Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla pääsee itku miehen koiran takia :(

Vierailija
05.01.2023 |

Tykkään koirasta tosi paljon ja haluaisin, että meillä ois kivaa yhdessä mutta koira on niin mahdoton, etten pärjää sen kanssa.

Kyseessä saksanpaimenkoiran kokoinen teinikoira, jonka tapakoulutus ei ole mennyt ihan nappiin. Koira hyppii vasten ja haastaa leikkiin nyppimällä vaatteista ja käsivarresta. Eikä kertakaikkiaan ymmärrä sanaa ei. Olen yrittänyt kieltää nätisti ja jopa karjaisemalla. Ei tehoa. Olen yrittänyt tönäistä pois, ei tehoa. Olen yrittänyt olla täysin huomioimatta, nousta ylös ja kääntää selän, ei tehoa. Koira vaan jatkaa leikkiin haastamista, aloittaa haukkumisen ja yrittää uudelleen hyppiä vasten.

Ja kun koira ei anna hetken rauhaa, se on koko ajan tuollainen. Käytin sitä ulkona, tarjosin ruokaa, mut ei. Mikään ei auta. Mitä mä tuon kanssa teen?

Ja koira on mulla hoidossa, kun mies on työmatkalla toisella puolen Suomea eikä oo ihan heti tulossa sieltä kotiin. Eikä ole ketään muutakaan jolle tuon voisin viedä. Auttakaa pliis :(

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirille on hoitoloita jos ei mies pääse hakemaan koiraa, ja sä et pärjää sen kanssa, niin silloin koira hoitoon ammattilaiselle. Et sä voi viedä koiraa ulos, jos se ei sinua tottele, voi tulla vaikka millaisia vaaratilanteita.

Vierailija
22/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirahoitola. Miksi mies on ottanut koiran, jos joutuu työmatkoille eikä hoitopaikkaa ole.

No nythän sillä on hoitopaikka, siksihän mies on hommannut ap:n hoitajaksi. Ja on varmasti kivempi miehen itsensä olla yhdyntähommissa rakastajattaren kanssa kun koira ei näyki koko ajan pakaroista siinä työnnellessä.

Siis mistä teitä vajaaälyisiä pervoja riittää? Tällaiseen ketjuun tulet pervoilemaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kourakoulutukseen, lue alan opas, usko itseesi, ole jämäkkä, käytä kiitosta ja koiranameja koulutuksessa. Koirassa ei todennäköisesti ole mitään vikaa, mutta ohjaus puuttuu. Koira haluaa olla laumassa ja että sinä olet johtaja.

Vierailija
24/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nythän sillä on hoitopaikka, siksihän mies on hommannut ap:n hoitajaksi. Ja on varmasti kivempi miehen itsensä olla yhdyntähommissa rakastajattaren kanssa kun koira ei näyki koko ajan pakaroista siinä työnnellessä.

😂😂😂😂😂

...sanoo mauri 55v ja jatkaa: "ikinä en oo naista alasti nähny paitsi äitini saunassa"

Vierailija
25/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtajan paikka on nyt kateissa. Jos ei tottele, niin laita hetkeksi jäähylle eristykseen, että rahoittuu. Yrittää haastaa sua.

Yritä sitten ihan peruskäskyillä saada jotain lamppua syttymään. Ei mitään riehumisleikkejä. Namien etsiminen olisi hyvää aivojumppaa.

Vierailija
26/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero lienee ainoa vaihtoehto. Jätä se sika.

Kyse on koirasta, ei siasta.

Vierailija
27/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nameja, palkitse hyvästä käytöksestä. Huonon jätät huomiotta, käännä selkäsi ja ole mahdollisimman neutraali, jos hyppii/perseilee. Kiljahtelu, heiluvat kädet ym. voivat edustaa koiralle leikkiä, joten yritä olla reagoimatta.

"Teinikoira" osaa varmaan jotain pieniä temppuja? Pyydä istumaan, antamaan tassua jne., koira saa aivotyöskentelyä ja samalla rakennat yhteyttä siihen. Harjoittele sisätiloissa luoksetuloa, odottamista jne. Yritä tehdä itsestäsi mielekästä seuraa (=namikäsi) koiralle ja totuttaa se siihen, että se saa palkan kun kuuntelee, tottelee ja toimii rauhallisesti.

