Mulla pääsee itku miehen koiran takia :(
Tykkään koirasta tosi paljon ja haluaisin, että meillä ois kivaa yhdessä mutta koira on niin mahdoton, etten pärjää sen kanssa.
Kyseessä saksanpaimenkoiran kokoinen teinikoira, jonka tapakoulutus ei ole mennyt ihan nappiin. Koira hyppii vasten ja haastaa leikkiin nyppimällä vaatteista ja käsivarresta. Eikä kertakaikkiaan ymmärrä sanaa ei. Olen yrittänyt kieltää nätisti ja jopa karjaisemalla. Ei tehoa. Olen yrittänyt tönäistä pois, ei tehoa. Olen yrittänyt olla täysin huomioimatta, nousta ylös ja kääntää selän, ei tehoa. Koira vaan jatkaa leikkiin haastamista, aloittaa haukkumisen ja yrittää uudelleen hyppiä vasten.
Ja kun koira ei anna hetken rauhaa, se on koko ajan tuollainen. Käytin sitä ulkona, tarjosin ruokaa, mut ei. Mikään ei auta. Mitä mä tuon kanssa teen?
Ja koira on mulla hoidossa, kun mies on työmatkalla toisella puolen Suomea eikä oo ihan heti tulossa sieltä kotiin. Eikä ole ketään muutakaan jolle tuon voisin viedä. Auttakaa pliis :(
Kommentit (62)
Täällä on hyviä ohjeita jo kirjoitettu, unohda kuitenkin nuo kaikki jossa koiraan pitää koskea tai sille pitää huutaa. Aggressio ruokkii aggressiota. Yksikään koira ei tarvitse selättämistä oppiakseen kunnon koirakansalaiseksi. Se on vanhaa tietoa!
Ja vielä lisään, että kun se on kaikki neljä tassua maassa niin sitten voi silittää tai antaa vaikka puruluun tai namin ja kehua koiraa. Jos se kehuista innostuu niin poistut taas huoneesta ja palaat takaisin ja jos on nätisti annat uuden namin mutta et puheillasi kiihdytä koiraa.