Ärsyttää apteekeissa, varsinkin pienemmissä, kun myyjät on heti kimpussa.. nyt hain vaan
Kävin hakemassa närästyslääkettä niin heti on kaikki työntekijät kimpussa, mikä vaivaa, minkälaista närästystä, kauan on vaivannut...
Kommentit (61)
Muutaman kerran on ihan naurattanut, kun parhaimmillaan kolme neljä myyjää on tullut kysymään, että mitä saisi olla. Itse käyn yleensä kerran kuussa lapsen harkkojen aikaan apteekissa ja tykkään kävellä kaikki hyllyt läpi miettien että mitä tarvitaan (d-vitamiini vähänä, teinin sebamed loppumassa, perusrasva, ibuxin ja laastarit mökille, seerumi itselle jne). En sitten loppujen lopuksi saanut ostettua oikein mitään puuttuvaa, kun myyjät kyseli jatkuvasti että mitä etsin ja ajatukset keskeytyi.
En sitten tiedä että onko varastaminen lisääntynyt kun mielestäni tämä kysely ja seuraileminen on tullut kuvioihin vasta ihan viime aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Sanon kovalla ja kuuluvalla äänellä, että kiitos, voisitteko neuvoa, kun vuotaa suolesta verensekaista visvaa, jossa kiemurtelee jotain eläviä toukkia, ja joka haisee mädänneeltä durianilta. Että mikä voisi olla ja mikä siihen auttaa?
Tosi hyvä veto!
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kerran on ihan naurattanut, kun parhaimmillaan kolme neljä myyjää on tullut kysymään, että mitä saisi olla. Itse käyn yleensä kerran kuussa lapsen harkkojen aikaan apteekissa ja tykkään kävellä kaikki hyllyt läpi miettien että mitä tarvitaan (d-vitamiini vähänä, teinin sebamed loppumassa, perusrasva, ibuxin ja laastarit mökille, seerumi itselle jne). En sitten loppujen lopuksi saanut ostettua oikein mitään puuttuvaa, kun myyjät kyseli jatkuvasti että mitä etsin ja ajatukset keskeytyi.
En sitten tiedä että onko varastaminen lisääntynyt kun mielestäni tämä kysely ja seuraileminen on tullut kuvioihin vasta ihan viime aikoina.
Minulla sama. Käyn harvoin apteekissa, ja sieltä ostan kyllä tarpeeseen käsikauppatavaraa, jos vaan saan katsoa, mitä on myytävänä. Se ajatus katkeaa, kun siihen tullaan iholle kyselemään ja pitämään luentoa jostain aiheesta, kuten b- vitamiinin tarpeesta tyyliin " oletko käynyt verikokeessa, mitkä on sun b- vitamiinitasot.
Ihan hyvä, että kyselevät. Noita närästyslääkkeitä ei kannattaisi jatkuvasti käyttää.
Vatsahapot on tärkeitä, koska ne tappaa bakteereita. Jos on hapoton vatsa niin se tarkoittaa, että ruoka ei sula ja haitalliset bakteerit pääsevät suolistoon. Voi seurata suolitulehtuksia ja antibioottiresistenssiä.
Ja närästyslääkkeitä ja antibiootteja ei saa käyttää samaan aikaan. Tietenkin paitsi jos on helikobakteerihäätökuuri.
Vierailija kirjoitti:
Yliopiston Apteekissa olen saanut monesti ihan rauhassa katsella hyllyjä. Kerran piti ihan itse hakeutua myyjältä kysymään, kun en löytänyt tuotetta. Oikein yllätyin positiivisesti. Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki YA:lle, jatkakaa samaan malliin!
Itse taas koen että juuri nimenomaan YA:ssa myyjäarmeija hyökkää kimppuuni. Olen keski-ikäinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua haittaa, päinvastoin, saavat laukata ympäri liikettä keräämässä tuotteita kokoon. Ei tarvitse kuin odottaa kassan vieressä kortti tanassa. En muista koskaan olleen apteekissa vain katsomassa ja hypistelemässä tavaroita, aina mä tiedän mitä tarvitsen.
Mä taas käytän apteekin kosmetiikka ja tykkäisin katsella rauhassa. Vertailla hintoja Saksan ja Ruotsin hintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama. Käyn harvoin apteekissa, ja sieltä ostan kyllä tarpeeseen käsikauppatavaraa, jos vaan saan katsoa, mitä on myytävänä. Se ajatus katkeaa, kun siihen tullaan iholle kyselemään ja pitämään luentoa jostain aiheesta, kuten b- vitamiinin tarpeesta tyyliin " oletko käynyt verikokeessa, mitkä on sun b- vitamiinitasot.