Kärsivällisyyttä, koiran kanssa tärkeintä on vastavuoroinen luottamus, ja sen rakentuminen ottaa aikansa.

Vierailija
28/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on aktiinen koira teini-iässä ja uudessa tilanteessa. Juuri noin reagoi. Jätät vaan itsepintaisesti huomioitta, eli kädet ristiin, selän kääntö ja katse kattoon. Koettaa vielä hetken, ehkä useaan kertaan. Mutta kun ei saa tilanteesta mitään palkintoa (huomio, mitä töniminenkin on), tekee kyllä johtopäätelmät. Jos menee liian villiksi, menet toiseen huoneeseen ja suljet oven. Ne, jotka sanovat, että käyt vaan istumaan johonkin huomioimatta, eivät ole kokeneet todella aktiivisen ja päättäväisen koiran yrityksiä, se tulee kyllä silmille.

Ainut mikä tehoaa, on totaalinen huomioimattomuus epätoivotusta käytöksestä. Se on koiralle selvä kieli jota ymmärtää.

Vierailija
29/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia sitten ajokoiran hoitajana, kun koiran omistava työkaveri oli matkalla.

Voi mahdoton miten riuhtoi alkuun, kun käytin ulkona. Minulla oli haastavaa saada pidettyä koira ruodussa. Rauhoittui, kun tottui.

Tsemppiä Ap 💚

Vierailija
30/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira vaatii PALJON toistoja. Satoja. Jopa tuhansia. Ennen kuin varsinkin sille teinille menee perille. Perseilyn saa huomattavasti vähemmälle, mitä enemmän saa liikuntaa ja rodun/rotujen omaista aivotyöskentelyä. Ja sitten niitä toistoja. 

Vierailija
31/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on aktiinen koira teini-iässä ja uudessa tilanteessa. Juuri noin reagoi. Jätät vaan itsepintaisesti huomioitta, eli kädet ristiin, selän kääntö ja katse kattoon. Koettaa vielä hetken, ehkä useaan kertaan. Mutta kun ei saa tilanteesta mitään palkintoa (huomio, mitä töniminenkin on), tekee kyllä johtopäätelmät. Jos menee liian villiksi, menet toiseen huoneeseen ja suljet oven. Ne, jotka sanovat, että käyt vaan istumaan johonkin huomioimatta, eivät ole kokeneet todella aktiivisen ja päättäväisen koiran yrityksiä, se tulee kyllä silmille.

Ainut mikä tehoaa, on totaalinen huomioimattomuus epätoivotusta käytöksestä. Se on koiralle selvä kieli jota ymmärtää.

Ja toki sitten palkitseminen, eli positiivinen vahvistaminen kun tekee oikein. Mutta koiran täytyy ensin itse rauhoittua, jotta voi kuunnella mitä pyydetään. "Tiloissa" on täysin kuuro kielloille ja pyynnöille, homma täytyy katkaista ensin.

Vierailija
32/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakoi. Ennakoi. Ja vielä kerran ennakoi. 

Eli, koirasta näkee kyllä kaukaa jo, että kohta se hyppää päälle tai alkaa kierrokset nousta ja sitten on "piru irti". Ennen kuin koira juoksee päätä pahkaa täydellä loikalla sun luokse, niin teekin jotain täysin ennakoimatonta: mene vaikka eri huoneeseen, käy kolistelemassa ruokakuppia, käy vessassa, heilauta päiväpeittoa kuin petaisit pedin, mene jääkaapille, pyydä istumaan tms. ja palkitse jne.

Vierailija
33/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille ihanille, jotka vastasitte asiallisesti!

Koiralla on aktivointimatto, siihen kätkin äsken nameja niin touhusi sen kanssa ja nyt taisi mennä nukkumaan. Onneksi. 

