin.Kaikkea hyvää!
Kiitos, samoin!
Jehovantodistajat perustavat uskonsa Raamattuun, mutta heidän tulkintansa poikkeaa vahvasti kristinuskon valtavirroista.
Jopa niin, etteivät muut kristityt pidä jehovantodistajia kristittyinä ollenkaan.
Itse he pitävät itseään kristittyinä(ainoina sellaisina...).
Mormoneilla sitten on tämä sekava Mormonin kirja lisänä sopassa.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei!
Kiitos Sinulle. Minulta meni nämä kaksi nimeä nyt totaalisen sekasin.Kaikkea hyvää!
Kiitos, samoin!
Jehovantodistajat perustavat uskonsa Raamattuun, mutta heidän tulkintansa poikkeaa vahvasti kristinuskon valtavirroista.
Jopa niin, etteivät muut kristityt pidä jehovantodistajia kristittyinä ollenkaan.
Itse he pitävät itseään kristittyinä(ainoina sellaisina...).Mormoneilla sitten on tämä sekava Mormonin kirja lisänä sopassa.
Näin on!
Jehovalaisethan kieltävät kolminaisuusopin, ja väittävät että Jeesus on arkkienkeli Mikael.
http://www.mormonismi.net/temppeli/ihokas.shtml
Muistin oikein, mormonit käyttävät taikakalsareita, mutta enää ne eivät ole superhessu-mallia.
Muutenkin kattava paketti näillä sivuilla mormonismista.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei!
Kiitos, samoin!
Itse he pitävät itseään kristittyinä(ainoina sellaisina...).Mormoneilla sitten on tämä sekava Mormonin kirja lisänä sopassa.
Näin on!
Jehovalaisethan kieltävät kolminaisuusopin, ja väittävät että Jeesus on arkkienkeli Mikael.
Enpä ole arkkienkeliväitettä kuullut, vaikka olen läjäpäin lukenut Jehovien lehtiä, keskustellut heidän kanssaan, sekä minulla on hyllyssäni jehovantodistajien kirja "Kuinka voit elää ikuisesti maan päällä".
Juu, kolminaisuusoppia he eivät tunnusta.
Panin yhtä twinkkipoikaa, joka oli näitä mormooneja. Aika tiukka pylly oli pojulla.
M37
Vierailija kirjoitti:
Puhuvat itse nimenomaan lähetyssaarnaajista https://uutiset.jeesuksenkristuksenkirkko.org/artikkelit/l%C3%A4hetyssa…
Juuri äsken tuli kaksi mormonia juttusille. Sanoin ei kiitos ja hyvää päivänjatkoa. Kuinkahan karmean vastaanoton saavat Helsingin perjantai-illassa? Teki mieli sanoa varoituksen sana.
No niin, siinä taas nähdään, millaista höpöä uskovaiset kirjoittavat. 🙄
Ei ihme, että teitä pidetään vähän hönöinä.