Mulla myös, käyn hakemassa vaikka särkylääkettä ja samalla yritän muistella oliko vitamiineista tai muista puutteita. Ja yleensä vähän vertailen samanlaisia valmisteita että löydän sopivan ja edullisen. En tarvitse siihen myyjää (farmaseuttia) kun tarvitsemani tiedot esim. monta c-vitamiinitablettia purkissa on ja hinta on hyllyn reunassa, silti on aina vähintään kolme myyjää kimpussa häiritsemässä ja keskeyttämässä vaikka seison samassa paikassa niin silti ne kiertää jokainukimppuun vuorotellen.
joskus kun olen ollut ostamassa vaikka jotain särkylääkettä, niin myyjä ilmiintyy jostain innoissaan kyselemään, että minulleko lääke tulee, minkälaisia oireita on ja miten usein käytän niitä. Sitten jos kerron kohteliaasti osaavani käyttää kyseistä lääkettä, niin myyjä selittää että kuinka lääkettä tulee ottaa vaikka 1-2 tablettia 1-3 kertaa päivässä ja että annosten välillä tulee olla vähintään 6 tuntia. Minä siinä kuuntelen kiusaantuneena kun myyjä lukee niitä ohjeita sieltä paketista ja selittää niitä kuin pienelle lapselle. Aivan kuin en itse osaisi niitä lukea ja ymmärtäisi niitä vaikka olenkin lievästi kehitysvammainen. Varsinkin kun joudun särkylääkkeitä ottamaan säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mutta entäs kun tarvitsee apua? Silloin joku mummo on kertomassa aspalle elämäntarinaansa.
Kun kertoisivatkin sille aspalle siellä hyllynvälissä. Mutta kun ne kertoo sen elämäntarinansa reseptilääkkeitä ostaessaan sille farmaseutille siinä tiskin ääressä istuessaan. Eikä ole mihinkään kiire, vaikka olisi 10 ihmistä odottamassa vuoroaan.
Pankissa ihan sama homma.
Vierailija kirjoitti:
Monella on niin huono lääketuntemus, että siksi saatetaan ihan siitä sun ibumaxistakin kysellä, kun sitäkään ei saa kaikkien lääkkeiden kanssa käyttää. Peräpukamavoiteita ja -puikkoja ei suositella käytettäväksi, ellei lääkäri ole aikaisemmin diagnosoinut niitä, sillä vuoto saattaa johtua esim. kasvaimesta.
No ei kai farmaseutti siinä ala niitä pukamia kurkkimaan.
Vierailija kirjoitti:
jos palvelu ärsyttää, niin käytä nettiapteekkia, vai varastaakko aiot?
Joku apteekkityrannitäti veti asperiinit nenuun selvästi😂
Vierailija kirjoitti:
Narkomaanien ja varkaiden näköisten ihmisten valvonta verhotaan palvelualttiuteen. Siksi sinua "palvellaan" niin auliisti, kun astelet apteekin ovesta sisään.
Minä olen pikkupaikkakunnan terveyskeskuslääkäri ja minut kyllä tunnetaanpaikallisessa apteekissa. Silti ne tunkee kyselemään, kun olen siellä omahoitotuotehyllyjen välissä.
Vierailija kirjoitti:
Mua alettiin neuvoa isoon ääneen ibumaxin käytössä. 😆🤣
Sanoin tietäväni kyllä erittäin hyvin, miten kyseistä lääkettä käytetään.
Silti tuli ohjeet. 😂
No kyllä! Ostin kesällä peräruiskeita kun odotin viimeisilläni kuopusta ja karmea ummetus. Neljäs lapsi, olen tällainen 37-v. nainen jo, eli jotain tiedän jo näistä hommista. Parikymppinen farmaseuttimies meni vähän nolon näköiseksi kun kerroin mitä etsin, mutta kuitenkin kovasti yritti esittää lisäkysymyksiä. Kun heitin vähän piruuttani pari kysymystä itse takaisin, alkoi tavata paketin kylkeä, katsotaan, ööö. Vähän huvitti. :) Osaan lukea paketin kylkeä itsekin, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Minä huudan jo ovelta, että päivää taas on peräpukamavoide loppu.
Meillä terveyskeskuksessa eräs nainen aina selittää intiimivaivojaan kovaan ääneen siinä neuvonnan luukulla, vaikka olisi muita ihmisiä ihan kuuloetäisyydellä. Ei auta, että hoitaja luukulla koittaa vähän hyssytellä.