Tuntuu oikeasti niin pahalta, kun koira on muuten tosi ihana ja kiltti ja äärettömän älykäs, mutta sitten se saa välillä tuollaisia kohtauksia kun korvat ja järkikin tuntuu olevan jossain takataskussa eikä mikään mene perille. Mulla on ollut itsellä kyllä joskus koira, mutta se ei ollut ollenkaan näin kovapäinen. Yhtään liiottelematta tämä miehen koira jaksoi varmasti kolme tuntia olla mun kimpussa ennenkuin nyt rauhoittui. Ja jos oiskin pelkkää kiehnaamista ja kuonolla tökkimistä, mutta kun hyppii vasten ja näykkii. Eikä siis pahalla, vaan selkeästi vain haluaisi leikkiä. Ulkonakin oltiin, mutta ei se auttanut tuohon kohkaamiseen yhtään. 

Toivottavasti tämä alkais tästä sujumaan, mies tulee kumminkin vasta sunnuntaina ja sinne saakka pitäisi jotenkin selviytyä. 

Vierailija
34/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ennenkin kertonut tositarinan omasta koirastani.

Sama juttu, mutta koira oli pentuna tosi aggressiivinen minua kohtaan, mutta ei koskaan vieraita kohtaan. Luin koko kesän koirapsykologin kirjoja epätoivoissani ja mietin mikä koiraani vaivaa.

Se oli hylätty pienenä kadulle, enkä tiennyt muita sen lähtökohtia. Olin viemässä sitä 2 kertaa lopetuksellekin, mutta päätin antaa sille vielä mahdollisuuden.

Sitten välähti ja ikinä en ole tätä lukenut enkä kuullut mistään:

Kaadoin koiran aina joka kerta maahan hellästi kun aggressiivinen käytös alkoi ja menin makaamaan puoleksi sen päälle. Otin sitä kurkusta kiinni. En kuristanut. Viestitin sille intuitiivisesti, etten vihaa sinua, mutta MINÄ olen se pomo et SINÄ. Kun se rimpuili, otin tiukemmaan otteen kurkusta ja heti se oli rauhallisempi ja lievensin heti otetta. Mulla on tuntuma, että joskus saattoi kestää jopa varttitunti, ennen kuin se rauhoittui. Se ei koskaan kantanut kaunaa kurinpalautuksesta. Sitten jatkettiin lenkkiä ja käytiin muuta koulua. Se oli aivan ihanaa aikaa.

Tätä ei tarvinnut jatkaa kauan, aggressiivinen käytös loppui aika nopeasti. Muistan suurella surulla ja ikävällä rakasta koiraani.

Näitä keissejä kun  tehtiin, koiran aggressiivinen käytös loppui. Se eli tosi vanhaksi ja kuulemma katsoi minua aina jumaloivasti. Se oli tosi elinvoimainen ja peloton, lisäksi tosi ihmisrakas ja saattoi käyttäytyä joskus aivan hullunkurisesti ettei voinut muuta kuin nauraa ;D

Olen voinut joskus lukea, että susilaumassakin aikuinen susi voi tehdä pennulle aika rajun kurnpalautusken, jos tarve vaatii.

Tsemppiä teille.

Vierailija
35/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ennenkin kertonut tositarinan omasta koirastani.

Sama juttu, mutta koira oli pentuna tosi aggressiivinen minua kohtaan, mutta ei koskaan vieraita kohtaan. Luin koko kesän koirapsykologin kirjoja epätoivoissani ja mietin mikä koiraani vaivaa.

Se oli hylätty pienenä kadulle, enkä tiennyt muita sen lähtökohtia. Olin viemässä sitä 2 kertaa lopetuksellekin, mutta päätin antaa sille vielä mahdollisuuden.

Sitten välähti ja ikinä en ole tätä lukenut enkä kuullut mistään:

Kaadoin koiran aina joka kerta maahan hellästi kun aggressiivinen käytös alkoi ja menin makaamaan puoleksi sen päälle. Otin sitä kurkusta kiinni. En kuristanut. Viestitin sille intuitiivisesti, etten vihaa sinua, mutta MINÄ olen se pomo et SINÄ. Kun se rimpuili, otin tiukemmaan otteen kurkusta ja heti se oli rauhallisempi ja lievensin heti otetta. Mulla on tuntuma, että joskus saattoi kestää jopa varttitunti, ennen kuin se rauhoittui. Se ei koskaan kantanut kaunaa kurinpalautuksesta. Sitten jatkettiin lenkkiä ja käytiin muuta koulua. Se oli aivan ihanaa aikaa.

