Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvalla pehmustettu kypärä päässä koko ajan

Vierailija
05.01.2023 |

Eräs sukulainen sai vauvan syksyllä ja aina siitä asti kun vauva oppi ryömimään niin äiti pitää vauvalla pehmustettua "kolhukypärää" päässä sisällä ja ulkona. Vauva ei siis vielä kävele vaan vasta konttaa ja jonkin verran seisoo tuen varassa. Kypärä siis on sellainen avomallinen, jossa lähtee neljä puskuria, 2 sivuille, 1 eteen ja 1 taakse, jotka yhdistyy otsapantapuskuriin. Onko tuollainen mielestänne hyvä ja tarpeellinen vai onko kyseessä ylisuojelu. En osaa itse päättää miten tuohon suhtaudun. Vauva on siis ihan täysin normaalisti kehittyvä.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käyttänyt ja yhtenä päivänä vauva kaatui otsa edellä pöydän jalkaa päin ja sai otsaan ison haavan, josta tuli runsaasti verta. Piti käydä tikkaamassa lääkärissä :( Eli meillä olisi voinut olla ihan tarpeellinen.

Tuossa meillä juurikin ylisuojeleva helikopteriäiti, lasten kaatuminen on aivan normaalia.

Vierailija
22/56 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, konttauskypärä. Melkein yhtä kiistanalainen kuin turvavaljaat ja leikkikehä, ja siten myös lasualtis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käyttänyt ja yhtenä päivänä vauva kaatui otsa edellä pöydän jalkaa päin ja sai otsaan ison haavan, josta tuli runsaasti verta. Piti käydä tikkaamassa lääkärissä :( Eli meillä olisi voinut olla ihan tarpeellinen.

Tuossa meillä juurikin ylisuojeleva helikopteriäiti, lasten kaatuminen on aivan normaalia.

Toki kaatuminen on normaalia, mutta miksi on pakko sattua jos sitä voi helposti ennaltaehkäistä pehmeällä kypärällä? Onko kaikkien pakko kärsiä, jotta heistä tulee kunnon kansalaisia?

Vierailija
24/56 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa tuossa on? Itse olin samanlainen hermoheikki esikoiseni kanssa. Hankin kirpparilta kypärän, oli se päässä ehkä kuukauden, kunnos unohtui. Jos se helpottaa vanhempien oloa, eikä vauva ole siitä moksiskaan, niin miksi siitä pitäisi tällainen haloo nostaa? Turhaa kauhistelua.

Vierailija
25/56 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin muihin asioihin et osaa suhtautua? Me annamme mielellään sinulle mielipiteen niihinkin asioihin, kun et itse osaa luoda mielipiteitäsi.

Vierailija
26/56 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt ap hyvä olo, kun pääsit anonyymisti kritisoimaan ja ilkkumaan toisten lastenkasvatusta netistä? Toivottavasti paha olo helpotti.

Vierailija
27/56 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva syntyi syksyllä, hän on nytkorkeintaan 4 kk. Ei varmanavielä ryömi.

Vierailija
28/56 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalla pehmustettu?

Vierailija
29/56 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen kaatui tuossa iässä tämän tästä, iski päätään milloin mihinkin. Nyt hän on rahoitusanalyytikko ja mietin usein, että pehmeä kypärä vauvaiässä olisi ehkä mahdollistanut juristin tai lääkärin opinnot nuorena aikuisena. Nyt pitää tyytyä tähän.

Vierailija
30/56 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi jota varmaan imeytetään 15-vuotiaaksi.

Mihin se lapsi imeytetään?

Vierailija
31/56 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käyttäisi lapsella, vahtisin. Ja koti pitää olla sellainen että siellä on lapsen turvallista leikkiä.

Vierailija
32/56 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän täällä palstaillessani jääkiekkokypärää.

Vierailija
33/56 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en käyttäisi lapsella, vahtisin. Ja koti pitää olla sellainen että siellä on lapsen turvallista leikkiä.

Käytännössä et pysty vahtimaan joka nanosekunti eikä sellainen ole edes järkevää oman jaksamisen kannalta. Eikä normaalista kodista ole mitään järkeä tehdä mitään mielisairaalan pehmustettua huonetta vain sen takia, että sinne tulee vauva.

Vierailija
34/56 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahdin minäkin mutta poika kaatui vajaan vuoden vanhana ja sai kallonmurtuman. Ei ole selässä silmiä.

Vierailija
35/56 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni kiipesi lapsiportin yli portaisiin ja putosi sieltä pää edellä sillä aikaa kun siivosin lattialta jotain em. lapsen aikaansaamaa sotkua. Hemmetinmoinen kuhmu tuli ja sai stressata pitkään tuliko jotain vakavampaakin. En käyttänyt konttauskypärää, mutta voin kyllä kuvitella mistä tulee se ajatus ottaa sellainen käyttöön.

Vierailija
36/56 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään kotia ei saa täysin turvalliseksi, niin kauan kuin koti ei ole täysin pehmustettu huone vailla kalusteita. Ja vaikka kuinka vahtisi, ei aina ehdi reagoimaan. Eli miksi ei saisi käyttää lisäapuna kypärää?

Oma lapseni esim veti lipat 6kk ikäisenä ihan tyhjälle lattialle, vaikka pidin kädestä kiinni. Takaraivo lattiaan ja oikeasti pelästyin, että kävi huonosti. Olisin ollut iloinen kypärästä silloin.

Vierailija
37/56 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin apn huolen, jos lapsi olisi vaikka 10-vuotias, mutta että pikkulapselle laitetaan konttauskypärä, niin en vain käsitä miten joku voi olla siitä näin huolissaan, että joutuu oikein palstalla avautumaan asiasta.

Vierailija
38/56 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäisin apn huolen, jos lapsi olisi vaikka 10-vuotias, mutta että pikkulapselle laitetaan konttauskypärä, niin en vain käsitä miten joku voi olla siitä näin huolissaan, että joutuu oikein palstalla avautumaan asiasta.

Se on tämä tämän päivän kulttuuri. Jos jokin lastenkasvatuskäytäntö ei vastaa omia mielipiteitä niin se on silloin huoli, ja huoli taas tarkoittaa lasua.

Vierailija
39/56 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa ihmisten tehdä mitä haluavat ja laittakoon lapsensa vaikka lasikupuun suojaan. Maailma on paha paikka mutta siellä joutuu elämään.

Vierailija
40/56 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsella oli iso hemangiooma päässä ja lääkärin kehoituksesta pidettiin konttauskypärää liikkumaan opettelu vaiheessa mutta ei tuo jatkuvasti päässä ollut...eli syitä voi olla monia moisen käyttöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi