Niin paha ahdistus etten uskolla vastaa työkkäri puheluihin.
Kommentit (51)
Tähänkö tää maailma on menossa että ahdistaa jos joku soittaa? Ei voi olla todellista. Niskasta kiinni ja aikuistu!
Vierailija kirjoitti:
Vastaat ja sanot että et ole työkykyinen, kerrot rehellisesti mikä tilanne sulla nyt on, siellä työkkärissä ei aina pakoteta töihin, vaan todennäköisesti sanotaan että palataan asiaan myöhemmin uudelleen.
Heille ei riitä oma sanoma asiasta!Menet terveyskeskuslääkärin pyydät tilantestasi lääkärin lausunon työvoimatoimistoon,ettet pysty sen ja sen asian takia otaa vastaan työtä tai vastata työvoima toimiston puhelut.Saat sairaslomaa ja työvoimatoimisto keties kelan kanssa laitaa sinut kuntoutus lopulta? Kun pidät sairaslomaa jatkuvasti yllä todistuksella,ettei se katkea edes 1 päiväksi.
Työkkärille ei ole pakko antaa puhelinnumeroa. Voi laittaa raksin siihen ruutuun "minulla ei ole puhelinta".
Voi hyvä luoja. Jaxuhalit!
Ota itseäsi niskasta kiinni ja vastaa puhelimesi kun se soi. Niin aikuiset tekevät.
Kuuntele mitä asiaa ja toimi ohjeiden mukaisesti.
Saatana, maailman yksinkertaisin juttu. Mutta ei, ei onnistu kun "Pirkko-Petteriä" ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä luoja. Jaxuhalit!
Ota itseäsi niskasta kiinni ja vastaa puhelimesi kun se soi. Niin aikuiset tekevät.
Kuuntele mitä asiaa ja toimi ohjeiden mukaisesti.
Saatana, maailman yksinkertaisin juttu. Mutta ei, ei onnistu kun "Pirkko-Petteriä" ahdistaa.
Olen eri mutta olin 20v töissä ja terveyskeskuksessa vastasin jatkuvasti puheluihin ja ikinä ei ahdistunut. Jouduin työttömäksi ja nuo työkkärin puhelut ahdistaa niin että oksennan.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin hermostuttaa kaikki työkkärin puhelut enemmän kuin mitkään muut puhelut. Se vuorovaikutustilanne ei ole normaali, koska te-virkailija käyttää valtaansa. Se tekee vuorovaikutuksesta hyvin vaikean. Ja hyvin vaikeaa on keskustella mistään jos virkailija alkaa yhtäkkiä uhkailemaan karenssilla, jos hänen tahtoonsa ei suostuta. En todellakaan ihmettele, jos sinua ahdistaa. Minä olen hyvin niukkasanainen puhelimessa ja olen sanonut vain ne pakolliset sanat. Hyvin nihkeää on vuorovaikutus.
Virkailijalla on ylhäältä päin tulevat tietyt vaatimukset, jotka sen täytyy asiakkaalle kertoa. Kun itse on aktiivinen ja toimii suunnitelman mukaan (johon on voinut itse vaikuttaa), niin ei ole mitään valtaa, mitä käyttää. Jos asiakas ei itse tee mitään ja odottaa tekemättä mitään, niin siinä vaiheessa virkailijan kuuluukin patistella tekemään sovitut asiat. Ilmeisesti tämä on sitä vallankäyttöä jonkun mielestä. Työttömällä on tietyt, lakiin kirjatut, velvollisuudet.
Ei aikoinaan edes tullut mitään tekstiviestejä etukäteen soitoista. Se oli vielä sitä aikaa, kun ihmiset vastasivat normaalisti puhelimeen. Nykyään vaan pelätään ja ahdistutaan kaikesta. Epänormaalia.
Eikö siellä työkkärissä pitäisi olla sellainen kuin 'erityistyövoimaneuvoja, jolle voi varata ajan ja ihan kertoa rehellisesti oman tilanteen, jonka puitteissa sitten lähdetään etenemään.
Vierailija kirjoitti:
Vastaat, oot niille mukava. Ei sanallakaan työkyvyttömyydestä. Haet niihin töihin vaikka sit vaan löysin rantein mutta älä kieltäydy hakemasta, sit ne rankasee.
Älä mainitse niille, se on virasto ei sun terapeutti.(Niitä ei sun ahdistus kiinnosta).
Mukavia ne virkailijat on nykyään entiseen verrattuna. Olin muutamaan otteeseen työnhakijana 80-90 luvuilla. Paperilappusilla tehtiin työttömyysilmoituksetkin 😂
Sitä itseasiassa tehtiin vielä kun ensimmäisen kerran olin lomautettunsa 19-vuotiaana vuonna 2010. Pääsin virkailijan kanssa keskustelemaan ja sain nivaskan lippulappuja. Lisäksi kaikki lomautuspäivät piti merkata paperille ja palauttaa te-toimistoon. Herttinen sitä kurmutusta siltä virkailijalta. Olin tuolloin vaikutuisessa työsuhteessa, mutta paperiteollisuudessa pyyhki vähän huonosti tuolloin niin jouduin lomautetuksi. Olin samana keväänä lukenut ylioppilaaksi ja minun olisi pitänyt ennakoida tämä lomautus käymällä ammattikoulu. Oli laittamassa johonkin työtoimintaan, että saan vähän parempaa päivärahaa. Kyselin, että miksi en saa liiton rahoja, kuten muut töissä käyvät niin sain vastauksen, että olen niin nuori niin minun täytyy tehdä jotain rahani eteen. Luojan kiitos osaltani peruuttiin alle kuukaudessa lomautus ja pääsin palaamaan töihin.
"Toimi ohjeiden mukaan"
Sellanen lammas siellä.
Mitäs jos on omaa tahtoa ? Sopimuksessa on kaksi osapuolta, yleensä tulee sovittua että, hän soittaa 3 kk päästä ja kyselee tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Työkkärille ei ole pakko antaa puhelinnumeroa. Voi laittaa raksin siihen ruutuun "minulla ei ole puhelinta".
Sitten tulee lippu lappuja että tähän aikaan tultava työkkäriin tapaamiseen. Ahdistaako sitten enemmän eikä voi mennä
Laita sieltä oma-asioinnista viesti. Parempi se on. Muutoin tulee ongelmia.
Mulla auttoi, kun laitoin viestiä. Soittivat vasta viikon päästä, kuten pyysin.