Vierailija kirjoitti:
Monella on niin huono lääketuntemus, että siksi saatetaan ihan siitä sun ibumaxistakin kysellä, kun sitäkään ei saa kaikkien lääkkeiden kanssa käyttää. Peräpukamavoiteita ja -puikkoja ei suositella käytettäväksi, ellei lääkäri ole aikaisemmin diagnosoinut niitä, sillä vuoto saattaa johtua esim. kasvaimesta.
Kyllä peräpukamiin voi reseptivapaita tuotteita käyttää. Sitten otetaan yhtyettä lääkäriin, jos ne eivät auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä peräpukamiin voi reseptivapaita tuotteita käyttää. Sitten otetaan yhtyettä lääkäriin, jos ne eivät auta.
Suositus on et jos pukamia ei ole lääkäri missään vaiheessa dignosoinut olisi eka käytävä lääkärissä. Pukamat kuitenkin uusiutuvat helposti ja niiden uusiutuessa ei tarvitse enää käydä lääkärissä. Toki niitä valmisteita saa ilman reseptiäkin, mutta farmaseutin tehtävään kuuluu kysyä ja kartoittaa onko asiakkaalla dignoosia ja ohjata tarvittaessa lääkäriin. Lisäksi moni ei ymmärrä käyttää niitä tarpeeksi pitkään vaan lopettaa käytön heti oireiden loppuessa, vaikka niin ek pitäisi tehdä. T. Farmaseutti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositus on et jos pukamia ei ole lääkäri missään vaiheessa dignosoinut olisi eka käytävä lääkärissä. Pukamat kuitenkin uusiutuvat helposti ja niiden uusiutuessa ei tarvitse enää käydä lääkärissä. Toki niitä valmisteita saa ilman reseptiäkin, mutta farmaseutin tehtävään kuuluu kysyä ja kartoittaa onko asiakkaalla dignoosia ja ohjata tarvittaessa lääkäriin. Lisäksi moni ei ymmärrä käyttää niitä tarpeeksi pitkään vaan lopettaa käytön heti oireiden loppuessa, vaikka niin ek pitäisi tehdä. T. Farmaseutti
Lisäksi pukamaisella asiakkaalla saattaa olla ummetusta, jota hän ei osaa yhditää pukamiin. Samalla voi antaa ummetuksenhoitoon vinkkejä ja kannustaa liikkuumaan, nämä edesauttavat pukamien ehkäisyä.
Minusta noissa taudeissa ei ole mitään hävettävää, joten apteekissa voisi olla tuolit ympyrässä ja jokainen reseptilääkkeitä hakeva joutuisi ensin kertomaan oireensa ja miten taudin on saanut kaikille muille ja sitten apteekkari tulisi kertomaan kaikkien kuullen miten lääkettä käytetään ja miten se vaikuttaa. Oppisi samalla muutkin miten kuppa tarttuu, mitä oireita siitä tulee ja miten sitä hoidetaan.
Parissa vuodessa meillä olisi puolet suomalaisista valmiita farmaseutteja ja terveyskeskus lääkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos palvelu ärsyttää, niin käytä nettiapteekkia, vai varastaakko aiot?
En oo aapee, mutta juu tuosta tulee sellainen tunne että apteekin henkilökunta epäilisi että aion varastaa.
Itsellä ei mitään järkee tilata jostain kun apteekki 50 metrin päässä kotoa.
Vaikka kuinka nopeasti ryntäisin käsi valmiiksi ojossa buranahyllylle, niin joku ehtii huutamaan jostain "voinko auttaa (mitä meinasit varastaa?)".
Nauratti tuo mielikuva, itsekin teen aina juuri noin :D Viimeksi apteekissa käydessäni näin, miten farmaseutti otti suunnan minua kohti ja mutkittelin kiireesti hyllyjen väliin karkuun, että ehtisin ottaa tuotteen ennen kuin apua tarjotaan. No sieltä tulikin sitten seuraavan hyllyn ympäri toinen farmaseutti vastaan ennen kuin pääsin tuotteen luo.
Tämä on Pac-Manin liveversio, apteekkihyllyjen välissä. Kerää tarvitsemasi käsikauppalääkkeet ja varo eri hyllyväleistä lähestyviä farmaseutteja.
Ei minua haittaa, päinvastoin, saavat laukata ympäri liikettä keräämässä tuotteita kokoon. Ei tarvitse kuin odottaa kassan vieressä kortti tanassa. En muista koskaan olleen apteekissa vain katsomassa ja hypistelemässä tavaroita, aina mä tiedän mitä tarvitsen.