Mikä on tilisi saldo näin vuoden alkuun?
Minulla näyttää 45€ Ei tämä kyllä mitään herkkua ole. Vuoden viimeinen päivä maksoin asuntolainan oman osuuden 550€ johon piti ottaa vähän säästötililtä johon jäi 340€. Totesin samalla että vaimo oli kyennyt maksamaan vain 300€, eli ei saatu maksettua joulukuun lainaa. Jäi myös vakuutusmaksu 180€ maksamatta, eräpäivä oli 28.12. huomenna on tilipäivä, tai maksanevatko tänään, 860€ kahden viikon tili. Siitä pitää maksaa se vakuutus ja sitten on vielä 170€ sähkölasku, perheen puhelinlaskut 100€ tankata auto 100€. Huoltaakkin pitäis autoa ja meidän viiden elääkkin. Perheen isä.
Kommentit (109)
8e. Eikä edes vituta. Kissalle on ruoka ja hiekka hankittu, itsestäni ei niin väliä. Tänään aion syödä kananmunia. En syö joka päivä, ei edes kiinnosta.
Teetä juon kyllä, Lidlissä halpoja teepusseja.
Minulla on tililläni kummallinen -6 euron summa. Koskaan aiemmin tilini ei ole ollut miinuksella, enkä edes tiennyt sen olevan mahdollista.
Työmarkkinatuki tulee maanantaina, ja samana päivänä tulee ruokatavaratilaus lähimarketista. Yllättäviä menoja on ollut sen verran, että pienet säästöt menivät niihin.
Ei ole kivaa. Loppuikä tätä samaa kituutusta, paitsi että eläkkeellä rahaaon vieläkin vähemmän.
Ap vähän yksipuolisesti kerroit miten rahaa vähän käytössäsi. Voisiko sen auton myydä, säästyy mainitsemasi huoltoraha, vakuutusraha, bensaan menevät ja vuosittainen arvonalennuskin joka autossa pitää ottaa huomioon helposti yli 1000 euroa vuodessa. Puhelinlaskuja voi saada pienemmäksi kilpailuttamala eli kysymällä halvempaa pakettia perheelle operaattoreilta.
Käyttötileillä 11800, säästötileillä reilu 25000e korvamerkittynä remonttiin.
Vuoden alussa se ehkä oli isompi. Nyt on 187€.Palkka tulee 13.1 ja elatustuki 10.1. Vuokra,sähköt ym maksettu. Ei hätää.
Käyttötilillä noin 7000 e. Käteistä kaikkiaan noin 40 000 e, mitä sijoittelen vähitellen joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tililläni kummallinen -6 euron summa. Koskaan aiemmin tilini ei ole ollut miinuksella, enkä edes tiennyt sen olevan mahdollista.
Työmarkkinatuki tulee maanantaina, ja samana päivänä tulee ruokatavaratilaus lähimarketista. Yllättäviä menoja on ollut sen verran, että pienet säästöt menivät niihin.
Ei ole kivaa. Loppuikä tätä samaa kituutusta, paitsi että eläkkeellä rahaaon vieläkin vähemmän.
Mikset mene töihin. Minä olen töissä.
Vierailija kirjoitti:
8e. Eikä edes vituta. Kissalle on ruoka ja hiekka hankittu, itsestäni ei niin väliä. Tänään aion syödä kananmunia. En syö joka päivä, ei edes kiinnosta.
Teetä juon kyllä, Lidlissä halpoja teepusseja.
Kotieläin on kallis harrastus ruokineen ja lääkäreineen. Pelkkä koira maksaa elinaikanaan 50 000 euroa, kiss 30 000 euroa omistajalleen.
148 000 siirrettävissä päivän varoituksella.
8000€ luottokortin limiitti, tarvittaessa.
Heti nostettavissa 15000€
Pörssissä kotoutettavissa 350000€ parissa päivässä.
Pulloja ja tölkkejä n. 50€
Ihan kukkarossa 70€
Sitten muuta omaisuutta talo, vene, autoja yms. Velattomina, mutta ei helposti realisoitavissa
Vierailija kirjoitti:
Mistä saatte noin paljon säästöön? Minulla on ollut säästötili 10 vuotta ja joka kuukausi sinne menee 100€ mutta koska palkka ei riitä elämiseen säästötilin saldo on 340€kk. Ap
Pienet asumiskustannukset. Asun puolison kanssa maksetussa ok-talossa. Maksamme puoliksi asumisen, ruoan ja yhteisen auton kulut, mutta asumiskulut ovat keskimäärin ihan kohtuulliset. 2-3 kertaa vuodessa pitää tilata öljyä ja se on nykyhinnoilla niin kallista, että niinä kuukausina ei yleensä jää rahaa säästöön. Etenkään, jos samalle kuulle osuu muita isoja laskuja (vakuutus taitaa olla toiseksi suurin menoerä). Mutta vastaavasti on kuukausia, jolloin ei mene kuin jotain pieniä summia.
Koronapandemian alettua olemme vähentäneet merkittävästi matkustelua. Viime vuonna tehtiin kaksi ulkomaanreissua mutta aiemmin niitä tehtiin 5-6 vuodessa. Nyt matkustellaan kyllä kotimaassa, mikä on jopa kalliimpaa, mutta vain viikonloppureissuja.
t. nro 9
En kehtaa tässä kertoa, joitain voisi jopa naurattaa, kun minua taas itkettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä niistä? Käyttelytilin saldon pitääkin olla lähellä nollaa palkkapäivän lähestyessä.
Mistä sä siirrät säästöön jos aina menee nolliin? On 500€ auto ja huoli kauanko kestää, mistä rahaa että saadaan uusittua ja ylläpidettyä? Työmatka 50km päivä. Ap
Jos odottaa että mitä jää, niin eihän koskaan jää mitään. Jos tarvitset autoa, asut varmaan maalla ja siis kovin halvalla. Minä teen kahta työtä, niin moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saatte noin paljon säästöön? Minulla on ollut säästötili 10 vuotta ja joka kuukausi sinne menee 100€ mutta koska palkka ei riitä elämiseen säästötilin saldo on 340€kk. Ap
Todennäköisesti on paljon paremmat tulot. Teillä näyttää olevan tilanne, jossa tulot ja menot ei kohtaa.
Asuntolainaa ei vaan kerta kaikkiaan voi jättää maksamatta! Jos ei pysty maksamaan, ota HETI yhteys pankkiin ja lähde sopimaan asiasta. Kaiken muun voi jättää maksamatta, mutta ei lainaa ja vastiketta.
Miten voisitte parantaa tilannettanne? Voiko menoja karsia tai tuloja lisätä? Voisiko toinen teistä saada nopeasti edes vähän parempi palkkaisen työn tai tehdä kahta työtä?
juuri tarkistin.
käyttötili: 3419 e
taloustili 1823 e
säästötili 31627 e
lisäksi Nordnetissä lojuu joku 3000 odottamassa käyttöä
m38
570 euroa työttömyyskorvauksen maksupäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä niistä? Käyttelytilin saldon pitääkin olla lähellä nollaa palkkapäivän lähestyessä.
Mistä sä siirrät säästöön jos aina menee nolliin? On 500€ auto ja huoli kauanko kestää, mistä rahaa että saadaan uusittua ja ylläpidettyä? Työmatka 50km päivä. Ap
Eikö työmatkaa voi hoitaa julkisilla? Auton pito on kallista lystiä.
4 kertaa kuukaudessa tulee palkkaa joten kyllä tilivälin pärjää aina.