Tätä ei tarvinnut jatkaa kauan, aggressiivinen käytös loppui aika nopeasti. Muistan suurella surulla ja ikävällä rakasta koiraani.

Näitä keissejä kun  tehtiin, koiran aggressiivinen käytös loppui. Se eli tosi vanhaksi ja kuulemma katsoi minua aina jumaloivasti. Se oli tosi elinvoimainen ja peloton, lisäksi tosi ihmisrakas ja saattoi käyttäytyä joskus aivan hullunkurisesti ettei voinut muuta kuin nauraa ;D

Olen voinut joskus lukea, että susilaumassakin aikuinen susi voi tehdä pennulle aika rajun kurnpalautusken, jos tarve vaatii.

Tsemppiä teille.

Lisään vielä, että kaikki olisi päättynyt tosi murheellisesti, ellen olisi keksinyt tuota keinoa. Ikinä ei aiemmin ollut tullut koirien kanssa vastaavaa ongelmaa.

Vierailija
36/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koiralle tarjolla mitään sallittua tekemistä? Leluja tai puruluu? Ruuat aktivointileluihin? Energinen koira käyttää energiansa siihen mihin pystyy, ja vaikuttaa siltä että ainoa saatavilla oleva aktiviteetti on Ap.

Vierailija
37/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todellakin siltä, että kokeilee, kumpi teistä on se pomo. Olet saanut onneksi paljon ohjeita, nyt pitää vain olla kovana, jos se jatkuu. Ärsyttävää varmasti, mutta kyllä se siitä jossain vaiheessa menee päähän.

Vierailija
38/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On leluja ja puruluitakin, mutta puruluut on tuollaisia rullia jotka se syö parissakymmenessä minuutissa. 

Kunpa nyt edes loppuilta menis rauhallisemmissa merkeissä. Ajattelin, että huomenna voitais käydä koirapuistossa, jospa siellä saisi purettua energiaansa paremmin. 

Vierailija
39/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäinen ja kokeilee rajojaan suhun. On tuttua meillekin, joilla koira on ollut pennusta lähtien. Meidän saksanpaimenkoira oli puberteetissa välillä kuin Ilmestyskirjan peto ja kärsivällisyys oli monesti koetuksella. Mutta se vaihe meni sitten ohi, ja varmaan mene teilläkin, kunhan koira tottuu suhun ja tuosta vielä kasvaa.

Jos kotona alkaa perseily ja päälle hyppiminen, yksi hyvä keino voi olla ottaa joku sohvatyyny eteen puskuriksi, jolla voi torpata hyökkäykset. Myös tiukka EI on paikallaan. Koiran liiallinen aktivointi ei välttämättä poista ongelmaa, vaan moottori voi kiihtyä entisestään.

Vierailija
40/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira vaikuttaa aktiiviselta ja pirteältä tapaukselta. Tällaista koiraa on helppo kouluttaa. Ota pallo tai koiran lempilelu ja ala pikkuhiljaa opettaa sille juttuja. Istuminen, paikallaolo, saa ottaa, maahanmeno. Ensin sisällä ja sitten ulkona pieniä hetkiä kerrallaan. Paras olisi jos voisi ensin juoksuttaa enimmät virrat pois. Löytyisikö ketään samantyyppistä koirakaveria vaikka paikallisen puskaradion kautta? Koira selvästikin kaipaa työtä ja toimintaa. Laita vaikka sukset jalkaan ja vetovaljaat koiralle. Onko paikkakunnalla mitään koiraharrastuskerhoa minne voisitte mennä vaikka yhdessä? Älä missään tapauksessa huuda tai kiellä koko ajan tai riuhdo remmissä. Käyttäydy itse johtajan tavoin rauhallisesti, puhu hiljaa ja anna käskyt iloisesti. Kulje ovista ennen koiraa, pikkujuttuja mutta koiran kielellä tarkoittaa että sinä olet pomo. Kuonopanta tai vedonestovaljaat voisi olla hyvät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi